var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76484;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76484","0","אישה מוהלת","21/07/20 19:06","כט תמוז","תש"פ","19:06","איתיאל","עיין יו"ד ריש סימן רס"ד דיון גדול בעניין אם אישה כשרה למול. ועיקר הסוגיה בע"ז כז:

יש להעיר מסוגייתנו שנוקטת בפשטות:

"באת אישה לפני שמלה בנה ראשון ומת, שני ומת, שלישי ומת... המתינה לו ומלה אותו".

אמנם כבר בסוגיית שם הקשו מציפורה ודחקו לקרוא "ותקח" בפתח, "ותכרת" בצירה. היינו דאמרה לאיניש אחרינא ועבד.

וגם כאן שערי דחוקים לא ננעלו, שנתנה לאחר למול ונקרא על שמה. מבמ הפשט שהיא מלה.

ואם כבר הבאנו את הסוגיה משם: לכאורה קשה, שגוי פסול למילה. אז למי ציפורה נתנה למול? הרי כל בנ"י היו במצריים?

בשאגת אריה דחק שהיה עימם ישראל. או לדעת הרמב"ם שאף בני קטורה בציווי, יש לומר שמלה ע"י אחד מבני קטורה החייבים במילה (וכיוון שבאו ממדיין הוא מיושב מאוד, שמדיין הוא מבני קטורה).","842","","1382","True","True","False","","483","","0","0","שבת|קלד ע"א",""),new Message("76485","76484","אנקדוטה מעניינת","21/07/20 19:17","כט תמוז","תש"פ","19:17","איתיאל","גם אחרי עתירות לבג"ץ על רבנות לנשים, ואחרי שיש טוענות רבניות ומשגיחות כשרות, עוד לא קמה האישה שתבקש להיות מוהלת (או שוחטת...).

אבל סיפר לי חבר אתיופי, שהוא נימול ע"י אישה.

שם באתיופיה היו מקפידים בחומרה על הלכות טומאה, וכיוון שהאישה היתה טמאה לידה והתינוק איתה, היו נמנעים מלהתקרב. אז היה נהוג שהאם, או נשים אחרות טמאות שהיו עימה היו מלות. ולא נמצא כמעט שגבר מל...","842","","1382","True","True","False","","116","","0","76484","שבת|קלד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);