var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=76381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","66"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("76381","0","מה למילה אצל לחם הפנים?","20/07/20 09:17","כח תמוז","תש"פ","09:17","קותי","שבת קלג ע"ב
דתנן: ...... אלו מושכים ואלו מניחין, טפחו של זה בצד טפחו של זה,
משום שנאמר לפני תמיד
.
רבי יוסי אומר: אפילו אלו נוטלין ואלו מניחין - אף זה היה תמיד.

תמיד במקרא משמע באופן קבוע, סדיר ולא מזדמן כמו קורבן תמיד
כאן תנא קמא סובר שתמיד זה ברציפות ללא הפסקה.
משמעות שונה משאר המופעים של תמיד
חייבים לומר שהלימוד הוא מהמילה "לְפָנַי תָּמִיד"
איך קשור למילה?
בהקדמה לפרשת מילה
" וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֲנִי אֵל שַׁדַּי הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים:
כל מעשה במילה צריך להיעשות ברציפות ולא בתשלומים.","217","","1385","True","True","False","","453","109.64.99.147","0","0","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76382","76381",""אין אדם דן גז"ש אא"כ קיבלה מרבותיו"","20/07/20 09:41","כח תמוז","תש"פ","09:41","אבי גרינבלט","דיון קודם","539","","1385","True","True","False","","63","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76424","76381","לענ"ד","20/07/20 15:38","כח תמוז","תש"פ","15:38","יום יום ידרשון","צריך להבדיל בין מקומות שונים שבהם נאמר 'תמיד'.
כאשר נאמר 'תמיד' ביחס לפעולה מסוימת, כגון הקרבת קרבן התמיד או הדלקת נר תמיד, ודאי שלא מדובר שצריך לעשות את הפעולה כל רגע ורגע, שהרי המצוה היא בשעה מסוימת, בבוקר ובין הערבים, ושם כולם מסכימים ש'תמיד' היינו באופן יום יומי וקבוע ולא כל רגע ורגע.
בלחם הפנים זה שונה, כיוון שהמילה 'תמיד' לא מדברת על פעולת האפייה או ההנחה, אלא על המצב שבו הלחם מונח, ואז שייך לומר ש'תמיד' זה כפשוטו בלי הפסקה כלל, והגמ' מבינה שזה מוסכם, ורק נחלקו אם זמן קצר באותו יום נחשב הפסקה או לא.
ממילא אפשר ללמוד לענין מילה, לא מה נקרא תמיד, אלא מה נקרא הפסקה.","919","","1385","True","True","False","","99","212.76.102.184","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76399","76382","זה לא מעצמו. הדיון ישנו בגמרא","20/07/20 11:08","כח תמוז","תש"פ","11:08","קותי","צריך רק מקור. וזה דבר יום ביומו למצוא מקורות למה שנאמר ולא פורש.","217","","1385","True","True","False","","187","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76403","76399","לא בכל לימוד זה "עובד"...","20/07/20 11:20","כח תמוז","תש"פ","11:20","אבי גרינבלט","אם לא ראית כזו גז"ש , עד שלא תמצא , אין זה לימוד כלל.","539","","1385","True","True","False","","50","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76404","76403","אם כך מה למילה אצל לחם הפנים?","20/07/20 11:23","כח תמוז","תש"פ","11:23","קותי","מה "תמיד" זה שונה -"תמיד" אחר"?","217","","1385","True","True","False","","212","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76405","76404","תן דוגמאות","20/07/20 11:25","כח תמוז","תש"פ","11:25","אבי גרינבלט","שמהן נוכל להוכיח את משך זמן מעשה המילה.","539","","1385","True","True","False","","55","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76406","76405","מה קשור? מדובר בעוסק בציצין.","20/07/20 11:27","כח תמוז","תש"פ","11:27","קותי","כמה זמן שיקח, יקח.","217","","1385","True","True","False","","180","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76408","76406","זו מהות הדיון כאשר פסק ממעשה המילה","20/07/20 11:32","כח תמוז","תש"פ","11:32","אבי גרינבלט","אלא שלא הסיר ציצין שאינם מעכבים ,ראה בפנים את הסוגיא.","539","","1385","True","True","False","","55","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76409","76408","מדוע לא לדמות לקרבן תמיד?","20/07/20 11:39","כח תמוז","תש"פ","11:39","קותי","","217","","1385","False","True","False","","167","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76410","76409","למה לדמות לקרבן תמיד ולא לארון הברית ?","20/07/20 12:00","כח תמוז","תש"פ","12:00","אבי גרינבלט","לכן אם בחרת בדרך שלך להביא הבנות (שאילולא הכלל לעיל , אולי...) , הבסיס לענ"ד להביא הבנה המתאימה לנושא בכל המובנים.
ישנן מגבלות נוספות לענין גז"ש אבל נראה שדי בזה.
כך לענ"ד","539","","1385","True","True","False","","57","147.161.9.125","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76411","76410","בגלל שהתנא אומר "לפני תמיד"","20/07/20 12:08","כח תמוז","תש"פ","12:08","קותי","למה לחפש רחוק כאשר יש קרוב.","217","","1385","True","True","False","","204","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76412","76411","אצל אברהם לא כתוב "תמיד"","20/07/20 12:25","כח תמוז","תש"פ","12:25","אבי גרינבלט","לא בטוח שאני מבין לאן אתה מכוון.
הגמרא כותבת "אף זה היה 'תמיד'" , אתה חולק על דברי רבי יוסי עם גז"ש משלך ?","539","","1385","True","True","False","","64","147.161.9.213","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76414","76412","אני מחפש קשר בין מילה ללחם הפנים.","20/07/20 12:42","כח תמוז","תש"פ","12:42","קותי","","217","","1385","False","True","False","","184","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76416","76414","מה חסר בקשר שרבי יוסי הביא ?","20/07/20 12:50","כח תמוז","תש"פ","12:50","אבי גרינבלט","הקשר בתמידיות היחסית או האבסולוטית.
מצא קשר בברכה אבל לא ע"י גזרה שווה שאין לה מקור.
יש לימוד חשוב מהמקור שהבאת לצורך ההשוואה בין אברהם לנח ואפילו מהמילה "לפני" ולא "את" המופיע בנח.","539","","1385","True","True","False","","56","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76420","76416","הדיון איננו קשר כלל למילה.","20/07/20 13:54","כח תמוז","תש"פ","13:54","קותי","זאת סוגיה בהלכות לחם הפנים ונפסק כחכמים ודעת רבי יוסי נדחתה
לדעת רוב הפוסקים.
נהרדעי דוחים את כל השיטות שקדמו והם מקשרים את שיטת חכמים לדיני מילה.
האם הם מקשרים את ההלכה הזאת לכל המצוות? מדוע מקשרים את זה דווקא למילה?
הלימוד מ"לפני" הוא שהפסקה גורמת שזה יהיה מעשה אחר . אז גם במילה הפסקה היא כבר מעשה אחר שנאסר בשבת.
רבי יוסי אינו מוציא את המילה "תמיד" ממשמעה הרגיל. וכן "לפני" אינו נדרש על ידו בטח לא לעניין הפסקה.","217","","1385","True","True","False","","212","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76421","76420","הדיון איננו קשור כלל למילה ??","20/07/20 14:06","כח תמוז","תש"פ","14:06","אבי גרינבלט","נהרדאי לא דנים בלחם הפנים אלא מציעים שהברייתא היא כדעת חכמים בענין ציצין שאינם מעכבים כמו שנחלקו בענין לחם הפנים.
הלימוד הוא - מה מוגדר "תמיד".

נ.ב , ציינת "לדעת רוב הפוסקים" , לא חושב שיש מי שפוסק כמו רבי יוסי למרות שרק הרמב"ם בעיקרון דן בזה (תמידין ומוספין ה,ד) ואפילו הרמב"ם לא מוותר על המילה "תמיד".","539","","1385","True","True","False","","73","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76429","76421","איה תמיד יש במילה? הדיון הוא על הפסקה","20/07/20 17:25","כח תמוז","תש"פ","17:25","קותי","ומדוע משליכים מלחם הפנים למילה?","217","","1385","True","True","False","","243","109.64.99.147","0","76381","שבת|קלג ע"ב",""),new Message("76430","76429","השתדלתי לענות ככל יכולתי","20/07/20 17:31","כח תמוז","תש"פ","17:31","אבי גרינבלט","גם על שאלה זו עניתי באחת ההודעות.
מעריך שבלימוד , הדברים היו מתבהרים יותר טוב.
אין את המילה "תמיד" בברית המילה אלא יש את פעולת המילה וצריך להגדיר האם היא מסתיימת ברגע שהמוהל מסיים את פעולת המילה הרציפה או שמא הסיום הוא לאחר שמסיר את כל הציצין גם אם בפועל יש הפסקה בין חיתוך הערלה להסרת ציצין שאינן מעכבין.
גם בלחם יש אפשרות שבכל רגע יהיה לחם על השולחן(חכמים) או שמא העיקר שלא יהיה לילה ללא לחם על השולחן (ר"י).","539","","1385","True","True","False","","51","77.125.5.89","0","76381","שבת|קלג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);