var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7605;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7605","0","מתנה שניה מקרבנות חיצונים בחוץ?","01/03/11 01:02","כה אדר א","תשע"א","01:02","המכריע","שנינו הזורק מקצת דמים בחוץ חייב. וברש"י אפילו מחטאות פנימיות, ומבואר בסמוך דאף ר"א מודה ומטעם המבואר בגמ' דממקום שפסק מתחיל.

ויל"ע איך הדין בחטאת חיצונה לאחר שנתן מתנה אחת בפנים דשוב אין שאר המתנות מעכבות, ומ"מ שאר מתנותיה בכלל מצות זריקה הן, אם יזרוק עכשיו בחוץ, האם יהא חייב בחוץ משום דמתקבל בפנים כזריקה, או דכיון דיצא לאחר מתנה אחת שוב אין חייב על שאר מתנות בחוץ. וכן בקרבנות שניתן מהן שתים, איך הדין במתנה השניה שאינה מעכבת. ואם נאמר דאין חייב, א"כ נמצא דבמתנה שניה חייב בחוץ דוקא בחטאת פנימית. ופלא בעיני שלא נתפרש דין זה במשנה ובגמרא.

ולגבי שיירי הדם מבואר בסמוך דרק בפנימיות לחד מ"ד דמעכבי חייב בחוץ ולא קי"ל כוותיה. אבל לגבי מתנות שאחר מתנה ראשונה ברוב הזבחים לא נתפרש. ומשמע קצת ובפרט מהרמב"ם (פי"ט ממעשה"ק) דרק שיריים לא מיחייב עלייהו בחוץ אבל המשך המתנות כן. ובס' המפתח לא מצאתי מזה מאומה. ("כל תפילותיי מעודי הייתי נותן בעד דין מחודש אחד מהגמרא". הגר"ח מוואלוז'ין).","199","","4808","True","True","False","","970","213.151.54.43","0","0","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7614","7605","לכאורה פשוט שגם בחטאות חיצוניות חייב","01/03/11 03:02","כה אדר א","תשע"א","03:02","שלמה שטרסברג","הודה ולא אבוש שלא הבנתי מדוע כבודו אומר שדין זה לא נתפרש והרי מהמקום שציטטת שהזורק מקצת דם בחוץ חייב ופירש רש"י ע"פ הגמרא בהמשך "ואפילו מחטאות הפנימיות שכל מתנותיה מעכבות" א"כ ברור שכ"ש בחטאות החיצוניות שרק אחת מעכבת והשאר הם למצווה אם יזרוק בחוץ יהיה חייב.

מדוע לומר שכיוון שיצא בדיעבד במתנה אחת שוב אין חייב על שאר המתנות בחוץ? הרי יש מצווה לזרוק את כל המתנות.

ואם תסתפק במקום זה, הרי יש מקום להסתפק לדעת רבנן לעיל (ק"ז:) שהקומץ והלבונה שהקריב מאחת מהן כזית בחוץ חייב מדוע כתוב במשנה "וכולן שהקריב בפנים ושייר מהן כזית והקריבו בחוץ חייב" הרי כבר יצא בדיעבד?","205","","4808","True","True","False","","224","95.86.74.197","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7634","7605","גמרא מפורשת בדף לח:","02/03/11 07:09","כו אדר א","תשע"א","07:09","עציוני","אמר רבי יוחנן שלש מתנות שבחטאות אינן באות בלילה ובאות לאחר מיתה והמעלה מהן בחוץ חייב אמר רב פפא יש מהן כתחלתו ויש מהן כסופו חוץ ולילה זרות וכלי שרת קרן ואצבע כיבוס ושירים כתחלתן
רש"י: יש מהן כתחלתו. יש מדברים שבתורת דמים שהשלש מתנות כמתנה ראשונה ויש דברים שהן בתורת שירי הדם: חוץ. הזורק אותן בחוץ חייב שהרי ראויים לפנים בתורת זריקה גמורה.
תודה לתוס' בדף קיב שהזכיר לי גמרא זו (ו שלא זכרתי בעצמי גמרא שלמדנו לפני חדשיים וחצי בלבד...)","159","","4807","True","True","False","","221","46.116.158.193","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7619","7614","הבהרה","01/03/11 08:58","כה אדר א","תשע"א","08:58","המכריע","א. במשנה מדוובר שנותן את המתנה הראשונה. ועל זה כוונת רש"י לא מיבעיא בחטאת חיצונית דחייב על זה בחוץ דהא זו המתנה שמכשירה בפנים, אלא אפילו בחטאת פנימית דאכתי לא מתכשרא בזה, והוי ליה לר"א לחלוק, מ"מ מיירי בזה מתני' ור"א יודה וכמו שיתבאר בסוגיא. אבל לא איירי מתני' במתנה שניה ואילך.

ב. אכן מצוה לזרוק את כל המתנות, אבל גם מצוה לשפוך שיריים לכו"ע ואעפ"כ למ"ד לא מעכבי אין חייבין עליהן בחוץ. כמובן שחיוב המתנות גדול מחיוב השיריים ולכן אני מסתפק, אבל אין זה פשוט.

ג. אודה(!) ולא אבוש שלא הבנתי כוונתך מהמשנה לעיל. אם אני הבנתי נכון, הרי עולה שם מכל המשנה שהכל מודים שצריך להקטיר בפנים את כל הקומץ ובלאו הכי פסול אפילו בדיעבד. ולכן בחסר כל שהוא אין חיוב בחוץ, ומאידך אם הקטיר הכל בפנים מלבד כזית אחרון, הכל מודים שחייב על העלאתו בחוץ, לא נחלקו אלא כשמעלה כזית בחוץ מתוך הקומץ השלם הקיים לפנינו שעדיין לא הוקטר. וכעין זה בדיוק בקומץ ולבונה, דלרבנן דאין מגלין בחצי מתיר, הרי קומץ לבד דינו כחצי קומץ. בכל אופן היינו ממש דומיא דמתנה ראשונה דעסקינן ביה ולא דומיא דמתנה שניה.","199","","4808","True","True","False","","156","213.151.54.43","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7627","7619","מדוע נראה שגם במתנה שניה בחוץ יהיה חייב","02/03/11 00:18","כו אדר א","תשע"א","00:18","שלמה שטרסברג","א. שירים למנ"ד שלא מעכבים אינם מעכבים כלל אפילו אם לא נתן כלל ואילו בזריקה אם לא נתן לפחות מתנה אחת לכו"ע מעכב

ב.במשנה בדף ק"ט: נחלקו רבנן ור"א אם הקריב כזית בחוץ על אף שזה פחות מהשיעור האם חייבים על העלאתם בחוץ שלדעת רבנן כל הדברים המנויים במשנה אם הקריב רק כזית מהם והשאר לא נאבד יצא ידי הקרבה ולכן חייב על העלאת כזית מהם בחוץ

ולכן כשכתוב "וכולן שהקריב בפנים ושייר מהן כזית והקריבו בחוץ חייב" הרי אם הקריב כבר כזית בפנים יצא בדיעבד ובכל זאת אם הקריבו בחוץ חייב

ג.בדף של היום קי"א. מובאת דעת רבי נחמיה ששירי הדם שהקריבן בחוץ חייב
"אמר לו ר"ע והלוא שירי הדם שירי מצווה הם? (רש"י -"שאינם מעכבין את הכפרה") א"ל איברין ופדרין יוכיחו שהן שיירי מצווה והמקריבן בחוץ חייב (רש"י "הקטר איברים ופדרים אין מעכבין את הכפרה דאין כפרה אלא בדם") אמר לו (ר"ע לר' נחמיה) לא אם אמרת באברים ופדרים שהן תחילת עבודה תאמר בשירי הדם שאינם תחילת עבודה"

א"כ יוצא שלכו"ע בדברים שהם תחילת עבודה אפילו שאינם מעכבים כפי שביאר רש"י ביחס לאברים ופדרים, המקריבן בחוץ חייב.

א"כ גם מתן דמים במתנה שניה על אף שאינם מעכבים שהרי בדיעבד יצא במתנה ראשונה, כיוון שהם נחשבים לתחילת עבודה המקריבן בחוץ יהיה חייב
","205","","4807","True","True","False","","200","95.86.105.2","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7635","7634","צודק לגמרי","02/03/11 09:11","כו אדר א","תשע"א","09:11","המכריע","יישר כח לעציוני. יישר כח לתוס' (אני אגיע לשם רק הערב בס"ד), ובדקתי ברמב"ם וזה אכן מובא (שלא במקומו, רק אגב) בפ"ב מפסוהמו"ק ה"ו ומוסבר שם היטב (על דרך שהסבירו כאן קודמיי) בנושאי הכלים.

אגב מזה שהתוס' הוצרכו להביא זאת משם באמת מוכח שכאן בסוגיא אין זה. וכן בלקוטי הלכות מביא זאת בתורת הקדשים מדף לח. וזו דוגמה מעניינת להלכות שלפעמים בסוגייא העיקרית שלהם אין להן זכר ועשירים במקום אחר, ומה שזה נועל זה פותח (כמו שיקשר הרב כוכב לאחד ממאמריו בנושא, אם יעלה רצון מלפניו... בבחינת רצון הפרה).","199","","4807","True","True","False","","170","95.86.75.210","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7638","7635","רוצה רוצה","02/03/11 15:01","כו אדר א","תשע"א","15:01","דוד כוכב","אבל אין חלב...
מי שכן בקי בסוגיות למיניהן ומכיר כל עניין במקומו הוא הרב יהושע כהן בעל כרם יהושע.

ובכל זאת יצאתי קצת לחפש מעין עניין סוגיות שלא במקומן, בעזרת הגירסה החדשה של פ. השות שתצא לאור לאחר הפסח, שקיבלתי עתה.

פני יהושע מסכת בבא קמא דף נו ע"ב:
"בגמרא אתמר שומר אבידה וכו'. לכאורה יש לתמוה מאי ענין האי סוגיא לכאן שאינה מקומה כלל אלא בפרק אלו מציאות הו"ל לאתויי מיהו בסמוך גבי מודינא בבעלי חיים יתבאר קצת הא דמייתי לה הכא ועל פי הסוגיא שכתבתי לעיל".

מראה הפנים על הירושלמי מסכת בבא מציעא פרק ח הלכה ד:
"ולבי אומר לי דהאמת והנכון הוא דסוגיא זו אין כאן עיקר מקומה אלא אגב דאיירי במתני' בדין דיחלוקו ואליבא דסומכוס נקט לה הכא. ועיקר מקומה על המתני' דסוף פ"ג דב"ק היו הנזוקין שנים וכו' המוציא מחבירו עליו הראיה ועלה היו שונים בבית המדרש דר' יוחנן אמר דמתני' להוציא מידי סומכוס היא...".

עניין נוסף, אך בהלכה.
בהלכות איסור והיתר לא הובא דין המשנה שבמסכת עבודה זרה דף סה ע"ב:
"יין נסך שנפל ע"ג ענבים - ידיחן והן מותרות, ואם היו מבוקעות (או שניטל עוקצן. מהירושלמי) - אסורות".
הדין מובא רק בהלכות יין נסך הפחות ידועים ונלמדים, בשו"ע יו"ד קלד, ח; למרות שאין סברה לחלק בעניין זה בין יין נסך לשאר איסורים.","125","","4807","True","True","False","","112","212.76.125.101","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7639","7635","עוד בענין זה","02/03/11 15:21","כו אדר א","תשע"א","15:21","עציוני","הופתעתי לראות בדף יוםיומי (בפיסקה האחרונה) שציטטו את חידושי הגר"ח ממנו עולה כי לאחר הזריקה הראשונה הדם כבר נחשב כשיריים ואין חייבים על זריקתו בחוץ, ולכאורה זה בניגוד לגמרא מפורשת!
(אמנם לא ראיתי את הגר"ח בפנים, ויתכן שהוא מתייחס לכך)","159","","4807","True","True","False","","282","132.70.40.183","0","7605","זבחים|קי ע"א",""),new Message("7646","7639","ציטוט דברי הגר"ח","02/03/11 17:45","כו אדר א","תשע"א","17:45","ברוך","ולפי מה שנתבאר דבהדם הנשאר לאחר מתנה הראשונה חייל עלייהו שני הדינים, דין שירים ודין זריקה, אפשר דמאחר דחייל על גוף הדם דין שירים, ואיכא עלייהו חלות דין שפיכה ליסוד, ממילא אינו חייב על זריקתן בחוץ, דחלות שם שירים שבהדם זהו גופא מפקיע מהם חיוב חוץ, והא דקאמר הגמ' דהמתנות האחרונות הן כתחלתן וחייב על זריקתן בחוץ, הוא דוקא בשני כוסות או בדם שבצואר דלית בהו דין שירים, ומעשה הזריקה לא חלה עליהן, ורק דין דחויין הוא דאית בהו, במה דנדחין ממילא, בזה הוא דאמרינן דכיון דיש עדיין עליהן חובת ודין מתנות האחרונות ע"כ חייב על זריקתן בחוץ.","86","","4807","True","True","False","","214","212.76.121.11","0","7605","זבחים|קי ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);