var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75824;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75824","0","טלטול כלי שמלאכתו להיתר כשאינו צורך גמור","08/07/20 09:11","טז תמוז","תש"פ","09:11","איתיאל","*טלטול כלי שמלאכתו להיתר לצורך גופו כשאינו לצורך גמור*

מסוגיית הגמרא, שרבא מתרץ על הקנים ועל המקלות שאסרו בהם מכיוון שאפשר לחכות למוצ"ש או שאפשר לתלות על הידים - משמע שהיתר לצורך גופו הוא רק במקום צורך גמור, אבל בכל מקרה שאפשר להסתדר אחרת (ואפילו אם יש בזה טורח - הרי ודאי שתליית הקרבן על הידיים הרבה פחות נוחה) - אסור.

צ"ע שלמעשה לא שמענו שמקפידים בזה.","842","","1397","True","True","False","","492","","0","0","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75825","75824","כה"ג מותר בכ"ג","08/07/20 09:19","טז תמוז","תש"פ","09:19","אבי גרינבלט","להלכה, קיבלו כל הראשונים את דעת רבא, שלכאורה מאפשר לטלטל כלים שמלאכתם להיתר באופן חופשי.

"כל כלי שמלאכתו להיתר בין היה של עץ או של חרס או של אבן או של מתכת מותר לטלטלו בשבת, בין בשביל עצמו של כלי בין לצורך מקומו, בין לצורך גופו" (כה,ג)

עוד ראה פניני הלכה","539","","1397","True","True","False","","56","147.161.9.55","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75841","75824","שו"ע סימן שח סעיף ד","08/07/20 12:45","טז תמוז","תש"פ","12:45","יום יום ידרשון",""כלי שמלאכתו להיתר, מותר לטלטלו אפי' אינו אלא לצורך הכלי שמא ישבר או יגנב; אבל שלא לצורך כלל, אסור לטלטלו"","919","","1397","True","True","False","","92","212.76.103.21","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75826","75825","זו בדיוק התמיהה","08/07/20 09:25","טז תמוז","תש"פ","09:25","איתיאל","רבא, הפה שהתיר טלטול כלי שמלאכתו להיתר לצורך גופו ומקומו ומחמה לצל - הוא הוא הפה שאסר ואמר שלא התירו בקנים ובמקלות בגלל שאפשר במוצ"ש או בידיים.

היה יכול להישאר עם האמירה שזה נשנה לפני היתר כלים, אבל אמר כך, כנראה משום שכן האמת להלכה","842","","1397","True","True","False","","107","","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75827","75826","מובא בקכג:","08/07/20 09:27","טז תמוז","תש"פ","09:27","אבי גרינבלט","","539","","1397","False","True","False","","53","147.161.9.55","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75828","75827","לא הבנתי","08/07/20 09:39","טז תמוז","תש"פ","09:39","איתיאל","נכון שמובא שם שהתירו לצורך גופו, מקומו ומחמה לצל.

אבל שפיל לסיפיה דסוגיה אצלנו בראש הדף מוכח שכל ההיתר הוא רק במקום שאי אפשר אחרת.","842","","1397","True","True","False","","114","","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75829","75828","מדובר על עבודה במקדש","08/07/20 09:45","טז תמוז","תש"פ","09:45","אבי גרינבלט","","539","","1397","False","True","False","","48","147.161.9.55","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75830","75829","האם למדת את הסוגיה?","08/07/20 10:02","טז תמוז","תש"פ","10:02","איתיאל","מתגובותיך ניכר שאתה לא מכיר אותה.

אכתוב בקצרה את המהלך.

הגמרא מציינת ארבע משניות שנאמרו לפני שהתירו את גזירת כלים.

ביניהם משנה לגבי קני השולחן, שלא היו מחזירים אותם בשבת משום מוקצה, אע"פ שהם כלי שמלאכתו להיתר.

וכן משנה לגבי ערב פסח שחל בשבת, שלדעת ר"א אין מפשיטים את הקרבן על הקנים שהיו שם (שהם כלי שמלאכתו להיתר), אלא תולים על ידיהם וכך מפשיטים.

על כך מגיב *רבא* - הוא אותו רבא שסבר שהתירו כלי שמלאכתו להיתר מכל וכל, וביאר שאפשר לומר שמשניות אלו נשנו לאחר היתר כלים.

וביאר:
לגבי קנים: אפשר במוצ"ש. כלומר: הלחם אינו מתעפש בכמה שעות, ולכן ימתינו למוצ"ש ורק אז יסדרו את הקנים.

לגבי מקלות: כיוון שאפשר ע"י תלייה בידיים - לא התירו במקלות.

הרי מוכח מפשט הסוגיה שלא התירו בכלי שמלאכתו להיתר אלא במקום שאי אפשר אחרת. ואע"פ שיש בכך עיכוב (כגון בשולחן) או טורח (כגון במקלות).

וזהו רבא שאנו פוסקים כמותו להלכה. ולא הובא חולק.

ובפרט שאין מונע מבחינתו ליישב כדברי הצעת הסוגיה שנשנו קודם היתר כלים, בשעת הגזירה. אלא ודאי שכן הוא למעשה, ולא רק לדוחקא דסוגיה.

ומה שכתבת לגבי המקדש לגמרי לא קשור. הגזירה נגזרה בתחילת הבית השני. ימי נחמיה. והמשניות מסוף הבית השני, חלקן עדויות אחר החורבן (ע"פ התנאים המובאים בהם).

מתי התירו? אין לדעת. אין תאריך. בימי רבי יוסי כבר אמרו "כל הכלים מותרים וכו'", אבל האם התירו עוד בימי נחמיה, או רק 400 שנה אחריו? אין לדעת.","842","","1397","True","True","False","","131","","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75831","75830","להלן הבנתי בענין","08/07/20 10:13","טז תמוז","תש"פ","10:13","אבי גרינבלט","משנת 'קנין' נשנתה קודם התרת כלים היינו היתר אחרון שלדעת אביי הותרו כולם לצורך גופם ולרבא אף לצורך מקומם.
בהמשך משמע שנשנו אף קודם היתר ראשון.
יכול להיות שהתכוונת לרבה ולא לרבא ?","539","","1397","True","True","False","","50","77.125.5.89","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75864","75831","נתחלף לי רבה ברבא","08/07/20 16:14","טז תמוז","תש"פ","16:14","איתיאל","אבל לכאורה כן משמע מסקנה דסוגיה.

אלא אם כן נאמר שזו מחלוקת רבי אלעזר ורבה, והלכה כרבי אלעזר","842","","1397","True","True","False","","101","","0","75824","שבת|קכד ע"א",""),new Message("75872","75864","הלכה כרבא","08/07/20 16:18","טז תמוז","תש"פ","16:18","אבי גרינבלט","איזו הלכה כר"א שהוא אמר בענין שולחן לחם הפנים ?
מהיכן משמע כך בסוגיא ?
ט.ל.ח","539","","1397","True","True","False","","42","77.125.5.89","0","75824","שבת|קכד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);