var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75800;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75800","0","אבל לא על גבי מוקצה בשבת. איזה מוקצה?","07/07/20 18:04","טו תמוז","תש"פ","18:04","קותי","","217","","1396","False","True","False","","530","109.64.115.134","0","0","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75803","75800","עשבים מוקצים תלושים (כגון שנתלשו בשבת)","07/07/20 18:32","טו תמוז","תש"פ","18:32","יום יום ידרשון","","919","","1396","False","True","False","","94","213.151.38.237","0","75800","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75805","75800",""מיגו דאיתקצאי"","07/07/20 18:48","טו תמוז","תש"פ","18:48","אבי גרינבלט","בכניסת השבת היו מחוברים ומשכך , הוקצו מדעתו ולכל השבת.","539","","1396","True","True","False","","57","77.125.5.89","0","75800","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75806","75800","הכוונה לשטח שמיבשים בו פירות כמו:","07/07/20 19:17","טו תמוז","תש"פ","19:17","קותי","משנה מסכת מעשרות פרק ג משנה ב
[*] המוציא פועליו לשדה בזמן שאין להם עליו מזונות אוכלין ופטורין ואם יש להם עליו מזונות אוכלין אחת אחת מן התאנה אבל לא מן הסל ולא מן הקופה ולא מן המוקצה:
לכן לא מאכיל כי הוא יתכופף וירים פירות פחות טובים ויתן לבהמתו.
ופירות המוקצה הם מוקצה לשבת.","217","","1396","True","True","False","","91","109.64.115.134","0","75800","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75823","75800","תוספת הוכחה. גם אדם עומד על המוקצה.","08/07/20 08:41","טז תמוז","תש"פ","08:41","קותי","גם אדם עומד על המוקצה
משנה ביצה ד:ז
[*] אין מוציאין את האור לא מן העצים ולא מן האבנים ולא מן העפר ולא מן המים ואין מלבנין את הרעפים לצלות בהן ועוד אמר רבי אליעזר עומד אדם על המוקצה ערב שבת בשביעית ואומר מכאן אני אוכל למחר וחכמים אומרים עד שירשום ויאמר מכאן ועד כאן:
יתרה מזאת להפתעתי הרבה המילה מוקצה בענייני שבת איננה מופיעה לא במשנה ולא בתוספתא.
המשנה מסבירה את מה שנקרא אצלנו מוקצה לשבת רק ע"י דוגמאות","217","","1395","True","True","False","","97","109.64.115.134","0","75800","שבת|קכב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);