var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75761;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75761","0","רש״י אם רוב ישראל אסור","07/07/20 06:06","טו תמוז","תש"פ","06:06","שמואל דוד","קכב.

רש״י ד״ה אם רוב ישראל אסור - והא הכא דהוי דומיא דמכירו הואיל ורובא נינהו אסיק דעתיה להדליק אף בשבילם וקתני אסור

לא הבנתי כוונת רש״י כאן, האם כוונתו שהקושיא לאביי או לרבא? העיקר חסר מן הספר...","595","","1398","True","True","False","","457","174.198.200.165","0","0","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75762","75761","הקושיא לשניהם","07/07/20 07:04","טו תמוז","תש"פ","07:04","יום יום ידרשון","כמו שכתב רש"י לעיל במרחץ (שם היה רש"י צריך להאריך ולכתוב שחימום לאחד חימום למאה, אבל כאן בנר זה פשוט...)","919","","1398","True","True","False","","82","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75764","75762","א״כ מדוע בעמוד ב פירש רק לרבא?","07/07/20 07:07","טו תמוז","תש"פ","07:07","שמואל דוד","","595","","1398","False","True","False","","91","174.198.200.165","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75765","75762","לענ"ד , על רבא","07/07/20 07:08","טו תמוז","תש"פ","07:08","אבי גרינבלט","לשיטתו בכה"ג מותר ליהנות כי "נר לאחד נר למאה"","539","","1398","True","True","False","","33","77.125.5.89","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75768","75764","שאלה טובה","07/07/20 07:17","טו תמוז","תש"פ","07:17","יום יום ידרשון","אך גם לולי דברי.
בכל אופן יש להבין איך אביי יסתדר עם הסיפור של שמואל.
ראה תוספות בסוף ע"א שלדבריו זה מתורץ, וא"כ דברי רש"י הם לא דוקא לרבא.","919","","1398","True","True","False","","80","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75767","75765","מה ההבדל בין זה לבין מרחץ?","07/07/20 07:14","טו תמוז","תש"פ","07:14","יום יום ידרשון","שם כתב רש"י שקשה לשניהם.
קשה גם לרבא כדבריך, וגם לאביי משום שמדובר שלא בפניו","919","","1398","True","True","False","","74","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75769","75767","עיקר שאלתי על לשון רש״י.","07/07/20 07:19","טו תמוז","תש"פ","07:19","שמואל דוד","לשון הקושיא לא מובן לי","595","","1398","True","True","False","","101","174.198.200.165","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75770","75767","רש"י","07/07/20 07:20","טו תמוז","תש"פ","07:20","אבי גרינבלט",""דומיא דמכירו" היינו כמו "בפניו".
מרחץ מן הסתם מיועד לקהל הרחב ומסיבה לא.
עוד ראה בריטב"א","539","","1398","True","True","False","","47","77.125.5.89","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75771","75769","הסבר","07/07/20 07:21","טו תמוז","תש"פ","07:21","אבי גרינבלט","במקרה המסיבה הישראל כמו 'מכירו' מתוך שהם הרוב ואליבא דאביי מובן מדוע נאסר.","539","","1398","True","True","False","","35","77.125.5.89","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75772","75771","ודאי שהם 'מכירו'","07/07/20 07:26","טו תמוז","תש"פ","07:26","יום יום ידרשון","אבל שלא בפניו, וגם לאביי צריך להיות מותר.
בריטב"א שהזכרת רואים שאין הבדל עקרוני בין מרחץ למסיבה, ולכן צריך להסביר למה הקשו משניהם.","919","","1398","True","True","False","","79","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75773","75772","במקרה זה = נעשתה בפניו","07/07/20 07:31","טו תמוז","תש"פ","07:31","אבי גרינבלט","רש"י ד"ה "שלא בפניו הוה - כשעשאו , לא היה רבן גמליאל שם , דניכוין ליה" במקרה דנן , הגוי מדליק במסיבה עבור ישראלים המגיעים אליה.","539","","1398","True","True","False","","36","77.125.5.89","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75774","75773","עדיין לא הבנתי את ההבדל בין זה למרחץ","07/07/20 07:38","טו תמוז","תש"פ","07:38","יום יום ידרשון","בשניהם מדובר שלא בפניו
בשניהם הרוב ישראל ולכן נחשב כמכירו
לכן בשניהם הגמ' שואלת גם לאביי שלכאורה למרות שמכירו הדין היה צריך להיות שמותר כיוון שאינו בפניו.
התשובה היא שנחשב כעושה בשבילו ממש, וזה יותר ממכירו, ואסור.
(אפשר אולי להתאמץ למצוא חילוק, אבל לא הבנתי מה הצורך לכך ומה קשה בהבנה הפשוטה)","919","","1398","True","True","False","","82","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75775","75774","לענ"ד זו שאלת הריטב"א","07/07/20 07:46","טו תמוז","תש"פ","07:46","אבי גרינבלט","שהרי אם כדבריך , מדוע הגמרא חזרה על אותה השאלה ?
במרחץ אין אדם טורח לחמם אלא לצורך הרוב ולצורך המיעוט לא היו מחממים כלל.
בנר היו מדליקים גם עבור היחיד ויוצא שמדליק עבור כ"א.","539","","1398","True","True","False","","82","77.125.5.89","0","75761","שבת|קכב ע"א",""),new Message("75776","75775","עיין היטב בדבריו","07/07/20 07:51","טו תמוז","תש"פ","07:51","יום יום ידרשון","שכתב שבנר כיוון שמדליקים גם עבור היחיד מבינה הגמ' שכל שכן שצריך להיות מותר, ואעפ"כ כתוב בברייתא שאסור (כלומר עוד יותר קשה לאביי, שלשיטתו ודאי שהיה צריך להיות מותר).","919","","1398","True","True","False","","96","212.76.98.4","0","75761","שבת|קכב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);