var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75597;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75597","0","אם מצילין תיק הספר עם הספר...","30/06/20 22:17","ח תמוז","תש"פ","22:17","מתי","א. אם מצילין תיק הספר עם הספר - ואע"פ שיש בתוכות מעות (רש"י) - לא נפשיט....?
ב. אם מצילין תיק הספר עם הפסר לא נטלטל עור אגב בשר? - גם כאן לכאו' שיש בתוכו מעות. והדחיה התם נעשה בסיס לדבר המותר ומוסיף רש"י ולדבר האסור כגון מעות.
ג. אם מצילין תיק של ספר עם הספר ואע"פ שיש בתוכות מעות.... והדחיה התם נעשה בסיס לדבר האסור והמותר.
ב' וג' לא אותו דבר?
ואכן הב" משנה את הגרסא ברש"י בב' ומוחק את "ולדבר האסור כגון מעות". כל ב', זה בלי מעות.
ומכאן השאלה: למה הגמ' לא דלגה על ב' ועברה מא' שמדבר בכיס שיש בו מעות, לג' שגם הוא מדבר בכיס שיש בו מעות? למה עברנו באמצע לכיס שאין בו מעות?","860","","1403","True","True","False","","478","212.76.100.232","0","0","שבת|קטז ע"ב",""),new Message("75608","75597","לענ"ד","01/07/20 07:47","ט תמוז","תש"פ","07:47","יום יום ידרשון","בהתחלה מבינים שהדיון הוא לגבי מלאכת הפשטה, ובזה ר' ישמעאל סובר שלא צריך להפשיט את כל העור לצורך כבוד שמים, ולכן רבנן צריכים להוכיח לו שגם צורך הדיוט מותר, וזה מה שגרם לרש"י באות [א] להסביר שמדובר כשיש מעות שהם צורך הדיוט כלשונו (שהרי התיק לבדו אינו צורך הדיוט אלא צורך הספר).
אח"כ מבינים שהדיון הוא לגבי טלטול, וממילא באות [ב] לא צריך להתייחס למעות אלא לעצם הטלטול של התיק שאסור מצד עצמו להציל מהדליקה ובכל זאת הותר אגב הספר.
הגמ' מקשה שהרי נעשה בסיס לדבר המותר, ולכן מגיעה למסקנה שכדי להוכיח לדין טלטול צריך להתייחס גם למעות [ג].","919","","1402","True","True","False","","107","95.86.93.162","0","75597","שבת|קטז ע"ב",""),new Message("75631","75608","יפה ייש"כ","01/07/20 23:03","ט תמוז","תש"פ","23:03","מתי","","860","","1402","False","True","False","","64","212.76.100.232","0","75597","שבת|קטז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);