var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75490;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75490","0","הערה ברשי","29/06/20 08:30","ז תמוז","תש"פ","08:30","שמואל דוד","קי:

לירקונא תרין בשיכרא ומעיקר ואי לא לייתי רישא דשיבוטא דמילחא ולישלוק בשיכרא ולישתי ואי לא לייתי מוניני דקמצי ואי ליכא מוניני דקמצי לייתי מוניני דנקירי וליעייליה לבי בני ולישפייה ואי ליכא בי בני לוקמיה בין תנורא לגודא

רש״י ד״ה ואי לא - דלית ליה אי נמי עביד ולא אהני:

לכאורה קשה מדוע חוזר ומפרש כאן מה שכבר פירש בתחילת הסוגיא בדף קט:

ונראה שכוונתו שלא נטעה ונפרש ׳אי לא׳ היינו שלא אהני דאת״ל הכוונה דלית ליה הול״ל ׳אי ליכא׳ ודו״ק

אולם זה קשה לי מנא ליה לרש״י שהכוונה ב׳אי לא׳ כאן הוא גם דלית ליה, אולי הכוונה רק שלא מהני וצ״ע.","595","","1400","True","True","False","","444","174.198.219.61","0","0","שבת|קי ע"ב",""),new Message("75491","75490","קושיה נוספת","29/06/20 08:41","ז תמוז","תש"פ","08:41","יום יום ידרשון","לכאורה רק הרפואה הראשונה גורמת לעקרות, ולכן נקראת 'כוס עקרין', ואם כן למה לא לנסות מלכתחילה את הרפואות האחרות ולחסוך את העיקור?
כנראה שהרפואה הראשונה יותר טובה מסיבה כלשהי, ואולי לכן בא רש"י לפרש שאפילו כאן רק אם אין לה או שזה לא עובד אז תנסה רפואה אחרת.","919","","1400","True","True","False","","95","95.86.93.162","0","75490","שבת|קי ע"ב",""),new Message("75493","75491","ביאור יפה - יישר כח","29/06/20 08:56","ז תמוז","תש"פ","08:56","שמואל דוד","","595","","1400","False","True","False","","97","174.198.219.61","0","75490","שבת|קי ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);