var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75381","0","בזקנה...אבל דיברנו על זקן - "מיעקר"","26/06/20 00:44","ד תמוז","תש"פ","00:44","מרדכי דב זינגר","ר' יוחנן אומר...
לזבה תלתא בחמרא ולא מיעקרא
לירקונא תרין בשיכרא ומיעקר
שואלת הגמרא - ומי שרי (לסרס).....?...
ואלא בזקן !
והאמר ר' יוחנן הן הן החזירוני לנערותי ?
אלא באשה זקינה/עקרה !

א. איך אפשר להעמיד בזקינה (נקבה)
הרי מיעקר זה לזכר. ?
ב. מה בכלל ההתר בזקינה, הרי זה יכול להחזיר אותה לנערות
כמו בסיפור עם ר' יוחנן ?
ג. למה לא מעמידים באילונית ?","807","","1411","True","True","False","","501","164.138.124.104","0","0","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75382","75381","להלן","26/06/20 05:57","ד תמוז","תש"פ","05:57","אבי גרינבלט","א. מדוע רק לזכר ?
ב. לפי הריטב"א , אלו חוזרות ללדת רק בנס ולא כפי קרה לר"י (ע"י רפואה).
ג. איילונית = עקרה.","539","","1411","True","True","False","","57","77.125.5.89","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75383","75381",">>>","26/06/20 06:07","ד תמוז","תש"פ","06:07","יום יום ידרשון","א. כנראה צריך לעשות תיקון קל ולהוסיף א' בסוף המילה (מצינו דברים גדולים מזה...).
ב. החזרה לנערות בעניינים אלו שייכת לכאורה רק בגברים.
ג. לענ"ד אילונית כלול ב'עקרה', הגמ' לא צריכה לפרט את כל הסוגים.
(עכשיו ראיתי שכבר קדמוני להשיב, ומיניה ומיניה...)","919","","1411","True","True","False","","100","213.151.38.237","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75584","75382","לא כל עקרה היא איילונית","30/06/20 14:48","ח תמוז","תש"פ","14:48","קותי","איילונית זאת נקבה שאין לה סימני מין רגילים.","217","","1407","True","True","False","","129","109.64.115.134","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75425","75383","ראית מישהו מתקן את את ה"א" הזו ?","28/06/20 01:08","ו תמוז","תש"פ","01:08","מרדכי דב זינגר","לגבי ב.
אתה מתכוון לריטבא שהביא הרב גרינבלאט ?
ג. אכן.","807","","1409","True","True","False","","63","95.86.85.46","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75451","75425","הירקון מעקר את כולם","28/06/20 12:09","ו תמוז","תש"פ","12:09","איכא מאן דאמר","בין זכרים בין נקיבות
לכן כתוב בהתחלה "לירקונא תרין בשיכרא ומיעקר" והיינו בפן המציאותי של הרפואה
כעת שואלת הגמרא על המשנה שמשמע ממנה שמותר לשתות את המשקה ורק בשבת אסור, ואיך מותרמהפן ההילכתי, ומתרצת הגמרא שמותר לנשים וכו'.
אך עדיין אין זה סותר שאיש שישתה את זה (למרות שאסור לו) ייעקר.
ואם כן אין צורך בהגהה","998","","1409","True","True","False","","61","213.137.64.81","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75477","75451","מהיכי תיתי לחלק","29/06/20 06:47","ז תמוז","תש"פ","06:47","מרדכי דב זינגר","בין - לזבה תלתא בחמרא ולא מיעקרא
שמדבר על "הזבה עצמה"
לבין - לירקונא תרין בשיכרא ומיעקר
שמדבר על "הפן המציאותי" ?","807","","1408","True","True","False","","84","95.86.85.46","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75544","75477","לא הבנתי את השאלה","29/06/20 23:43","ז תמוז","תש"פ","23:43","איכא מאן דאמר","וכנראה שדברי לא הובנו

ביון במימרא הראשונה ובין בשניה מדובר על הפן המציאותי\\רפואי של העניין, והגמרא מביאה את מה זה מרפא ומה הן התופעות לואי, וכיון שזה מרפא את מחלת הזיבה של נשים (השונה מזיבת גברים) מתייחסת לכך הגמרא בלשון נקיבה. ובירקון שהיא מחלה השוה בזכרים ונקיבות וכן התופעות לוואי של העקרות הנלווית נוקטת הגמרא בלשון זכר.

בהמשך דנה הגמרא מהצד ההלכתי של איסור עקרות ומסיקה הגמרא שזה מותר רק לנשים.

גא"מ מצטרף לברכות, בניין עדי עד, דורות ישרים מבורכים, הרבה נחת דקדושה","998","","1408","True","True","False","","49","213.137.64.73","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75559","75544","העניין שגם ירקונה וגם מחלה - נקבה","30/06/20 10:06","ח תמוז","תש"פ","10:06","מרדכי דב זינגר","תודה על הברכות.
גם אצלכם רק בשמחות בריאות וכו"ט.","807","","1407","True","True","False","","43","95.86.85.46","0","75381","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75579","75559","המיעקר","30/06/20 14:18","ח תמוז","תש"פ","14:18","איכא מאן דאמר","לא הולך על המחלה
אלא על החולה","998","","1407","True","True","False","","50","213.137.64.73","0","75381","שבת|קיא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);