var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75327;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75327","0",""האי מסוכרייתא"","24/06/20 15:46","ב תמוז","תש"פ","15:46","אבי גרינבלט","נחלקו רש"י ותוס' משום מאי מחייב
רש"י - סוחט.
תוס - מלבן או מפרק.

לשון תוס'
"וטעמא משום שאין אדם לושש לסוחטו כיון שע"י סחיטה אינו יכול לנקותו מריחו וחזותו ...אבל מ"מ אסור לסחוט , דכי סחיטו ליה , מתלבן הבגד קצת והוי מכבס או משום מפרק וכו'"

אם אינו יכול לנקותו מריחו וחזותו , באיזה מובן הבגד מתלבן קצת ?","539","","1408","True","True","False","","502","77.125.5.89","0","0","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75329","75327","הסבר","24/06/20 16:30","ב תמוז","תש"פ","16:30","אור חדש","אין לגזור שמא יסחט שהרי אין סיבה לאנשים לסחוט שהרי לא מועיל כ"כ ובגלל מיעוט שיסחט לא גזרו כאן על הכלל

אומנם מי שירצה לסחוט צ"ל שיש בזה איסור כיוון שדומה למלאכת מלבן שהרי עושה מעין המלאכה","458","","1408","True","True","False","","106","5.102.196.170","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75330","75329",">>>","24/06/20 16:39","ב תמוז","תש"פ","16:39","אבי גרינבלט","אם תוס' כותב שאינו יכול לנקותו , מה הליבון "קצת" במעשה הסחיטה כדבריו ?
במילים אחרות , אם אין דרך סחיטה בכך (וכך הוא מסביר מדוע אינו מקבל את סברת רש"י) , הרי גם אין דרך ליבון בכך ?
שאלה נוספת שעולה לי כרגע , האם זה דבר מקובל שפעולה יכולה להשתייך לשתי אבות מלאכה (לא לענין קרבן כמובן) ? אין בזה "חד חד ערכי" (השאלה עולה לאור דברי תוס' שבמעשה זה יש 2 אבות מלאכה אפשריים לשייך פעולה זו) ?","539","","1408","True","True","False","","50","77.125.5.89","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75357","75330",">>>","25/06/20 08:48","ג תמוז","תש"פ","08:48","יום יום ידרשון","אי אפשר לנקות ממש, אפשר לנקות קצת (קורה הרבה פעמים שנשפך אוכל על החולצה, ומנקים קצת באופן זמני אבל זה עדיין צריך כביסה).

איפה אתה רואה שתוס' חולק על רש"י?

לגבי השאלה האחרונה, יש הרבה דוגמאות לזה, כגון לעיל דף עג: "זומר וצריך לעצים חייב שתים אחת משום קוצר ואחת משום נוטע, אמר רב יוסף האי מאן דקטל אספסתא חייב שתים אחת משום קוצר ואחת משום נוטע, אמר אביי האי מאן דקניב סילקא חייב שתים אחת משום קוצר ואחת משום זורע".","919","","1407","True","True","False","","93","95.86.93.162","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75358","75357",">>>","25/06/20 09:08","ג תמוז","תש"פ","09:08","אבי גרינבלט","א. כפי שכתבתי , רש"י משייך לסוחט ותוס למלבן או דש.
ב. ביחס לדברי תוס , הוא לא מחייב 2 אלא אחד משתיים , לכאורה , אפשר להבין שתוס לא מכריע בזה.","539","","1407","True","True","False","","39","77.125.5.89","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75360","75358","מה זה מלאכת סוחט?","25/06/20 09:15","ג תמוז","תש"פ","09:15","יום יום ידרשון","להבנתי תוס' לא חולק על רש"י, אלא רק מסביר לאיזה אב מלאכה שייכת פעולת הסחיטה.","919","","1407","True","True","False","","77","95.86.93.162","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75369","75360","מה כוונת תוספות בזה ?","25/06/20 14:57","ג תמוז","תש"פ","14:57","אבי גרינבלט",""אבל גבי יין לא גזרינן משום סחיטה"
וגם "והוי מכבס או משום מפרק" , תוספות מסתפק ?","539","","1407","True","True","False","","57","147.161.15.12","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75370","75369",">>>","25/06/20 15:37","ג תמוז","תש"פ","15:37","יום יום ידרשון","כוונת תוס' שלא גוזרים על שימוש בבגד רטוב מיין שמא יעשה פעולה של סחיטה, ובכל זאת אסור לסחוט (= להדוקיה), או משום מכבס או משום מפרק.
נראה שאכן תוס' מסתפק בזה.","919","","1407","True","True","False","","93","213.151.38.237","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75371","75370","מדוע לא מפרק ועוד ?","25/06/20 15:44","ג תמוז","תש"פ","15:44","אבי גרינבלט","אם אין רגילות לסחוט יין מבגד היות וממילא אינו מתכבס ?
מה כוונת רש"י בדבריו :אסור להדוקיה בנקב משום סחיטה" ? רש"י "השאיר" לנו להבין לאיזה אב מלאכה ךשייך זאת ?","539","","1407","True","True","False","","45","77.125.5.89","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75372","75371","לא הבנתי את השאלות","25/06/20 16:02","ג תמוז","תש"פ","16:02","יום יום ידרשון","לגבי רש"י, יש לך אפשרות אחרת להבין? הרי מלאכת סוחט אינה בל"ט מלאכות, ואכן רש"י לא ביאר לנו, וחבל. אך אין סיבה לומר שתוס' חולק עליו. איזה עוד אב מלאכה שייך לפעולת הסחיטה שרש"י היה יכול להתכוון אליו?","919","","1407","True","True","False","","97","213.151.38.237","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75374","75372","השאלה הראשונה התייחסה לתוס'","25/06/20 17:53","ג תמוז","תש"פ","17:53","אבי גרינבלט","אם אין דרכו בליבון שכזה , מדוע לא מפרק באופן מוחלט ?","539","","1407","True","True","False","","47","77.125.5.89","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75375","75374","כי גם אין דרכו בפירוק כזה","25/06/20 18:51","ג תמוז","תש"פ","18:51","יום יום ידרשון","כלשון תוספות "גם אין דרך לסחוט בגד לצורך משקה שבו".
שתי האפשרויות לא 'חלקות' ותוס' מסתפק ביניהן.","919","","1407","True","True","False","","92","213.151.38.237","0","75327","שבת|קיא ע"א",""),new Message("75377","75375","יש"כ","25/06/20 18:56","ג תמוז","תש"פ","18:56","אבי גרינבלט","תודה","539","","1407","True","True","False","","36","77.125.5.89","0","75327","שבת|קיא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);