var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7529;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7529","0","לא הבנתי את הגאון ר' עקיבא אייגר","27/02/11 09:10","כג אדר א","תשע"א","09:10","מתפעל","הגמרא מנסה להוכיח שהברייתא שהביא לוי, שיש פסול בחטאות החיצוניות שנשרפות בבית הדשן, ששורפים אותם בהר הבית ולא בעזרה, והפסול הזה מתרחש כשמוציאים את הקרבן מחוץ לעזרה.
ומנסה הגמרא להציע: האם אין מדובר בפסול של לינה?
דוחה הגמרא, לא, אולי מדובר בפסול של טומאה או פסול יוצא.

כותב הגרעק"א וזה לשונו:

"וקשיא לי: דאיך נפרש מה דאמר לוי: נפסל אחר זריקה, שריפתו בעזרה, מה פסול משכחת לה אם אין בו פסול לינה? ולא נשאר רק פסול יוצא, וממילא הוי נפסל ביציאתו דשריפתו בבירה". עכ"ל.

דהיינו, לוי מביא בתחילת דבריו שאם הקרבן נפסל בעזרה לפני זריקת הדם או לאחריו לפני שהוציאו את הקרבן החוצה, אז שורפים אותו בתוך העזרה. ונשאלת השאלה, על איזה פסול מדובר שהוא אפשרי לאחר זריקת הדם? אומר הגרעק"א, הרי יש רק שני פסולים אפשריים. לינה ויוצא. מכיוון שאנחנו כאן מסתפקים שאולי אין כלל פסול לינה בקרבנות אלו, אם כן נשארנו רק עם פסול יוצא, והרי אם הקרבן כבר יצא, אומר לוי שזה נשרף בחוץ בבירה, אז לא נשאר לנו היכי משכחת לה.

ולכאורה דבריו קשים,
מה קרה לפסול נטמא? הקרבן נטמא ולכן לא ניתן לשרוף אותו כמצוותו מחוץ לג' מחנות. מה הבעיה?
אמנם כנראה, אני לא בטוח בהבנה זו, אבל הגרעק"א לפני קושיא זו אומר משפט פותח וזה לשונו:
"הא דנקיט פסול יציאה, דלמ"ד טומאה הותרה בציבור, לא אמרינן טומאה".
כלומר, באמת אין כאן פסול של טומאה למ"ד טומאה הותרה בציבור.
ולכן הקושיא של הגרעק"א מדברת לשיטת מ"ד זה.
וקשה לי על דבריו אלו, אכן טומאה הותרה בציבור אבל מה זה קשור לעניינינו? הרי כאן לא מדברים כלל שהיה מקרה של טומאה כללית אלא שרק הקרבן עצמו נטמא. וכי למ"ד טומאה הותרה בציבור אין פסול טומאה כשהיא לא הותרה בציבור?

אבל גם בלי זה קשה לי, הרי הגמרא אמרה שלכולי עלמא יש לינה באימורים. ואם כן יש היכי תמצי פשוטה, הדם נזרק בכשרות, משום מה השתהו ולא הוציאו את הקרבן לשריפה מיד, הלינו את האימורים והם נפסלו מלהיקרב, וממילא הקרבן נפסל, ולכן גם אם נאמר שאין לינה בבשר, הקרבן כולו פסול מצד לינת האימורים וצריך לשורפו בתוך העזרה.

בטוחני שאני מפספס כאן משהו בסיסי בגרעק"א הזה.

אודה למי שיאיר עיני בענין.
יום טוב ומבורך.","148","","4814","True","True","False","","1012","94.188.248.70","0","0","זבחים|קד ע"ב",""),new Message("7572","7529","מישהו הציע לי בפורום אחר","28/02/11 12:56","כד אדר א","תשע"א","12:56","מתפעל","גם לשם הכנסתי השאלות,
שאולי בקרבן ציבור, אם הבשר נטמא, הרי זה מוקרב בטומאה.
לכן למ"ד טומאה הותרה בציבור, אין בכלל פסול של טומאה בקרבן ציבור.

מה שאומר שאם הקריבו את הקרבן בטהרה, ולאחר זריקת הדם נטמא בשר העולה,
יעלו אותו על גבי המזבח בגלל שזה קרבן ציבור וטומאה הותרה בציבור.

יכול להיות דבר כזה?

ועדיין יהיה קשה הקושיא השניה, שיש היכי תמצי בלינת האימורין.","148","","4813","True","True","False","","188","94.188.248.67","0","7529","זבחים|קד ע"ב",""),new Message("7615","7529","אני מרשה לאנשים לענות כאן","01/03/11 07:24","כה אדר א","תשע"א","07:24","מתפעל","לא צריך להתבייש.

תודה.

יום טוב","148","","4812","True","True","False","","193","94.188.248.67","0","7529","זבחים|קד ע"ב",""),new Message("7636","7529","ענווה יתירה נזרקה בך","02/03/11 13:15","כו אדר א","תשע"א","13:15","עציוני","במקום לומר - הצלחתי לתרץ צ"ע של רעק"א אתה כותב - לא הבנתי...
שהרי הרמב"ם כותב כדבריך (מעשה הקרבנות ז,ג):
שלושה מקומות לשריפה--אחד, בתוך העזרה; ובו שורפין פסולי המוקדשין, ואימורי קודשים קלים שנפסלו, ופרים ושעירים של חטאות הנשרפות אם אירע בהם פסול, בין לפני זריקה בין לאחר זריקה--כגון שנטמאו, או שיצאו חוץ לעזרה עד שלא הגיע זמנן לצאת, או שלן הבשר, או לנו האימורין שלהן.","159","","4811","True","True","False","","214","132.70.40.183","0","7529","זבחים|קד ע"ב",""),new Message("7671","7636","יישר כחך - תזכה לשנים רבות","03/03/11 08:19","כז אדר א","תשע"א","08:19","מתפעל","אבל אתה בטח מכיר את האימרה שמי שחושב כי יש לו תירוץ טוב על הגרעק"א, כנראה שלא הבין טוב את קושייתו.

אגב, רואים שהרמב"ם פסק שגם אם לן הבשר שורפים. והרי זו היתה איבעיא דלא איפשיטא בגמרא.

יש לי כאן דיון בענין עם תלמיד חכם אחד.

יום טוב ומבורך.","148","","4810","True","True","False","","166","94.188.248.67","0","7529","זבחים|קד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);