var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75075;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75075","0","אחת בטבריה ואחת בציפורי - חייב","18/06/20 14:09","כו סיון","תש"פ","14:09","אבי גרינבלט","מדוע זו פעולה שלמה בהשוואה למחוסר קציצה ?","539","","1416","True","True","False","","393","77.125.5.89","0","0","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75081","75075","יובן עפ"י הרמב"ם","18/06/20 17:22","כו סיון","תש"פ","17:22","אבי גרינבלט","שאין הכוונה למרחק פיזי אלא מרחק בזמן
"לקח גויל וכיוצא בו וכתב עליו אות אחת במדינה זו והלך באותו היום וכתב אות שניה במדינה אחרת במגילה אחרת חייב. שבזמן שמקרבן נהגין זה עם זה ואינן מחוסרין מעשה לקריבתן".
לפי רש"י כיצד יובן שזה "יותר" מעשה מאשר קציצה ?","539","","1416","True","True","False","","64","77.125.5.89","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75082","75081","איפה אתה רואה ברמב"ם מרחק בזמן?","18/06/20 18:56","כו סיון","תש"פ","18:56","יום יום ידרשון","הוא בסה"כ כותב שמדובר באותו יום, כי בשתי שבתות נחשב כשתי העלמות ופטור.

וקריבה בלבד היא "פחות" מעשה מאשר קציצה, ולכן לא נחשב מחוסר מעשה.","919","","1416","True","True","False","","89","95.86.71.60","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75083","75082","מדוע קריבה היא "פחות" ?","18/06/20 19:06","כו סיון","תש"פ","19:06","אבי גרינבלט","מדוע מהלך מספר שעות מטבריה לציפורי פחות מהותי מקציצה ?
רמב"ם מוסיף את מה שלא כתוב במפורש בגמרא.","539","","1416","True","True","False","","59","77.125.5.89","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75084","75083","לא הבנתי איך בדיוק הבנת","18/06/20 19:11","כו סיון","תש"פ","19:11","יום יום ידרשון","הגמ' אומרת שכאשר "מחוסר מעשה דקריבה" פטור, ואילו כאשר מחוסר קריבה בלבד חייב.
כלומר: קריבה איננה נחשבת "מעשה", וממילא המלאכה הושלמה גם בלעדיה.
כיוון שקריבה אינה נחשבת מעשה, אין הבדל בין כתיבה על שני לוחות סמוכים, ובין כתיבה על שני לוחות רחוקים (כטבריה וציפורי) וזה מה שבאה הגמ' לחדש.
הזמן אינו פונקציה בכל הסיפור הזה (חוץ מזה שצריך להיות באותה שבת).
לפי איך שהבנת ברמב"ם לא צריך לקרב אותם, הם כבר קרובים.","919","","1416","True","True","False","","99","95.86.71.60","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75085","75084","בדיוק על זה השאלה , מדוע ?","18/06/20 19:14","כו סיון","תש"פ","19:14","אבי גרינבלט","הבנתי את דברי הגמרא (שלא ציינה אולי את המובן מאליו שמדובר באותה השבת ועדיין הרמב"ם "טרח" להוסיף זאת , מדוע ?).

נ.ב נראה לך שציינת פעמיים קריבה בטעות קולמוס","539","","1416","True","True","False","","49","77.125.5.89","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75086","75085","שינוי מקום הוא לא דבר מהותי","18/06/20 19:15","כו סיון","תש"פ","19:15","יום יום ידרשון","(מלאכת הוצאה היא חידוש, ונקראת בראשונים 'מלאכה גרועה')","919","","1416","True","True","False","","91","95.86.71.60","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75087","75086","האם במקרה ציינו מקומות אלו ?","18/06/20 19:17","כו סיון","תש"פ","19:17","אבי גרינבלט","אות אחת בכל עיר , נחשבת לכתיבה (בלי קשר לשבת כי כך גם על המחוסר קציצה) וזה לא מהותי ????
זה לא מלאכה גרועה , זה אותיות "פורחות באויר"","539","","1416","True","True","False","","53","77.125.5.89","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75088","75087","לא במקרה","18/06/20 19:18","כו סיון","תש"פ","19:18","יום יום ידרשון","זה בדיוק מה שבאה הגמ' לחדש, שאפילו במרחק כזה זה לא מספיק מהותי כדי לחלק את המלאכה שלו לשני חלקים שאינם קשורים.
מלאכת הוצאה במשכן למשל, העקירה נעשתה באהלו של הנדיב, וההנחה נעשתה ברה"ר סמוך למשכן (מרחק שהיה יכול להיות אף יותר מאלפיים אמה), זו עדיין מלאכה אחת.","919","","1416","True","True","False","","86","95.86.71.60","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75091","75088","אוסיף פנינה","18/06/20 20:45","כו סיון","תש"פ","20:45","איכא מאן דאמר","על האיזכור דווקא של שני הערים הללו טבריה וציפורי

שהנה רבי יוסי אמר יהא חלקי עם מכניסי שבת בטבריה ומוציאי שבת בציפורי
ומסבירים המפרשים שטבריה שוכנת בעמק ולפיכך החמה שוקעת מוקדם, וציפורי שוכנת בהר ולפיכך השקיעה בה מאוחרת
ועל כן רצה רבי יוסי להיות מן "המאחרים לצאת מן השבת וממהרים לבוא"

וזה יש לומר לעניינינו שכאשר הגמרא רוצה לתאר איך אדם מספיק להגיע באותה שבת לעיר השניה על מנת להספיק לעשות את שני המלאכות באותה השבת, הרי שלסבר את האוזן נקטו בדוגמא זו בה ישנם שני ערים קרובות עם שינוי זמן גדול, ולכן אם את האות הראשונה כתב בטבריה ואת השניה בציפורי יש לו יותר זמן...","998","","1416","True","True","False","","125","213.137.64.73","0","75075","שבת|קד ע"ב",""),new Message("75092","75091",""אות היא ביני וביניכם"","18/06/20 21:06","כו סיון","תש"פ","21:06","אבי גרינבלט","","539","","1416","False","True","False","","55","77.125.5.89","0","75075","שבת|קד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);