var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75046;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75046","0","כל מה דאמר רחמנא לא תעביד","18/06/20 00:18","כו סיון","תש"פ","00:18","מרדכי דב זינגר","כל מה דאמר רחמנא לא תעביד
יש מחלוקת
אי עביד מהני או לא מהני.

א"כ מדוע פשוט לגמרא
שכל מחיצה שנעשה בשבת
בין בשוגג בין במזיד שמה מחיצה .

הרי למ"ד אי עביד לא מהני.
צריך להיות שאין שמה מחיצה. ?","807","","1420","True","True","False","","449","212.76.103.129","0","0","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75058","75046",">>>","18/06/20 06:36","כו סיון","תש"פ","06:36","יום יום ידרשון","מדובר על חלויות רוחניות בלבד, כגון גירושין וקידושין (באופן עקרוני, אולי למסקנה לא), שאם יש איסור במעשה הוא לא יחול.
אבל במעשה גשמי לא שייך לומר 'אי עביד לא מהני', אם עשית מחיצה אז עכשיו יש מחיצה, זו המציאות (כמו שברור למשל שמי שח"ו אוכל חזיר נהיה שבע, גם אם הקב"ה אמר לא לאכול...).","919","","1420","True","True","False","","95","95.86.93.162","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75065","75046","אין איסור לעשות","18/06/20 09:20","כו סיון","תש"פ","09:20","אור חדש","מחיצה ארעית מדאו'","458","","1420","True","True","False","","88","109.186.18.217","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75059","75058","גם במחיצות אנו מדברים על גודים","18/06/20 07:47","כו סיון","תש"פ","07:47","מרדכי דב זינגר","גוד אחית וגוד אסיק","807","","1420","True","True","False","","73","212.76.103.129","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75061","75059","זו גם מציאות ולא חלות","18/06/20 07:49","כו סיון","תש"פ","07:49","יום יום ידרשון","ככה התורה מגדירה מחיצה.
גם אם גוי יעשה מחיצה כזו היא נחשבת מחיצה, לא צריך 'להחיל' עליה שם מחיצה.","919","","1420","True","True","False","","84","95.86.93.162","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75063","75061","מה"ת שהגדרה נחשבת מציאות ?","18/06/20 08:01","כו סיון","תש"פ","08:01","מרדכי דב זינגר","המציאות שאין כאן מחיצה לולי שהתורה היתה אומרת ...שמהני","807","","1420","True","True","False","","58","212.76.103.129","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75064","75063","המציאות היא שיש מחיצה","18/06/20 08:09","כו סיון","תש"פ","08:09","יום יום ידרשון","התורה אומרת שמחיצה יוצרת רשות היחיד.
התורה לא אומרת מה המציאות.

הבאתי ראיה מגוי שעשה מחיצה, ואותו הדין גם במחיצה הנעשית מאליה, לא שייך כאן 'אי עביד' כי זה לא תלוי ב'עביד', לא צריך מעשה בשביל ליצור מחיצה.","919","","1420","True","True","False","","92","95.86.93.162","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75066","75065","ומחיצה קבועה שנעשתה בשבת לא שמה מחיצה?","18/06/20 09:29","כו סיון","תש"פ","09:29","יום יום ידרשון",""שכל מחיצה שנעשה בשבת בין בשוגג בין במזיד שמה מחיצה"","919","","1420","True","True","False","","86","95.86.93.162","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75068","75065","צודק. מדאורייתא אין איסור","18/06/20 10:29","כו סיון","תש"פ","10:29","מרדכי דב זינגר","ולכן אי עביד מהני לכו"ע.
ייש"כ","807","","1420","True","True","False","","57","212.76.103.129","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75067","75066","וודאי שכן","18/06/20 09:35","כו סיון","תש"פ","09:35","אור חדש","","458","","1420","False","True","False","","68","109.186.18.217","0","75046","שבת|קא ע"ב",""),new Message("75109","75068","בדף היומי של היום (קה:)","19/06/20 12:40","כז סיון","תש"פ","12:40","יום יום ידרשון",""הקורע בחמתו ובאבלו ועל מתו חייב
ואף על פי שמחלל את השבת יצא ידי קריעה".

לכאורה שאלתך שייכת גם כאן, איך זה מסתדר למ"ד אי עביד לא מהני.
וכאן כבר לא שייך לומר שאין איסור מדאורייתא, שהרי שנינו בפירוש 'חייב'.
ראה מספר תירוצים בספר יד דוד על הגמ' כאן (ולענ"ד התירוץ הראשון שלו הוא מה שכתבתי לעיל).","919","","1419","True","True","False","","104","95.86.93.162","0","75046","שבת|קא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);