var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7502;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7502","0","מה ההו"א להקשות משביעית הרי אין שם לאו?","24/02/11 23:11","כ אדר א","תשע"א","23:11","שלמה שטרסברג","הגמרא למדה איסור לאו בשחיטה בחוץ בק"ו.
שאלה הגמרא ע"פ עקרון זה של ק"ו (אם במקום שאין כרת יש לאו במקום שיש כרת ודאי שיש לאו) א"כ אין צורך לכתוב לאו באיסור אכילת חלב ונילמד מק"ו מנבלה וכ' בהמשך הגמרא ניסתה ללמוד ע"פ עקרון זה שנילמד ק"ו משביעית ודחתה

באופן פשוט הכוונה לאיסור לאכול פירות שביעית לאחר הביעור. אבל אם זאת הכוונה הרי אין איסור לאכול פירות שביעית לאחר זמן הביעור אלא זו מצוות עשה (רש"י יומא פ"ג. ד"ה "טבל" וכן הקשו הרש"ש והשפת אמת

ואולי הכוונה לאיסור זה או לאיסור סחורה בפירות שביעית למנ"ד הסובר שלאו הבא מכלל עשה דינו כלא תעשה וצ"ע

(לאו הבא מכלל עשה דנו האחרונים האם נחשב עשה או לאו בית האוצר ח"א א-ז (כלל מ): עשה,
ובסופו כתב בדעת הירושלמי (סנהדרין ז-יא) שהוא לאו. גריפ"פ (לא תעשה רסד, רצא. בדפיו ד"ה והשתא) בדעת תוס' רי"ד ועוד ראשונים: לאו). )","205","","4820","True","True","False","","1057","95.86.118.152","0","0","זבחים|קו ע"ב",""),new Message("7504","7502","אולי","25/02/11 00:15","כא אדר א","תשע"א","00:15","משיב מאורות דף היומי","אולי מדובר בלאו של עבודת קרקע בשביעית, והקושייה תופסת דמיה היא שיש בשבעית צד חמור שפירות שביעית תופסין את דמיהם.","142","","4819","True","True","False","","265","85.130.130.141","0","7502","זבחים|קו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);