var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=75009;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("75009","0","גלגולה של טעות בשי' ר"ח עד... ה"מתיבתא".","17/06/20 13:01","כה סיון","תש"פ","13:01","אגלינסקי","רבינו חננאל ככל הנראה בא ליישב מדוע ר' יהודה לא נקט בתוך הדוגמאות שלו את "צץ" מ"צצים" במש"כ: "ולישנא דרבנן טט צץ". ודבריו צע"ג, שהרי מצאנו "צץ" במקרא.
עכ"פ, יש להעיר, שמש"כ בהערות בילקוט ביאורים שב"מתיבתא", וכן בהערה לפיר"ח הוצאת מכון "לב שמח", ומקורם ב"דברי מנחם", כאילו מדברי ר"ח אלו ניתן לדייק שהכותב "צץ" הוא ככותב שתי אותיות שוות, ולת"ק אין לחייבו אעפ"י שיש לו משמעות – כל זה נראה כטעות אגב שיטפא. הרי דברי ר' יהודה, הנסובים כלפי דברי ת"ק, איירי בכותב קטנה מתוך גדולה. נמצא שר"ח הדן בתוספת דוגמאות על רשימתו של ר' יהודה, עוסק במי שבא לכתוב "צצים", וכתב מתוכו "צצ" (ולא במי שכתב "צץ"), אלא שהוא מכנהו "צץ", להיות נאמן לתבנית המשנה ות"ק של הברייתא, המדברים במי שכותב "שם משמעון", אף שכוונתם במי שכתב "שמ". כך היתה דרכם; לאיית את המילה שכתב בפועל לפי כתיבתו המקובלת והמתקיימת כשם במקום אחר, ולא לפי האותיות שיצאו תחת ידו.
לסיכום: כל מה שרצו לתלות בר"ח שיטה יחידנית ומחודשת - כל זה אינו לענ"ד.","645","","1416","True","True","False","","429","213.151.55.25","0","0","שבת|קג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);