var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74978;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74978","0","מהו קיום בכתב ?","16/06/20 22:10","כד סיון","תש"פ","22:10","אבי גרינבלט","בדברי הגמרא "זה הכלל כל העושה מלאכה ומלאכתו מתקיימת בשבת - חייב"
מפשט דברי רש"י עולה לכאורה שמדובר על קיום לעולם היות וההדגשה על היא על העשיה ביום השבת.
הרמב"ם פוסק (ט,יג) "וכל שאין מלאכתו מתקיימת בשבת פטור".
בשער הציון (שג,ס"ק סח) משמע שנחלקו רש"י ורמב"ם גם בענין הכותב.

1. האם ניתן להבין גם בדברי הרמב"ם שמדובר על קיום ליותר מאשר לשבת ולו רק בגלל ההשוואה למלאכת הכותב במשכן שודאי התקיימה לכל תקופת הקמת המשכן ?
2. אם זו ההבנה , כיצד יובנו הדברים לאור דברי שער הציון "משמע לכאורה דאפילו אם מתקיימת רק על יום השבת לחוד וכן משמע לענ"ד מהרמב"ם ט,יג" ?","539","","1419","True","True","False","","475","77.125.5.89","0","0","שבת|קב ע"ב",""),new Message("74997","74978","אולי זה הדיוק מהרמב"ם","17/06/20 09:08","כה סיון","תש"פ","09:08","יום יום ידרשון",""אבל צבע שאינו מתקיים כלל כגון שהעביר סרק או ששר על גבי ברזל או נחשת וצבעו פטור, שהרי אתה מעבירו לשעתו ואינו צובע כלום, וכל שאין מלאכתו מתקיימת בשבת פטור"

יש כאן גם חזרה של הרמב"ם על זה שהפטור הוא משום שלא מתקיים כלל, משמע שאם מתקיים קצת יהיה חייב.
וגם זה שכותב "בשבת" (שהרי במשנה אפשר לדחוק ולומר שהכוונה היא 'בשבת חייב' ולא 'מתקיימת בשבת', אבל ברמב"ם קשה לומר שהכוונה היא 'בשבת פטור', שהרי גם ביום חול פטור... וגם ההסבר של רש"י במשנה ודאי לא שייך ברמב"ם).","919","","1418","True","True","False","","123","95.86.99.110","0","74978","שבת|קב ע"ב",""),new Message("74999","74997","ראה שו"ת מנחת שלמה","17/06/20 09:13","כה סיון","תש"פ","09:13","אבי גרינבלט","חלק א סימן צא אות יא
הגרש"ז זצ"ל חולק בענווה גדולה (המתאימה כ"כ לרב שלוימה זצ"ל) על שעה"צ ולשיטתו דברי הרמב"ם תואמים גם לדרישת הקיום כהשוואה למה שהיה במשכן.","539","","1418","True","True","False","","62","77.125.5.89","0","74978","שבת|קב ע"ב",""),new Message("75000","74999","מענין","17/06/20 09:19","כה סיון","תש"פ","09:19","יום יום ידרשון","אבל הוא באמת כותב שמהרמב"ם הנ"ל משמע כמו שעה"צ ולא כדבריו.","919","","1418","True","True","False","","95","95.86.99.110","0","74978","שבת|קב ע"ב",""),new Message("75001","75000","לענ"ד","17/06/20 09:23","כה סיון","תש"פ","09:23","אבי גרינבלט","שעה"צ מתאים לדברי הרמב"ם ט,יג ורב שלוימה זצ"ל (אחרי שמציין את דברי שעה"צ) מרחיב ולומד מהרמב"ם בפרק יא,טו ובזה חלוק על שעה"צ ("אך אעפי"כ אין אני נמנע מלהעיר קצת" , אפילו לא מגדיר זאת כשאלה !!)","539","","1418","True","True","False","","51","77.125.5.89","0","74978","שבת|קב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);