var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74846;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","55"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74846","0",""תל המתלקט עשרה מתוך ארבע"","14/06/20 10:37","כב סיון","תש"פ","10:37","אבי גרינבלט","מדובר על שיפוע של כ % 46 (!!!) היינו כאשר השיפוע כה תלול אינו נוח להליכה ונחשב כרשות היחיד ונמוך מזה , עדיין עונה על צרכי הרבים ויכולים להשתמש בו היות ונחשב "נוח" להילוך.

לשם השוואה , שיפוע כבש המזבח בבית מקדש שני , שאורכו 32 אמות וגובהו 9 אמות כ 28% (ועוד פיזרו עליו מלח כדי שלא יחליקו מהשמן)

כיום מקובל שלא לעבור 8.5% שיפוע בשבילי גישה , פער עצום (שלא לדבר על נושא הנגישות שמחמיר עוד יותר).","539","","1416","True","True","False","","552","77.125.5.89","0","0","שבת|ק ע"א",""),new Message("74852","74846","יישר כח על הסדר","14/06/20 11:37","כב סיון","תש"פ","11:37","יום יום ידרשון","יש להעיר, שבשיפוע נמוך מזה לא כתוב שנחשב נוח להילוך, אלא שאם בפועל הולכים בו רבים זה נחשב כרה"ר ולא כמחיצה.","919","","1416","True","True","False","","106","213.151.41.5","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74854","74852","ראה מגיד משנה","14/06/20 11:49","כב סיון","תש"פ","11:49","אבי גרינבלט",""דאי מתוך חמש אמות הרי הוא כשאר רה״ר דניחא תשמישתיה להלוך עכ״ל"
במקרה זה השיפוע "רק" 36% (ונלענ"ד ש 5 זה בלא"ד וגם 4.1 זה כבר "ניחא")","539","","1416","True","True","False","","67","77.125.5.89","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74855","74852","אם כן","14/06/20 11:52","כב סיון","תש"פ","11:52","עלי","מה בשיפוע שבין 30 מעלות בערך שהוא שיפוע כבשי המזבח לשיפוע מחיצה שהיא כ-45 מעלות ? האם שיפוע ביניים שכזה ( ומאיזה מעלות ) נחשב בלתי ראוי לעליה ותלול מדי - וא"כ מהוה מחיצה או לא ? והאם זה שיעור חכמים שאין בו הגיון מעשי או שיש הגיון מעשי במידת שיפוע מחיצה ומדוע רק ב-45 מעלות ולא בפחות, כי מה הדין ב-40 מעלות או 35 ( שאלה בסגנון ר' ירמיה... ובבקשה אל תגרשו אותי מהפורום בגלל זה...)","209","","1416","True","True","False","","121","194.114.146.227","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74856","74855","שים לב ליחידה - % (הבדל ענק)","14/06/20 12:04","כב סיון","תש"פ","12:04","אבי גרינבלט","במזבח היה שיקול של צניעות.
"ולא תגלה ערוותך עליו"

כך כנראה מקובל היה בזמנם שניתן "לסבול" (אם נדייק לפי הערתו של "יום יום") תלילות כזו ומעליה , כבר לא.
לא לגמרי מפתיע כשרואים את הדרכים אצל בני הדודים (ע"ע מעלה אל מנסוריה שנחשב כנראה לתלול ביותר (18%) ולאורך ואדי ערה , כל רוכבי האופניים חובבי העליות "חוגגים" במקומות הללו)","539","","1416","True","True","False","","70","77.125.5.89","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74857","74855","לא הבנתי את השאלה","14/06/20 12:05","כב סיון","תש"פ","12:05","יום יום ידרשון","מחיצה היא רק משיפוע של ד' אמות מתוך עשר (כ-45% כנ"ל).
עד שיעור זה גם אם פחות נוח להילוך ממישור, עדיין נחשב כרה"ר אם הולכים בו.
איך זה קשור למזבח?","919","","1416","True","True","False","","105","213.151.41.5","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74872","74855","אתה מבלבל בין מעלות לאחוזים.","14/06/20 16:36","כב סיון","תש"פ","16:36","Almuaddib","הזווית של תל המתלקט, עשרה טפחים גובה על 4 אמות אורך הכבש - היא כ-25 מעלות.","107","","1416","True","True","False","","122","87.70.226.14","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74859","74857","אם כן","14/06/20 12:21","כב סיון","תש"פ","12:21","עלי","יש מקומות רבים שיש בהם צוקים נישאים שבהם זוית שיפוע הצוק גדולה מ45מעלות, ויכולים הם להיחשב למחיצה ולחסוך באותו מקום צורך בקו עירוב ( למשל ), אבל מה קורה אם יש שביל מתון לרוחב המצוק שבו אפשר לרדת במצוק מראשו לתחתיתו ( כמין סובב בשיפוע מתון ), האם זה מבטל את המחיצה או שעדיין הצוק הוא צוק ואין צורך בתיקון לעירוב במקום כזה ?","209","","1416","True","True","False","","99","194.114.146.227","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74861","74859",">>>","14/06/20 12:23","כב סיון","תש"פ","12:23","יום יום ידרשון","שוב, זה לא מעלות.
עכ"פ לשאלתך, באמת במקומות רבים סומכים על צוקים כאלה לחסוך בחוטי עירוב.
אם יש שביל שהשיפוע שלו אינו נחשב מחיצה, צריך לדאוג שמעל הכניסה לשביל תהיה צורת הפתח שתשלים את המחיצה.","919","","1416","True","True","False","","91","213.151.41.5","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74863","74861","ייש"כ","14/06/20 12:41","כב סיון","תש"פ","12:41","עלי","","209","","1416","False","True","False","","82","194.114.146.227","0","74846","שבת|ק ע"א",""),new Message("74876","74872","אלמואדיב צודק","14/06/20 18:26","כב סיון","תש"פ","18:26","עלי","החישוב המדויק הוא שהזוית היא של 22.6 מעלות, הרבה יותר מתון משחישבנו, ובאמת בלבלנו בין מעלות לאחוזים. תודה.","209","","1416","True","True","False","","98","194.114.146.227","0","74846","שבת|ק ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);