var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74791;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74791","0","מה הגיון להעמיד את העגלות אחת אחר השניה?","12/06/20 13:37","כ סיון","תש"פ","13:37","אבצן","וכי אם היינו צריכים להעמיס על גבי משאית - גם היינו עושים כן?
מעמידים משאית ליד הסחורה, ומעלים עליה, וממנה למשאית שלפניה??

הרי הקרשים היו כבדים מאד, והיה עליהם להתקרב עם שתי עגלות אל המשכן ולהעמיס, ולאחמ"כ להתרחק ולהתקרב עם עוד ב' עגלות ולהעמיס גם אותן?

אשמח לשמוע בזה הסבר.","785","","1422","True","True","False","","497","109.226.59.2","0","0","שבת|צו ע"א",""),new Message("74793","74791","אולי יותר קל","12/06/20 14:21","כ סיון","תש"פ","14:21","אבי גרינבלט","העגלות עמדו בשני טורים מול המשכן כהכנה לתנועה.

ברגע שהעלו לעגלה הסמוכה למשכן , יותר קל להעביר ממנה לעגלה שלפניה (מאשר להרים מגובה הקרקע לאחר שהולכים במקביל לעגלה הסמוכה למשכן עד שמגיעים לזו שלפניה)","539","","1422","True","True","False","","67","147.161.8.199","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74794","74793","לא התכוונתי שיעקפו את העגלה הקרובה","12/06/20 14:39","כ סיון","תש"פ","14:39","אבצן","תקרא את השאלה שלי שוב. השתדלתי להיות מאד ברור.","785","","1422","True","True","False","","66","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74797","74794","עניתי","12/06/20 14:45","כ סיון","תש"פ","14:45","אבי גרינבלט","עגלות המשכן עמדו מוכנות לתנועה (א"א להשוות למציאות של משאיות שמתמרנות)","539","","1422","True","True","False","","61","147.161.13.190","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74807","74797","על זה גופא שאלתי, מדוע עמדו כך","12/06/20 17:24","כ סיון","תש"פ","17:24","אבצן","מוכנות לתנועה? מה ההכרח לעשות כן, כשהדבר רק יצר קושי עצום להעביר 24 קרשים כשכל אחד שקל יותר מטון, מעל גבי עגלות אחרות?
לא יותר קל 'לתמרן'? [אני נוקט בלשונך, כיון שבאמת אין צורך לתמרן. עגלות באות ומעמיסות ויוצאות, ובאות אחרות במקומן].","785","","1422","True","True","False","","85","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74808","74807","עפ"י ה' יסעו","12/06/20 17:26","כ סיון","תש"פ","17:26","אבי גרינבלט","הכל נבנה והוקם עפ"י דבר ה'","539","","1422","True","True","False","","57","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74809","74808","על זה ביקשתי הוכחה","12/06/20 17:39","כ סיון","תש"פ","17:39","אבצן","היכן מצינו שהיה ציווי מיוחד שהעגלות יעמדו באופן זה?

[אלא א"כ נאמר שזה נעשה כך כדי ללמדנו הלכות מושיט ברה"ר...]","785","","1422","True","True","False","","70","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74814","74809","ראה ריטב"א וגם ר"י מלוניל","12/06/20 18:26","כ סיון","תש"פ","18:26","אבי גרינבלט","הוא לא מביא מקור אבל לענ"ד כיוונתי לדעתו לגבי "הלוגיסטיקה".
הסמך לזה אולי מסורת.
לענ"ד , יש בזה כבוד שהשיירה עומדת "הכן" ממש כסדר התנועה , כבר מרגע ראשון של העמסת המשכן .","539","","1422","True","True","False","","65","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74816","74814","אולי תצטט אותם?","12/06/20 18:31","כ סיון","תש"פ","18:31","אבצן","","785","","1422","False","True","False","","59","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74817","74816","ארוך מאד , מצ"ב קישור","12/06/20 18:32","כ סיון","תש"פ","18:32","אבי גרינבלט","ראה ריטב"א ור"י מלוניל
ריטב"א מתחיל "שתי עגלות" (לא במקורות האחרים שלו)
ר"י מלוניל מתחיל "המושיט"","539","","1422","True","True","False","","205","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74818","74817","לא מצאתי שם ראיה. תוכל לתמצת מה מצאת?","12/06/20 18:35","כ סיון","תש"פ","18:35","אבצן","","785","","1422","False","True","False","","50","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74831","74818","תשובה לשאלתך עם מקור","14/06/20 03:29","כב סיון","תש"פ","03:29","מאורות החיים","חידושי הר"מ קזיס מתרץ שאם היו מעמיסים עגלה אחת ואז מביאים את השניה משום שהיה נראה כבזיון לקרשים של הראשונה כשמפנים אותם לתת מקום לעגלה השניה.","973","","1420","True","True","False","","62","185.24.207.249","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74838","74831","תודה על המקור, הגם שקשה לי לקבל את הסברה","14/06/20 09:39","כב סיון","תש"פ","09:39","אבצן","שיש כאן בזיון, מה בזיון יש במילוי עגלה והבאת אחרת?
ובפרט שהראשונה אינה נוסעת לדרכה, רק מתקדמת לראש, והאחרת מתקרבת למשכן.
ובכלל יש לתמוה, מה הבעיה להביא את כל ארבע העגלות עד קרבת המשכן, ובכך היינו חוסכים גם את הבעיה של בזיון לדעת הגר"מ קאזיס?","785","","1420","True","True","False","","64","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74840","74838",">>>","14/06/20 10:00","כב סיון","תש"פ","10:00","אבי גרינבלט","הסבר מדוע לא העמיסו כל עגלה אלא העבירו מעגלה לעגלה","539","jpg","1420","True","True","False","","78","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א","0-jpg"),new Message("74841","74838","אם רה"ר היתה ט"ז אמה","14/06/20 10:07","כב סיון","תש"פ","10:07","יום יום ידרשון","ממילא לא היה מקום להביא את כל העגלות יחד לקרבת המשכן, והיו צריכות לעמוד אלו מאחורי אלו.
צריך רק להבין למה לא מילאו אחת והסיעו אותה והביאו אחרת כמו שהקשית בהתחלה.

לדעת תוס' שתי העגלות היו מחוברות יחד, ומילאו את כל רוחב רה"ר, וממילא לא היתה כ"כ אפשרות להסיע אותן ולהביא אחרות באותה הדרך. לכן לענ"ד לשיטת תוס' זה מאוד מובן ואין מה להקשות.","919","","1420","True","True","False","","89","213.151.41.5","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74842","74840","זו תשובה לשאלה רק מדוע לא הוליכו ברגל","14/06/20 10:14","כב סיון","תש"פ","10:14","אבצן","אבל זה לא עונה על השאלה מדוע לא הביאו את העגלות קרוב ומילאום ושוב הרחיקו והביאו את הזוג השני.","785","","1420","True","True","False","","75","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74843","74841","אם אתה צריך להבדיל לקרב רכב למחסן - אתה","14/06/20 10:17","כב סיון","תש"פ","10:17","אבצן","לא מקרב אותו אלא רק במקום שהוא על פי גדרי ההלכה "רשות הרבים"??

הרי כל מקום המשכן היה ובכלל כל מחנה ישראל יושרו על ידי ענני הכבוד, ולא יותר קל להתקרב למשכן עם עגלות נוספות? הרי את רשוה"ר לא סללו עם אספלט...","785","","1420","True","True","False","","96","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74844","74842","לאיזה צורך יביאו זוג נוסף צמוד למשכן ?","14/06/20 10:18","כב סיון","תש"פ","10:18","אבי גרינבלט","אם היו מעבירים מעגלה לעגלה בדווקא ?","539","","1420","True","True","False","","58","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74849","74843","זו שאלה טובה מאוד","14/06/20 10:46","כב סיון","תש"פ","10:46","יום יום ידרשון","אבל ללא קשר לדברי.
הרי הגמרא רוצה ללמוד את שיעור רה"ר, לדבריך רה"ר היא הרבה יותר מט"ז אמה ואין כל נפקא מינה בצורה שבה עמדו העגלות.
צריך לומר שחז"ל הבינו שהיה מקום מצומצם מאוד שבו היו העגלות (אולי משום שאהלי הלויים היו מהצדדים, או כל סיבה אחרת), ולכן זה המינימום של רה"ר.
[ככה קצת משמע בתוס', שכותב על דברי רש"י "צריך לומר לפירושו שהקרשים היו נוטים על האהלים או על החצרות מלמעלה מי' מכל צד ב' אמות ומחצה", כלומר שברור לו שבצידי הדרך היו אהלים וחצרות ולא שטח פתוח]","919","","1420","True","True","False","","92","213.151.41.5","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74845","74844","לא עקבת אחרי השרשור מתחלתו?","14/06/20 10:35","כב סיון","תש"פ","10:35","אבצן","השאלה פתחה בזה שלא מובן מדוע הוצרכו להעביר מעגלה לעגלה, מדוע לא יכלו להביא את העגלות האחרונות לקידמה ולהעמיס אותן.
או לחילופין להעמיד העגלות בשורה בסמוך למשכן וכך כולן קרובות.","785","","1420","True","True","False","","77","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74847","74845","לא עקבת אחרי התשובות שלי ?","14/06/20 10:39","כב סיון","תש"פ","10:39","אבי גרינבלט","ראה שמיד בהתחלה העליתי סברה שכך נוח יותר. לא מעמיסים פעמיים ממפלס הקרקע לעגלה (כפי הצעתך) כיוון שכך "קל" יותר.
לאחר מכן מצאתי שהריטב"א כותב זאת במפורש (לא שראיתיו מלכתחילה)
אם כך נוח יותר , מה עוד צריך לענות (בנוסף כתבתי מסברה שיש בזה כבוד וגם לזה היה צדיק שמצא מקור) ?

נ.ב אני היחיד שאיתך מתחילת השירשור....","539","","1420","True","True","False","","53","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74850","74847","לא שמתי לב שלזה כיוונת, לא היית ברור","14/06/20 10:48","כב סיון","תש"פ","10:48","אבצן","בתשובתך הראשונה.
כתבת "ברגע שהעלו לעגלה הסמוכה למשכן , יותר קל להעביר ממנה לעגלה שלפניה (מאשר להרים מגובה הקרקע לאחר שהולכים במקביל לעגלה הסמוכה למשכן עד שמגיעים לזו שלפניה)"
והבנתי שכוונתך שיותר קל להעביר מעגלה לעגלה מאשר ללכת ברגל עד העגלה שלפניה. וזה הוקשה לי שיותר קל משניהם זה לקרב את העגלה הקדמית ג"כ סמוך למשכן.

אבל כעת אני מבין שאתה רוצה לומר שיותר קל להעביר מעגלה לעגלה באותו מפלס, מאשר להרים מגובה הקרקע.

ואם זו טענתך - איני מבין אותה. שהרי כל קרש שהעברת מעגלה לעגלה, הוא קרש שפעם אחת כבר הרמת מן הקרקע - לעגלה הראשונה, ואם כן מה חסכת בכך? הרי בכל אופן אתה חייב להרים לעגלה [הראשונה או השניה] כל אחד מקרשי המשכן?","785","","1420","True","True","False","","72","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74862","74849","עשה חשבון","14/06/20 12:37","כב סיון","תש"פ","12:37","עלי","שרוחב המשכן (10 אמות חלל )עם הקרשים ( אמה לכל צד ) היה 12 אמות, ורוחב החצר מהמשכן עד הקלעים לכל צד היה 19 אמות כי הרוחב הכולל היה 50 אמות, ואולם לקרשי המשכן בירכתיים במערב צריך להגיע בסיבוב, ולכן צריך תוספת מרחק מעבר לזוית המשכן, לכן יוצא ( כנראה, ולא חשבתי את תוספת הרוחב בגלל הסיבוב ) שרוחב העגלות היה צריך להיות בדיוק ט"ז אמות.
כי בעת שפירקו את המשכן, עדיין לא החלו בפירוק החצר שנשארה שלימה עד השלב שבו נכנסו בני קהת לשאת את כלי המשכן. ( עיין על כך במאמרי על 'סדר המסע' בזבחים סא בחלון המאמרים וראה את הסבר הפסוקים לפי ההסבר שם ).","209","","1420","True","True","False","","89","194.114.146.227","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74851","74850","חסכתי בזה --->","14/06/20 10:49","כב סיון","תש"פ","10:49","אבי גרינבלט","1. שפעם אחת מעלים ממפלס הקרקע לעגלה שזו פעולה קשה.
2. פעם נוספת מעבירים מעגלה לעגלה וזו פעולה קלה יותר מהקודמת.","539","","1420","True","True","False","","66","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74924","74851","לא חסכת כלום","15/06/20 12:57","כג סיון","תש"פ","12:57","אבצן","כיון שממילא כל קרש הועלה פעם אחת מקרקע לעגלה. מה לי הועלה לעגלה א' והועבר לב', מה לי הועלה לב' מלכתחילה??

ובפרט שיותר קל להעלות לב' מלכתחילה [כשמקרבים את עגלה ב' למשכן] מאשר להעלות לא' ולהעביר לב'.","785","","1419","True","True","False","","76","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74864","74862","ייש"כ על החשבון, אבל שתי תשובות בדבר","14/06/20 12:58","כב סיון","תש"פ","12:58","אבצן","א. מדוע חייבים לבוא מהכיוון הצר, ולא ניתן להגיע מהכיוון הרחב - של ה-30 אמה אורך? ואז זה בדיוק 4 עגלות!

ב. גם אם תמצא הכרח לבוא דוקא מהחלק הצר, עדיין ייקשה מה ששאלתי בתחילה - מדוע לא באו שתי עגלות ומילאו, ואח"כ ב' נוספות ומילאו?","785","","1420","True","True","False","","71","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74875","74864","זה בדיוק מה שקרה","14/06/20 18:19","כב סיון","תש"פ","18:19","עלי","אורך החצר כולה מאה אמה. רוחבה 50. המשכן עמד כשפתחו בקו מחצית האורך בצד המערבי של החצר ומרחק כתליו מהקלעים בכל צד 19 אמה ובצדו הקדמי שטח 50X50 שבמרכזו מזבח העולה וגם הכיור היה בו.
אל החצר נכנסו מכיוון פתח החצר שני זוגות עגלות מחוברות, ובכל אחד מהזוגות העמיסו מחצית הקרשים בדיוק. כל זוג נכנס מצד אחד של הרווח בין המשכן לקלעים, אחד מצד צפון ואחד מצד דרום, שהיה כאמור 19 אמה. כשהגיעו לזוית המשכן הסתובבו מעבר לזוית בנוחות והעמיסו גם כל אחד את מחצית קרשי המשכן שבמערב.
באמת לא כתוב בגמרא בצח,א, מניין לחז"ל מהמקרא, שאורך כל עגלה חמש אמות ושרוחב שתי עגלות מחוברות לרוחבן יחד 15 אמות ועוד אמה ללוי המלוה, אך כמו שכתבתי פירוק המשכן קדם לפירוק החצר ולכן העמיסו את הקרשים בעוד החצר עומדת על תילה ולכן רק במידות כאלו ניתן היה להיכנס לחצר ולהעמיס בנוחות את הקרשים וזה כנראה החשבון עליו התבססו חז"ל בתיאור מידות העגלות. בדוק ותמצא.","209","","1420","True","True","False","","108","194.114.146.227","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74887","74875","לא ניתן להכנס לחצר עם עגלות","14/06/20 23:41","כב סיון","תש"פ","23:41","אבצן","הרי פתח החצר הוא עשרים אמה, ובאמצעו עמודים כמ"ש:
וּלְשַׁעַר הֶחָצֵר מָסָךְ עֶשְׂרִים אַמָּה תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר מַעֲשֵׂה רֹקֵם, עַמֻּדֵיהֶם אַרְבָּעָה וְאַדְנֵיהֶם אַרְבָּעָה;

כיצד אם כן נכנסו לחצר עם עגלות??","785","","1420","True","True","False","","75","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74893","74887","אפשר היה להיכנס לחצר המשכן עם העגלות","15/06/20 07:29","כג סיון","תש"פ","07:29","עלי","כי בזמן שפרקו את המשכן אמנם לא פירקו את החצר אך הזיזו את עמודי הפתח לצדדים כדי שיכנסו העגלות בפתח שרוחבו 20 אמה ( ורוחבן רק 16 עם הלוי ), וגם אפשר שמסך פתח החצר היה מצוי קדומנית לפתח עצמו וארבעת העמודים עמדו שנים בפתח מכל צד ושנים למסך ( כי מדוע כתוב עמדיהם ולא עמודיו, אם מדובר במסך שער החצר האחד בלבד ? ) אלא שלא נתבארו הדברים במקרא עד הסוף ואכמ"ל.
בכל אופן לענ"ד ( ולפי מה שכתבתי במאמר הנזכר בזבחים סא ) משמעות הכתוב 'ונסעו הקהתים נשאי המקדש, והקימו את המשכן עד באם' היא שבני קהת נכנסו לשאת את כלי המשכן ובעיקר הארון המקודש, ועד שסיימו להעמיס ולשאת את הכלים העמידו בני גרשון ובני מררי את העגלות העמוסות בחלקי המשכן, שהעמיסו בשלב מוקדם יותר ככתוב 'ונסעו בני גרשון ובני מררי נושאי המשכן' ( לא חלקי החצר שאינה חלק מהמשכן ) - בהמתנה ( והקימו=והעמידו בהמתנה ), כי לא יכלו לנסוע ממקומם עד שיורה הארון עם הענן שעליו את כיוון הנסיעה ויתחיל לנסוע ואז לפי הוראה זו יכלו גם הם לנסוע.
וראה שם הסברי שכל פרשת מסע הדגלים עוסקת בתחילת המסע ורק החצי פסוק 'והקימו את המשכן עד באם' עוסק לשיטות רש"י והראשונים בסיום המסע, בעוד שבפירוש החלופי המוצע במאמר מדובר ג"כ בתחילת המסע ככל שאר הפרשה ( כפי שמסתבר ופשוט יותר ), ויסודו של הסבר זה בירושלמי ובברייתא דמלה"מ. עיי"ש באורך.","209","","1419","True","True","False","","91","188.64.207.244","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74915","74893","כשיצאו העגלות עדיין היו הקלעים קיימים?","15/06/20 10:14","כג סיון","תש"פ","10:14","אבצן","","785","","1419","False","True","False","","63","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74922","74915","כן. הן המתינו מחוץ לחצר","15/06/20 12:04","כג סיון","תש"פ","12:04","עלי","פירוק החצר בוצע בו זמנית מרגע כניסת הקהתים לשאת, אך בעוד שלפרק חצר יכלו הרבה אנשים מבני לוי וזה הלך מהר מאד, הרי שלשאת את כלי הקדש, במיוחד המזבח הגדול שהיה צריך להוריד מבסיסו לקח כנראה יותר זמן.
תחילה כוסו הכלים עם תחילת מסע דגל יהודה.
אח"כ פורק המשכן עם תחילת מסע דגל ראובן, וכתוב 'ונסעו בני גרשון ובני מררי נשאי המשכן' ולאן נסעו ? הרי בהמשך כתוב 'והקימו את המשכן עד באם' של בני קהת לשאת ? אלא ודאי נסעו מהחצר אל מחוץ לחצר ושם המתינו לכניסת בני קהת לחצר לשאת את הכלים. אם כן בסיום הפירוק המתינו העגלות עם חלקי המשכן - מחוץ לחצר - עד שנכנסו הקהתים לחצר לשאת את כלי המשכן עם תחילת מסע דגל אפרים.
'עד באם' פירושו עד כניסת בני קהת לחצר לשאת את כלי הקדש. מוכח שהחצר עמדה על תילה עד שלב זה שהחל לאחר מסע שני דגלים ועם תחילת מסע הדגל השלישי. ראה בפירוט במאמר שציינתי.","209","","1419","True","True","False","","79","194.114.146.227","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74925","74924",">>>","15/06/20 13:07","כג סיון","תש"פ","13:07","אבי גרינבלט","אכן אינך חייב לקבל את הסבר הריטב"א (לענ"ד זה מסתבר הגיונית אבל לכ"א הבנה משלו).","539","","1419","True","True","False","","64","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74926","74925","תוכל לצטט אותו?","15/06/20 13:09","כג סיון","תש"פ","13:09","אבצן","","785","","1419","False","True","False","","45","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74927","74926","שוב...","15/06/20 13:11","כג סיון","תש"פ","13:11","אבי גרינבלט","ראה לעיל","539","","1419","True","True","False","","64","77.125.5.89","0","74791","שבת|צו ע"א",""),new Message("74928","74927","אה, ביחס לזה כבר עניתי","15/06/20 13:23","כג סיון","תש"פ","13:23","אבצן","שכך אכן יותר קל מאשר להלך ברגל ולעקוף את העגלות, אך יותר קל משניהם -
לקרב כל עגלה ולהעמיסה בתורה.","785","","1419","True","True","False","","58","109.226.59.2","0","74791","שבת|צו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);