var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74774;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74774","0","רש״י - חושך ומלא הבלא","12/06/20 06:55","כ סיון","תש"פ","06:55","שמואל דוד","צז.

רש"י ד"ה כמאן דמלי - מתוך שהוא חושך ומלא הבלא.

מה כוונת רש"י במש"כ חושך, מה שייך חושך להא דמלי?","595","","1419","True","True","False","","481","174.198.211.134","0","0","שבת|צז ע"א",""),new Message("74775","74774","התקרה מחשיכה את הבית","12/06/20 07:58","כ סיון","תש"פ","07:58","יום יום ידרשון","וממילא יש בו חושך.
הגמ' אומרת שבית מקורה נחשב כמלא חפצים ולכן נחשב כאילו נח באוירו
(כלשון רש"י לעיל ה ע"א "כמאן דמלי - דבר סתום מכל צד הוי כמלא חפצים עד גגו, דאין אוירו חשיב אויר, הלכך כל הנזרק לתוכו הוי כמונח")
לענ"ד רש"י כאן בה להסביר איך אויר הבית נחשב כמלא חפצים, משום שהתקרה משפיעה על כל אויר הבית להיות שונה מהאויר שבחוץ, וזה ע"י החושך.","919","","1419","True","True","False","","91","213.151.41.5","0","74774","שבת|צז ע"א",""),new Message("74778","74774","ראה בדף ה שלא ציין את החושך","12/06/20 08:16","כ סיון","תש"פ","08:16","אבי גרינבלט","ואולי גרסה מדוייקת בדף ה (יש מי שסובר שצריך להגיה אצלנו)
"כמאן דמלי - דבר סתום מכל צד הוי כמלא חפצים עד גגו דאין אוירו חשיב אויר הלכך כל הנזרק לתוכו הוי כמונח":
גם הפנ"י נדרש לזה אלא ששאלתך בענין תקרת זכוכית לענ"ד חזקה יותר.

הסבר נוסף ניתן ע"י הרב שטיינמן זצ"ל שכנראה המילה חשוך אינה בלאו דווקא אלא מקום אטום.","539","","1419","True","True","False","","57","77.125.5.89","0","74774","שבת|צז ע"א",""),new Message("74776","74775","ומה עם תקרה של זכוכית?","12/06/20 07:59","כ סיון","תש"פ","07:59","שמואל דוד","","595","","1419","False","True","False","","104","174.198.211.134","0","74774","שבת|צז ע"א",""),new Message("74777","74776","צודק","12/06/20 08:02","כ סיון","תש"פ","08:02","יום יום ידרשון","קושיה טובה על רש"י.
גם לבוד נחשב תקרה אע"פ שאינו מחשיך.","919","","1419","True","True","False","","88","213.151.41.5","0","74774","שבת|צז ע"א",""),new Message("74811","74778","יישר כח ועדיין צ״ע","12/06/20 17:58","כ סיון","תש"פ","17:58","שמואל דוד","","595","","1419","False","True","False","","70","174.198.227.38","0","74774","שבת|צז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);