var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74706;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74706","0",""הכא כמה דלא זריק 4 לא מזדרקי 8 ?!"","11/06/20 07:42","יט סיון","תש"פ","07:42","אבי גרינבלט","הגמרא מחלקת בין :
"שם משמעון"
ל "נתכוון לזרוק שמונה וזרק ארבע"
היות ולא ניתן לכתוב "שמעון" ללא שיכתבו "שמ" בשונה מזריקה שניתן לזרוק 8 ללא 'עצירה' ב 4.

שאלתי - רבי יהודה בעקבות רבי עקיבא רבו סובר "קלוטה כמי שהונחה" ומשכך 'נחשב' שנח ב 4 "בדרכו" ל 8 ובדיוק כמו "שם משמעון".
האם חייבים להעמיד שהזריקה היא מעל י"ט שאז מודה ר"ע שאין אומרים "קלוטה כמי שהונחה"?","539","","1422","True","True","False","","399","77.125.5.89","0","0","שבת|צז ע"ב",""),new Message("74709","74706","הראשונים מקשים מדברי ר' יהודה בעירובין","11/06/20 08:12","יט סיון","תש"פ","08:12","יום יום ידרשון","שמוכח שם שלא אומרים קלוטה
והרשב"א כאן ועוד ראשונים מתרצים:
"וי"ל דלית ליה לרבי יהודה קלוטה אלא כשרוצה שתנוח".
לענ"ד זה עונה גם על שאלתך.","919","","1422","True","True","False","","81","213.151.41.5","0","74706","שבת|צז ע"ב",""),new Message("74710","74709","מסתבר","11/06/20 08:18","יט סיון","תש"פ","08:18","אבי גרינבלט","אולי מחמת השאלה , כך חייבים להסביר.
וגם מסתדר עם דברי הגמרא לעיל "ובהא קמיפלגי דרבי יהודה סבר אמרינן קלוטה כמי שהונחה ואיתעבידא ליה מחשבתו" (למרות שמתוך דברי רש"י ד"ה "איתעבידא" לא בהכרח כך משמע).

בדבריך עניתי על שאלתי הראשונה , האם חייבים להעמיד כך והתשובה שלא. השאלה הנוספת היא האם יש מניעה להעמיד כפי שהוצע ?","539","","1422","True","True","False","","46","77.125.5.89","0","74706","שבת|צז ע"ב",""),new Message("74711","74710","אין מניעה","11/06/20 08:23","יט סיון","תש"פ","08:23","יום יום ידרשון","ככה לכאורה יצטרכו להעמיד הראשונים שחולקים על הרשב"א (כגון הרמב"ן). אך לא צריך להגיד שמדובר דוקא בזריקה למעלה מי', אלא אפילו בתוך י', כיוון שיש אפשרות לזרוק למעלה מי', בשונה מכותב שם משמעון שאין שום אפשרות אחרת להגיע לתוצאה.","919","","1422","True","True","False","","79","213.151.41.5","0","74706","שבת|צז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);