var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74190;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74190","0","כפה עליהם ההר. ובתוס'...","02/06/20 11:33","י סיון","תש"פ","11:33","אריה א","אע''ג שכבר אמרו נעשה ונשמע שמא יהיו חוזרים בהם. האם אמירתן "נעשה ונשמע" אינה מחייבת אותם? ואם אינה מחייבת למה קבלתם בתחתית ההר תהיה יותר מחייבת... כ''ש שיחזרו בהם!","1068","","1433","True","True","False","","404","79.77.96.225","0","0","שבת|פח ע"א",""),new Message("74197","74190","נלענ"ד","02/06/20 11:50","י סיון","תש"פ","11:50","אבי גרינבלט","דומה לדברי הרמב"ם בלשונו הזהב על "כופין אותו עד שיאמר רוצה אני" (גירושים ב,כ)","539","","1433","True","True","False","","74","77.125.40.226","0","74190","שבת|פח ע"א",""),new Message("74214","74190","הנושא מדובר באריכות","02/06/20 14:57","י סיון","תש"פ","14:57","איכא מאן דאמר","בהרבה מספרי החסידות
כמאור עינים וקדושת לוי ועוד

אני חשבתי לבאר (ואולי זה כתוב) על פי המבואר בספרים שמידת אהבה בלי מידת היראה אינה מתקיימת, שכאשר אדם רק אוהב את ה' ואינו מתיירא ממנו, אזי בשעת נסיון הוא סומך על האהבה שתכסה על פשעיו וחוטא, משא"כ מידת היראה הרי היא מחייבת ללא תירוצים, כי על כל חטא תקבל עונש.

וע"פ זה מובן שכשהקדימו נעשה לנשמע זה דבר נפלא ומידת האהבה, אך יחד עם זאת עליהם לדעת שזה לא תלוי בהם ובמצב רוח, אלא יש פה גם "שם תהא קבורתכם" ורק כך זה יחזיק מעמד.
ודו"ק","998","","1433","True","True","False","","50","213.137.64.87","0","74190","שבת|פח ע"א",""),new Message("74217","74214","הסבר נוסף","02/06/20 15:03","י סיון","תש"פ","15:03","איכא מאן דאמר","הגמרא מספרת על נבוכנצר שביקש לגנות כל השירות ששורר דוד המלך (שכמעט אמר שירים גדולים יותר) ובא מלאך וסתרו על פיו.

שואל הרבי מקוצק זיע"א הלא הקב"ה דן דיני צדק, וכי זה הצדק לסתור על פיו? אדרבה אם יאמר יותר, יגיע לו שכר יותר.

ומתרץ שדוד המלך שורר לקב"ה גם ברגעים הקשים "במערה תפילה" "בברחו מפני אבשלום בנו" וכו', נבוכדנצר מלך על כל העולם ובשיא כבודו רצה לשורר לה', בא מלאך וסתרו על פיו, על מנת לבדוק האם גם אחרי הסתירה ימשיך לשורר...

כך אפשר לומר גם בעניינינו, כשעם ישראל יצאו ממצרים הכל היה נראה ומבטיח, ובוודאי שהקדימו נעשה לנשמע, אזי כפה עליהם הר כגיגית לראות האם עדיין יעמדו בהקדמתם זו...","998","","1433","True","True","False","","86","213.137.64.87","0","74190","שבת|פח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);