var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74177;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74177","0","למצרים ירדתם?","02/06/20 08:00","י סיון","תש"פ","08:00","יום יום ידרשון",""רבונו של עולם, תורה שאתה נותן לי מה כתיב בה?
אנכי ה' אלהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים.
אמר להן: למצרים ירדתם? לפרעה השתעבדתם? תורה למה תהא לכם"

לכאורה היה יותר מתאים לכתוב 'ממצרים יצאתם' (ולא 'למצרים ירדתם'), כפי שכתוב בפסוק.","919","","1431","True","True","False","","588","213.151.41.5","0","0","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74178","74177","בראשית מו,ד","02/06/20 08:04","י סיון","תש"פ","08:04","אבי גרינבלט","בעיקרון המבחן הוא בקושי.","539","","1431","True","True","False","","65","147.161.9.235","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74318","74177","אולי...בבחינת ירידה לצורך עליה.","04/06/20 00:53","יב סיון","תש"פ","00:53","מרדכי דב זינגר","אכן שאלה שהציקה לי.
יישר כח","807","","1429","True","True","False","","60","95.86.92.72","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74180","74178","לא הבנתי","02/06/20 08:20","י סיון","תש"פ","08:20","יום יום ידרשון","אחדד את שאלתי - אם כתוב בתורה אנכי ה' אלהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים, כנראה הקב"ה מדבר למי שיצא ממצרים, ולא למלאכים.
אז זו הטענה הכי פשוטה להגיד למלאכים, ולא צריך להכניס כאן את הירידה למצרים.","919","","1431","True","True","False","","102","213.151.41.5","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74181","74180","לפני היציאה היתה ירידה","02/06/20 08:24","י סיון","תש"פ","08:24","אבי גרינבלט","הזיכוך בכור ההיתוך מתוך קושי עצום כנראה הכרחי כשלב לפני מתן תורה.","539","","1431","True","True","False","","56","77.125.40.226","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74210","74181","תוספת","02/06/20 14:42","י סיון","תש"פ","14:42","איכא מאן דאמר","אני רק מוסיף לדברי הרב גרינבלט
בספרי החסידות מבואר שעיקר מטרת התורה היא להכניס את הקדושה למקומות הנמוכים. "לקבוע לו דירה בתחתונים".
המלאכים חשבו שעיקר התורה הוא ללמוד אותה במקום גבוה, על כן הם חשבו שהיא מתאימה למלאכים ולא לבני אנוש.
אך משה ענה שמטרת התורה היא לו ללומדה ולהתעלות בלבד, אלא לעלות מתוך הקשיים "נהורא דאתי מגו חשוכא"
מצריים הוא כינוי לכל המצרים והגבולות החוסמים את האדם, ומדבר על הימים הקשים שחולפים על האדם "מוחין דקטנות",
ועל זה אמר "למצרים ירדתם"? "בין אומות העולם אתם דרים" "יצר הרע יש ביניכם" "קנאה יש בינכם"?
כלומר אין לכם קשיים ואין לכם למה לקבל את התורה.
כמובן שהיציאה ממצרים אין מקומה בוויכוח זה","998","","1431","True","True","False","","41","213.137.64.87","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74226","74210","יש"כ על התירוצים","02/06/20 15:49","י סיון","תש"פ","15:49","יום יום ידרשון","אך לדבריכם זו טענה כללית לגבי נתינת התורה, שאינה קשורה לדיבור המסוים של אנכי ה' אלהיך.","919","","1431","True","True","False","","88","213.151.43.142","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74236","74226","היכן יש יותר ניסיון (ובזה הויכוח)?","02/06/20 16:40","י סיון","תש"פ","16:40","אבי גרינבלט","בירידה או ביציאה ?","539","","1431","True","True","False","","50","77.125.40.226","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74239","74236","אני מסכים לטענתך","02/06/20 18:54","י סיון","תש"פ","18:54","יום יום ידרשון","אבל זה לא קשור לפסוק 'אנכי ה' אלהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים'","919","","1431","True","True","False","","86","213.151.41.5","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74241","74239","זה לב הויכוח עם המלאכים","02/06/20 18:57","י סיון","תש"פ","18:57","אבי גרינבלט","זה בהחלט קשור לפסוק (שהרי אם לא ירדו מדוע יצאו) והשינוי המילולי מחוייב בדיוק לצורך הענין.
עבודת ההתגברות על היצר היא הטענה ושינוי המילה אינו חורג מהענין.","539","","1431","True","True","False","","45","77.125.40.226","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74242","74241","אתה טוען שהפסוק בא להוכיח שירדו למצרים?","02/06/20 18:59","י סיון","תש"פ","18:59","יום יום ידרשון","את זה לא צריך להוכיח מפסוקים.","919","","1431","True","True","False","","84","213.151.41.5","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74243","74242","לא","02/06/20 19:01","י סיון","תש"פ","19:01","אבי גרינבלט","עניתי לשאלתך באשר לנוסח ומדוע לא עקבה הגמרא בדיוק אחרי הנוסח של הכתוב בעשרת הדיברות וע"כ עניתי.","539","","1431","True","True","False","","44","77.125.40.226","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74244","74243","עדיין לא הבנתי","02/06/20 19:18","י סיון","תש"פ","19:18","יום יום ידרשון","למה משה רבנו היה צריך לשמוע את הפסוק בשביל להגיד למלאכים שבנ"י ירדו למצרים והמלאכים לא.
(ההבנה שלי היתה שהפסוק בא ללמד שהתורה ניתנה ליוצאי מצרים, ולכן שאלתי למה צריכים להזכיר גם את הירידה. אבל אם טענת משה היא על הירידה, ממילא לא צריך את הפסוק כלל).
יש"כ בכל אופן.","919","","1431","True","True","False","","100","213.151.41.5","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74246","74244","הפירוש לדעתי","02/06/20 19:55","י סיון","תש"פ","19:55","מאורות החיים","א. היה ענין למשה להקשות על המלאכים דווקא מעשרת הדיברות ולכן הביא את הפסוק הזה ולא פסוקים אחרים.
ב. צריך להבין שעשרת הדיברות נאמרו מפי הקב"ה לעם ישראל ולכן הקב"ה מדבר איתם על שהוציא אותם ממצרים, שזו היא גדולתו כלפי עם ישראל, וזו התוצאה של הירידה והשעבוד.
אבל כשמשה מדבר למלאכים הוא מדבר אליהם ומקשה להם גם מהתהליך שעם ישראל עבר הסיבה והמסובב שזה הירידה למצרים והשעבוד לפרעה ששייך רק בבני אדם ולא במלאכים.
וגם כך משמע מלשון הגמרא כשאמר משה את הפסוק הוא דיבר עם הקב"ה, ואחר כך פונה למלאכים ושאל אותם כלום ירדתם וכו'.","973","","1431","True","True","False","","63","213.137.64.73","0","74177","שבת|פח ע"ב",""),new Message("74260","74246","אין צורך שכל הפרטים הטכניים יהיו אצל","02/06/20 23:46","י סיון","תש"פ","23:46","חוקר","המלאכים, לדוגמא בלא תרצח לא תגנוב לא תנאף הוא לא שואל אותם שמבחינה טכנית זה לא שייך אצלם, והטעם כי בכל זאת בפועל הם לא ירצחו וכו', אלא הוא שואל ש'הרקע' למצוה לא שייך -כלום קנאה יש ביניכם - כלומר התורה ניתנה ליישר את הלבבות ולפעול על האדם שלא יעשה מעשים לא רצויים, ואתם לא צריכים את היישור הזה [וכעי"ז יש לפרש בשאר השאלות של משה רבינו ודו"ק].

אותו דבר באנכי, גם אם ה' לא הוציא אותם ממצרים אין זה חסרון במצוה, כי יסוד המצוה היא קבלת עול מלכות שמים, וזה שייך גם אצל המלאכים, אבל ההבדל הוא שהמצוה אצלנו הרקע שלה היא 'חילוף' העבדות במצרים, כלומר אנכי ה' 'אלקיך' היינו אדונך, האדנות נובעת מזה שבמקום עבדים לפרעה ה' 'החליף' את העבדות אליו, היציאה ממצרים היא המכה בפטיש אבל הרעיון המרכזי הוא שעבדנו במצרים והשתעבדנו לפרעה 'ותמורת' זאת אנחנו עבדים לה' [ולפי"ז הקבלת עול מלכות שמים שלנו הוא 'סוג אחר' במהותה משל המלאכים]

ודו"ק שהגמ' מוסיפה 'לפרעה השתעבדתם' ? ולא רק 'למצרים ירדתם', והיינו כנ"ל שזה העיקרון עבדות תמורת עבדות

כנ"ל בדרך אפשר וכל פטפוטי בישין ופטפוטי דאורייתא טבין","1045","","1431","True","True","False","","95","95.86.64.149","0","74177","שבת|פח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);