var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74114;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74114","0","חידה - מישהו יכול להסביר","31/05/20 16:41","ח סיון","תש"פ","16:41","חוקר","בפרשה שקראנו אתמול, למה רק בנשיא 'השני' ביום 'השני' מסביר רש"י בפרוטרוט את כל הקרבנות שהביא על מה הם מרמזים, קערת כסף בגימטריא תתק"ל כנגד שנותיו של אדם הראשון וכו' לאורך כל קרבנותיו ?? ודו"ק
[והמתעקש יוכל לומר שכיון שבסוף היום 'הראשון' הביא רש"י בשם רבי משה הדרשן איזה ענין, כבר הוסיף רש"י להביא את רמזיו של רבי משה הדרשן הנ"ל שהם קערת כסף גימטריא תתק"ל וכו' ביום 'השני', ודוחק]","1045","","1431","True","True","False","","216","212.76.101.253","0","0","כללי|",""),new Message("74119","74114","אולי כי הוא בעל הרעיון","31/05/20 18:58","ח סיון","תש"פ","18:58","יום יום ידרשון","כמו שכותב רש"י שהוא השיאן עצה זו. וממילא הוא זה שחשב על הרמזים הטמונים בקרבנות אלו.","919","","1431","True","True","False","","126","212.76.116.131","0","74114","כללי|",""),new Message("74121","74114","שמעתי כמה ביאורים בעניין","31/05/20 20:08","ח סיון","תש"פ","20:08","איכא מאן דאמר","והבוחר יבחר

א. לפשוטו של עניין, בנשיא הראשון רש"י הסביר את הפשט כולו, ובסוף הפרשה היה צריך לחזור על הכל, לפי מדרשו, וכיון שבנשיא השני היה כתוב הכל מחדש, העדיף רש"י לכתוב זאת שם.

ב. יששכר היה השבט של לומדי התורה "ויששכר באוהליך", לפיכך את הרמזים של לימוד התורה נאמרו דווקא בו.

ג. לכאורה קשה מדוע כותבת התורה את כל הקרבנות אצל כל נשיא מחדש ולא כותבת פעם אחת בשביל כולם.
ובמדרש מבואר שכל אחד מהנשיאים הקריב את קרבנותיו עם טעם אחר לקרבנות האלו (ובסוף יצא אותם קרבנות לכל אחד), ולכן התורה כותבת את כולם.
וזה שרש"י באר בנשיא השני שנראה שבכל נשיא יש טעם נוסף, וביאר באחד ואידך פירושא זיל גמור.

ד. רש"י רצה ללמדינו שאי אפשר לבוא לעומק והדרש שבדברי התורה מיד בפעם הראשונה שלומדים, רק בפעם השניה אפשר להתחיל לדבר...","998","","1431","True","True","False","","70","213.137.64.87","0","74114","כללי|",""),new Message("74125","74121","בקיצור","31/05/20 22:25","ח סיון","תש"פ","22:25","חוקר","כשנוריד את חלק מתירוצי ה'מעיילי פילא בקופא דמחטא' דלעיל נגיע לתירוץ מס' א' הנ"ל, שהוא 'כעין' הכלל הראשון שכתבתי לפני כמה שבועות ב'כללים פצצות'...","1045","","1431","True","True","False","","67","212.76.101.253","0","74114","כללי|",""),new Message("74126","74125","אם שינוי קטן","31/05/20 22:52","ח סיון","תש"פ","22:52","איכא מאן דאמר","כאן יש ביאור מדוע העדיף רש"י לחכות עם זה, על מנת להקל על הלומד...

לגבי תירוץ ג' מצאתי שכן כתב הט"ז בספרו דברי דוד יעו"ש

לגבי מה שכתב הרב "יום יום ידרשון" כן כתב המהר"ל בגור אריה עם תוספת מרובה על העיקר, שכיון שכתב רש"י ש"הוא השיאן עצה זו" היה צריך לבאר מהי אותה עצה, לכן ביאר רש"י שבכל דבר יש טעם עיי"ש.

ומשני ענקי רוח אלו מוכח שאין דבר כזה ברש"י ללא טעם.

ומסתמא ישנם עוד ביאורים רבים על דברי רש"י אלו וכתבתי רק מה שזכרתי בשעת הכתיבה.","998","","1431","True","True","False","","61","213.137.64.87","0","74114","כללי|",""),new Message("74127","74126","ברוך שכיוונת !","31/05/20 23:08","ח סיון","תש"פ","23:08","חוקר","הרי זה בדיוק מה שהסברתי אז את הכלל הזה, שלפעמים רש"י מאחר את הפירוש הפרטני משום שקודם הוא נותן ללומד להכנס לענין, לפעמים עם פירוש כוללני 'בגדול', ואח"כ בהמשך 'משלים' פרטים מורכבים יותר.
לגבי התירוצים האחרים שהזכרת אני עדיין בדעה שהם דחוקים, ובכל מקרה לא בניתי את הכלל על פי רש"י הזה בלבד כמובן, וכשיש עשרות קושיות עם פלפולי פלפולים או בלי תירוצים, עדיף יסוד אחד מסתבר שמתרץ הכל, אבל כמובן שאני לא מתיר עגונה על פי הכלל הזה וכפי שכבר כתבתי אז שהבוחר יבחר..","1045","","1431","True","True","False","","92","212.76.101.253","0","74114","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);