var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7406;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7406","0","מה היה רע בפסוק של המשנה?","21/02/11 09:05","יז אדר א","תשע"א","09:05","מתפעל","הגמרא שואלת מנא הני מילי שמי שלא יכול לעבוד לא חולק.
ריש לקיש מביא פסוק.
והרי בסיום המשנה יש לימוד משלמים. מה רע בזה?","148","","4816","True","True","False","","928","94.188.248.70","0","0","זבחים|צט ע"א",""),new Message("7429","7406","לית נגר ובר נגר?","22/02/11 10:34","יח אדר א","תשע"א","10:34","מתפעל","דליפרקינהו?","148","","4815","True","True","False","","284","94.188.248.70","0","7406","זבחים|צט ע"א",""),new Message("7449","7406","הצורך בשני הלימודים","22/02/11 16:05","יח אדר א","תשע"א","16:05","ברוך","ראה כאן","86","","4815","True","True","False","","271","95.86.77.23","0","7406","זבחים|צט ע"א",""),new Message("7443","7429","עיין בצאן קדשים ובחק נתן","22/02/11 15:42","יח אדר א","תשע"א","15:42","דוד כוכב","קושיה זו הובאה בעיונים בשטיינזלץ, עם תירוצי הצאן קדשים והחק נתן.","125","","4815","True","True","False","","120","213.151.46.165","0","7406","זבחים|צט ע"א",""),new Message("7445","7429","נראה לומר","22/02/11 15:46","יח אדר א","תשע"א","15:46","שלמה שטרסברג","התוס' בדף צ"ט. ד"ה "אינו חולק" כתבו שר"ת לא גורס פסוק זה במשנה כיוון שהגמרא בהמשך בדף ק"ב: לומדת דין זה מהפסוק "לכהן הזורק את דם השלמים לו יהיה"

הגמרא בדף קב: הביאה את דברי אבא שאול שסבר שבגלל שיש שני פסוקים אחד המקריב את דם השלמים ואת החלב (הפסוק שבגירסתנו מובא במשנה) ואחד "הכהן המחטא אותה יאכלנה" שצריך כדי לחלוק בבשר שיהיה טהור הכהן גם בזמן הזריקה וגם בזמן ההקרבה של החלבים (או מזמן הזריקה יעד זמן ההקרבה)

ואילו לדעת התנא של המשנה שלנו סוף הפסוק "המקריב את דם השלמים ואת החלב לו תהיה שוק הימין למנה" מתיחס למקריב את הדם היינו לזורק את הדם והבין כך בפסוק בגלל הפסוק הנוסף "לכהן הזורק את דם השלמים לו יהיה"

א"כ אי אפשר להסתפק בפסוק המקריב את דם השלמים וכ' כי אם יש רק אותו ניתן לטעות ולומר שההקרבה של החלב היא הקובעת כמו שמובא בהמשך הפסוק ואת החלב לו תהיה שוק הימין למנה"

ועיין ברש"י ק"ב: ד"ה "דאפילו" שנראה שזה תורף דבריו שם","205","","4815","True","True","False","","232","95.86.114.191","0","7406","זבחים|צט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);