var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74024;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74024","0","שיעורי חומרים ואביזרים להוצאה בשבת","28/05/20 13:12","ה סיון","תש"פ","13:12","אליצפן","עם סיום פרק "המוציא יין" בו נזכרים עשרות חומרים וחפצים בעלי גדרים שונים של גודלם הפיזי לענין חיוב הוצאה בשבת.

האם יש טבלה ובה תרגום של שיעורים אלו למידות של היום (כפי שזה נעשה לגבי "כזית", "אמה" וכו)'?","502","","1439","True","True","False","","567","77.127.23.60","0","0","שבת|פב ע"א",""),new Message("74029","74024","אין נפקא מינא","28/05/20 13:51","ה סיון","תש"פ","13:51","איתיאל","השיעור אינו הלכה למשה מסיני. אלא הוא סברה, מה שהוא שימוש חשוב. עצם העובדה שאינך מכיר שימושים אלו מראה שהם אינם משמשים יותר היום, וממילא השיעור השתנה, ויקבע לפי השימוש בימינו.

בעניין דומה, לגבי מוקצה, כבר כתבו האחרונים שהולכים לפי שימושי ימינו. לכן בימינו שלא יושבים עוד על הקרקע, לא שייך "למיזגא עלייהו" לדוגמה.

גם לעניין בשר עוף קפוא - הוא מוקצה, כי אין מי שיאכל היום עוף חי.","842","","1439","True","True","False","","161","","0","74024","שבת|פב ע"א",""),new Message("74040","74029","וזה מה שקרה גם לביצים ולזיתים לטפחים...","28/05/20 16:30","ה סיון","תש"פ","16:30","אליצפן","שהם השתנו בגלל השימושים ולא בגלל הטבע?","502","","1439","True","True","False","","186","77.127.23.60","0","74024","שבת|פב ע"א",""),new Message("74056","74040","יתכן, אבל אפשר לחלק","30/05/20 23:15","ז סיון","תש"פ","23:15","איתיאל","על שיעור כזית נאמר שהוא הל"מ (שיעורים חציצים ומחיצים).

אמנם יש שכתבו ששיערו לפי המצוי, ואה"נ אם יגדלו או יתמעטו - אין לך אלא זית שבימיך. מ"מ למי שאינו רוצה להתחכם (כי בפלפולים ודחוקים והשערות מופרכות אין לדבר סוף) יש ראיות רבות שלא השתנו (נמצאו גלעיני זיתים עתיקים באותו הגודל. וגם תמונות עתיקות עם זיתים וכו').

בכל אופן, השאלה אינה מה גודל הזית, אלא מדוע שיערו בו.

בעוד שיעורי הזית ניתן לשער שעניינו אכילה שנחשבת טעימה חשובה, אבל אפשר גם לומר אחרת.

אך כאן כתוב בפירוש את מהות השיעור. אז לפסוק כשיעור ולא ככלל, זה כמו הבדיחה על אותו "רב מטעם" שבא לפניו דין תורה בין איש ושמו ראובן לחברו שמעון. ומצא בדיוק את המקרה בשו"ע. אלא שבשו"ע טענת ראובן היתה טענת שמעון ולהיפך. וכיוון שבשו"ע כתוב "ראובן חייב" - חייבו...","842","","1437","True","True","False","","97","","0","74024","שבת|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);