var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=74010;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("74010","0","לא הבנתי - איתיבה רבינא לר' אשי הנוטע ב","28/05/20 09:45","ה סיון","תש"פ","09:45","אבצן","ב' שורות של קישואין וכו'.
מישהו יכול להסביר לי את הקושיה?

הרי כפי שהר"ן הסביר את רש"י [וכפי שביארו התוס'] וכפי שבשוטנשטיין בחרו להסביר, הנידון ב'הפקיע תלם אחד על פני כולה' עוסק בתלם שהועמק משאר הערוגה, ועל זה הספק האם זה גורם שניכר שאינו חלק מהערוגה ולא יצטרך הרחקה ג"ט?

לפי זה לא ברורה לי השאלה מהנוטע ב' שורות של קישואין כו' והרי שם כלל לא מדובר שהעמיק, ובוודאי שזה אסור משום כלאים, ומאי קבעי לה?

אשמח אם מאן דהו יאיר עיני.","785","","1435","True","True","False","","489","109.226.59.2","0","0","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74051","74010","באמת כולם לא הבינו??","30/05/20 21:48","ז סיון","תש"פ","21:48","אבצן","אני רואה שאף אחד לא מתנדב להסביר לי...","785","","1433","True","True","False","","57","109.226.59.2","0","74010","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74052","74010","ראה ברטנורא","30/05/20 21:58","ז סיון","תש"פ","21:58","אבי גרינבלט",""והוא דאיכא תלם מפסיק בין מין למין" היינו כן העמיק ועדיין אסור וזו השאלה","539","","1433","True","True","False","","50","77.125.40.226","0","74010","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74061","74010","אולי זה יעזור","31/05/20 01:15","ח סיון","תש"פ","01:15","מרדכי דב זינגר","כאן בדקה 7:45","807","","1432","True","True","False","","127","95.86.117.85","0","74010","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74054","74052","אבל מדוע הגמ' אינה דוחה כך?","30/05/20 22:05","ז סיון","תש"פ","22:05","אבצן","הרי הגמ' יכלה להשיב ש'העמיק שאני' ואז היינו מרויחים שבכל סוגי הגידולים היה הדבר אסור אם לא העמיק / הותיר תלם?

זאת ועוד - יש מקום לחלק בין העמיק את הגידול הנוסף, לבין כששני הגידולים באותו הגובה, אלא שרק עשה תלם ביניהם.
העמקת הגידול הנוסף מהווה לכאורה הפסק גדול יותר בינו לשאר הגידולים, מאשר השארת תלם בלבד.","785","","1433","True","True","False","","67","109.226.59.2","0","74010","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74055","74054","גם אם יעמיק","30/05/20 22:09","ז סיון","תש"פ","22:09","אבי גרינבלט","לא יועיל היות ומשתרכים ומשנה זו התייחסה לזנים מסויימים שאיתם יש בעיית כלאיים בעקבות השתרכותם ללא קשר למפלסים השונים בהם ניטעו.","539","","1433","True","True","False","","57","77.125.40.226","0","74010","שבת|פה ע"ב",""),new Message("74083","74061","מה מצאת שם? הוא בכלל דילג על הקטע הזה","31/05/20 09:44","ח סיון","תש"פ","09:44","אבצן","הוא דילג על הקטע הזה בגמ' ולא הסביר את הקושיה מהמשנה שם.","785","","1432","True","True","False","","58","109.226.59.2","0","74010","שבת|פה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);