var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73989;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","51"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73989","0","שאלת רב חמא בר גוריא","27/05/20 22:35","ד סיון","תש"פ","22:35","אבי גרינבלט","חידוש הוא שחידשו חכמים טומאה בע"ז כדי לעורר עוד יותר את ההרחקה ממנה.
לענין איסורי הנאה , גם חלקים יאסרו (עד שלא ביטלה הגוי).
לאור זאת , מה ההו"א בשאלה אם הכוונה בכל זה היא ההרחקה ומדוע שלא נרצה להרחיק מכל דבר שעדיין נאסר בהנאה ?","539","","1435","True","True","False","","431","77.125.40.226","0","0","שבת|פב ע"ב",""),new Message("73996","73989","חכמים לא גזרו טומאה על כל איסור הנאה","28/05/20 07:38","ה סיון","תש"פ","07:38","יום יום ידרשון","כמו למשל בשר וחלב.
גזרו רק בע"ז משום שלא יגררו אחריה
ואפשר להבין שזה לא שייך בשברים שלא יבוא להיגרר אחריהם","919","","1434","True","True","False","","87","212.76.116.131","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("73998","73996","גם שברי ע"ז נאסרו בהנאה","28/05/20 07:44","ה סיון","תש"פ","07:44","אבי גרינבלט","","539","","1434","False","True","False","","42","77.125.40.226","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74000","73998","לא הבנתי מה הוספת עכשיו","28/05/20 07:48","ה סיון","תש"פ","07:48","יום יום ידרשון","","919","","1434","False","True","False","","77","212.76.116.131","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74003","74000",">>>","28/05/20 08:01","ה סיון","תש"פ","08:01","אבי גרינבלט","ציינת בשר בחלב שאינו קשור.
עבודה זרה כה חמורה עד כי גם שבריה נאסרו בהנאה.
הטומאה נוצרה להרחקה בשלמותה או בשבריה.
מניין שבזה לא יגזרו אם זו מהות הענין להרחיק מע"ז ?","539","","1434","True","True","False","","40","77.125.40.226","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74004","74003","מי אמר שזה הענין של איסור הנאה?","28/05/20 08:10","ה סיון","תש"פ","08:10","יום יום ידרשון","גם ע"ז וגם בשר בחלב אסורים בהנאה מן התורה, ואין הכרח לומר שבזה יש ענין של הרחקה ובזה לא. בין כך ובין כך אין לחבר בחדא מחתא בין איסור הנאה מן התורה לבין איסור טומאה מדרבנן.
חכמים הוסיפו גם טומאה משום הרחקה (כמו שגם גזרו טומאה על גוי עצמו, למרות שבו אין כל איסור הנאה), ובזה יש סברא לחלק בין שלמה לשבורה.","919","","1434","True","True","False","","90","212.76.116.131","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74006","74004","הכל ברור וידוע","28/05/20 08:50","ה סיון","תש"פ","08:50","אבי גרינבלט","אני שואל על הסברה היות וע"ז נמצאת במקום ששום איסור לא נמצא בו.
איסור הנאה הוא בחפצא וע"ז יתכן שזה לא רק בחפצא.

אולי ממקומך צריך לשאול הפוך , מהיכא תיתי לטמא שברים (ברצינות ולא בציניות חלילה) שהרי הרמב"ם פסק ששבריה טהורין.","539","","1434","True","True","False","","35","147.161.8.181","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74007","74006","אתה מקשה מהרמב"ם על רב חמא?","28/05/20 09:11","ה סיון","תש"פ","09:11","יום יום ידרשון","","919","","1434","False","True","False","","68","212.76.116.131","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74008","74007","תקרא היטב את מה שכתבתי","28/05/20 09:16","ה סיון","תש"פ","09:16","אבי גרינבלט","מבקש לחדד את הסברה לכל צד בספק.","539","","1434","True","True","False","","46","147.161.15.160","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74009","74008","קראתי היטב","28/05/20 09:23","ה סיון","תש"פ","09:23","יום יום ידרשון","לא הבנתי מה ענין הרמב"ם לסברה.
עכ"פ לא באתי לשלול את דבריך, אלא רק להסביר את הצד השני בספיקו של רב חמא.","919","","1434","True","True","False","","87","212.76.116.131","0","73989","שבת|פב ע"ב",""),new Message("74048","74009","זה לא רק הוה אמינא ומו"מ בגמ'","28/05/20 17:48","ה סיון","תש"פ","17:48","חוקר","אלא גם אליבא דאמת ע"ז שנשתברה לגמרי עד שאפילו אומן אינו יכול להחזירה נראה מדברי הגמ' שפשוט לה שטהורה וכ"מ בתוס' (ד"ה ע"ז), למרות שעדיין אסורה בהנאה, ועל כרחך שמה שהחמירו חכמים לטמאותה בשלימותה אינו הכרח שיחמירו בכל מצב (היינו גם בשבורה בכל מיני אופנים שהן)","1045","","1434","True","True","False","","49","213.151.36.191","0","73989","שבת|פב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);