var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73884;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73884","0","הוצאה לשני רשויות לר' יוסי","26/05/20 01:07","ג סיון","תש"פ","01:07","אריה א","מה הדין לר''י בהוציא גרוגרת לרשות אחד ושוב הוציא גרוגרת לרשות שני (כל אחד כדאיתא לאביי לבא) בהעלם אחד?","1068","","1440","True","True","False","","393","88.104.218.249","0","0","שבת|פ ע"א",""),new Message("73886","73884","טעמו של רבי יוסי הוא","26/05/20 01:28","ג סיון","תש"פ","01:28","חוקר","משום רשויות מחלקות כמו שידיעות מחלקות (עי' ב"ב נו. ברשב"ם בתחילת העמוד), ולפי"ז אין הבדל בין שתי חצאי גרוגרות לשתי גרוגרות שלימות","1045","","1440","True","True","False","","63","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73891","73884","מחלוקת בירושלמי (פ"א ה"א)","26/05/20 07:10","ג סיון","תש"פ","07:10","יום יום ידרשון",""כמה דר"י מדמי רשויות להעלימות לפטור. כך מדמה רשויות להעלימות לחיוב. שאם הוציא כגרוגרת בפתח זה וכגרוגרת בפתח זה בעלם אחד שמא אינו חייב שתים.
אמר ר' יודן ר' יוסי מדמי רשויות לאכילת פרסיים. שאם אכל חצי זית בתוך כדי אכילת פרס הזה וחצי זית בתוך כדי אכילת פרס הזה שמא אינו פטור. אכל כמה זיתים בכמה פרסיים בעלם א' אינו חייב אלא אחת".

כלומר (ע"פ המפרשים שם), לדעה הראשונה שתי רשויות נחשבות כשתי העלמות לכל דבר, ויכול להתחייב שתים. אך לדעה השניה שתי רשויות הם רק חסרון בשיעור ההוצאה, ולכן בחצי כאן וחצי כאן הוא פטור, אך אין זה נחשב כשתי העלמות, ובשיעורים שלמים יהיה חייב רק אחת ולא שתים.","919","","1440","True","True","False","","113","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73887","73886","גם חשבתי כך אמנם","26/05/20 02:43","ג סיון","תש"פ","02:43","אריה א","למה א''כ מודיע לנו הדין בחצי שיעורים ולא בשיעורים שלמים?","1068","","1440","True","True","False","","54","88.104.223.56","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73892","73887","כדי להודיע כוחו בהיתרא ולא באיסורא","26/05/20 08:30","ג סיון","תש"פ","08:30","יום יום ידרשון","(וראה הודעתי הקודמת שנחלקו בירושלמי בטעמו של ר' יוסי, ולטעם השני לא קשה קושייתך כמובן)","919","","1440","True","True","False","","118","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73918","73891","המקור מהירושלמי הוא","26/05/20 17:27","ג סיון","תש"פ","17:27","חוקר","יפה מאד, אולם לגופה של שאלת אריה א, אילו היה נידון הברייתא בענין שתי רשויות מחלקות בלבד, היה מקום לשאול מדוע לא נחלקו בהוציא שתי גרוגרות בשתי רשויות, אבל מכיון שהברייתא באה לחדש גם שבשתי חצאי גרוגרות בשתי העלמות חייב משום ש'אין ידיעה לחצי שיעור', נקטו אגב זה את המחלוקת ברשויות מחלקות גם באופן זה של שתי חצאי גרוגרות","1045","","1440","True","True","False","","55","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73953","73918","חשבתי היום","27/05/20 10:14","ד סיון","תש"פ","10:14","חוקר","שמסתימת הבבלי משמע שהבין ברבי יוסי שיסודו משום שרשויות מחלקות הוה כהעלמות מחלקות שזהו הפשטות [והרעיון הוא משום שדומה קצת לגופין מחלקין], משום שאילו יסודו הוא כפירוש שהפסק רשות הוא כאכילת פרס נפרדת היה לו לפרש משום שזה פירוש מחודש, אבל אם ההשוואה לירוש' מובאת בראשונים בטלה דעתי, בדקת ?","1045","","1439","True","True","False","","40","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73956","73953","לא ראיתי בראשונים","27/05/20 10:31","ד סיון","תש"פ","10:31","יום יום ידרשון","ראיתי רק במרומי שדה כאן שהביא את מחלוקת ההסברים בירושלמי.
אך אני חולק על סברתך. לענ"ד ההסבר המחודש הוא להגיד שרשויות הרבים שונות הם כגופים המחלקים. הרבה יותר פשוט לדמות את זה לאכילת פרס, כמו שאכילה ביותר מכדי אכילת פרס אינה חשובה ואינה מצטרפת, כך גם הוצאה של פחות מכשיעור לרשויות שונות אינה חשובה ואינה מצטרפת. אך אם הוציא שיעור שלם לכל רשות, אין סיבה שיהיו מחולקים, כמו שלא מחלקים באכל כזית מנבילה זו וחזר ואכל כזית מנבלה אחרת בהעלם אחד (אני יכול להבין את האפשרות הזו, אבל עדיין היא יותר מחודשת).","919","","1439","True","True","False","","89","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73959","73956","אם הוציא חצי גרוגרת","27/05/20 10:49","ד סיון","תש"פ","10:49","חוקר","לרה"ר ושוב אחרי שעה הוציא חצי גרוגרת לאותה רה"ר זה לכו"ע מצטרף ואינו נחשב כשתי אכילות פרס, ואם היא רה"ר אחרת זה כבר שונה ? אתה מבין את ההגיון ?","1045","","1439","True","True","False","","50","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("74779","73956","לדף צח ע"א","12/06/20 08:36","כ סיון","תש"פ","08:36","יום יום ידרשון","הגמרא אומרת:
"הא קא משמע לן רשויות מצטרפות"
ופירש"י:
"ודלא כר' יוסי דאמר... בהעלם אחד לרשות אחת חייב לשתי רשויות פטור"

משמע מרש"י שטעמו של ר' יוסי הוא משום חסרון בשיעור
ולכן זה מתאים גם בהעברת ד' אמות כאשר היתה ברשויות שונות
אבל אם טעמו של ר' יוסי הוא משום שנחשב כשתי העלמות
מאוד קשה להבין איך זה שייך בפעולה אחת של זריקת ד' אמות","919","","1423","True","True","False","","88","213.151.43.142","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73961","73959","ואם כבר אנחנו","27/05/20 11:10","ד סיון","תש"פ","11:10","חוקר","מדברים, איך באמת הבנת מה ההבדל בין בא על שתי נדות שזה גופין מחלקין לאוכל שתי כזיתי חלב משתי בהמות שחייב אחת, לכאורה הפשט שבשתי כזיתים אין לזה חשיבות ושם של 'גוף נפרד' הכל בשר וזהו, לפי"ז גם שתי רשויות צריך להיות כחלב וכסברתך, מצד שני טענתי בתגובה הקודמת גם משהו, בכל אופן הצלחת לסבך אותי..","1045","","1439","True","True","False","","40","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73962","73961","נראה לענ"ד להסביר כך:","27/05/20 11:20","ד סיון","תש"פ","11:20","יום יום ידרשון","באכילות יש צירוף ברור, בסופו של דבר הכל נמצא בתוך הבטן, ממילא נחשב כאילו הכל נאכל יחד. גם באיסורים אחרים כגון קוצר, תמיד אפשר לצרף את כל השיעורים למקום אחד ולהחשיב כאילו הכל נעשה יחד.

באיסורי עריות ברור שאין שום אפשרות לצרף איסורים שנעשו בגופים שונים.

באיסור הוצאה לרשויות שונות נחלקו התנאים האם גם כאן נגיד שאפשר לצרף למקום אחד, או שהצירוף מבטל את ההוצאה כיוון שכל ענינה הוא להוציא למקום מסוים דוקא (כעין סברת תוספות כאן).

אגב, אם כבר הסתבכת, אפשר להוסיף לכאן גם את דעת ר' יהושע בדף עא שתמחויים מחלקים לחטאות, ונחלקו שם האם זה בחצאי שיעורים או בשיעורים שלמים (לענ"ד אין ללמוד משם לכאן, אך אכמ"ל)...","919","","1439","True","True","False","","86","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73973","73962","החילוק שלך","27/05/20 14:33","ד סיון","תש"פ","14:33","חוקר","לא הבנתיו בכלל, מה ההבדל בין שתי ביאות בנדה אחת לשתי נדות ? מדוע בביאת מקדש - לדוגמא - שנכנס פעמיים בטומאה בהעלם אחד חייב אחת ?","1045","","1439","True","True","False","","52","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73974","73973","אתה לא חייב להסכים","27/05/20 14:46","ד סיון","תש"פ","14:46","יום יום ידרשון","עכ"פ לשאלתך, אחדד יותר, כאשר הפעולה נעשית באותו חפצא (מעיו של האדם, אישה, ולהבדיל בית המקדש, וכן בדוג' נוספות) נראה לענ"ד שקל לראות את הצירוף שנעשה. החידוש היותר גדול הוא שגם בפעולה של קוצר אפשר לצרף ולהחשיב הכל כאחד.","919","","1439","True","True","False","","96","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73976","73974","על זה נאמר והמבין יבין..","27/05/20 14:52","ד סיון","תש"פ","14:52","חוקר","","1045","","1439","False","True","False","","34","213.151.39.90","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73978","73974","ומה יקרה","27/05/20 15:25","ד סיון","תש"פ","15:25","איכא מאן דאמר","לגבי נדה פנויה שחטאה עם שני אנשים
האם היא צריכה להביא חטאת אחת או שתיים
כיוון שהעבירה נעשתה בגופה אך נעשתה ע"י גופים שונים","998","","1439","True","True","False","","49","213.137.64.87","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73977","73976",">>>>","27/05/20 15:04","ד סיון","תש"פ","15:04","יום יום ידרשון","אם יש לך קושיה מסוימת, או לחילופין הסבר אחר משלך, אשמח לשמוע.
אך אני מודה שאיני בקיא בכל פרטי הסוגיות הקשורות לנ"ל.","919","","1439","True","True","False","","101","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73979","73978","חייבת שתים","27/05/20 15:40","ד סיון","תש"פ","15:40","יום יום ידרשון","ראה למשל רמב"ם שגגות ה, ג-ד.
וזה פשוט, משום שחיוב האשה הוא חידוש, שהרי לא עושה מעשה, וכל חיובה הוא משום מעשה הבועל ותלוי רק בו (בתנאי שנעשה ברצונה כמובן).","919","","1439","True","True","False","","95","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73980","73978","מה ענין הפנויה לענין הנדה ?","27/05/20 15:44","ד סיון","תש"פ","15:44","אבי גרינבלט","רלבנטי לענין הטבילה בלבד","539","","1439","True","True","False","","41","77.125.40.226","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73982","73980","ההדגשה הייתה","27/05/20 16:41","ד סיון","תש"פ","16:41","איכא מאן דאמר","שאינה חייבת מצד אשת איש
כי אז קים ליה בדרבה מיניה","998","","1439","True","True","False","","39","213.137.64.87","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73983","73982","לא מובן כלל","27/05/20 16:44","ד סיון","תש"פ","16:44","אבי גרינבלט","מה ענין "קים ליה" לענין קרבן חטאת שהזכרת ?","539","","1439","True","True","False","","43","77.125.40.226","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73984","73982","ראה משנה כריתות יד ע"א","27/05/20 16:57","ד סיון","תש"פ","16:57","יום יום ידרשון",""יש בא ביאה אחת וחייב עליה ו' חטאות, כיצד, הבא על בתו חייב עליה משום בתו ואחותו אשת אחיו ואשת אחי אביו ואשת איש ונדה".
אך זה כבר גלישה גדולה מידי מהנושא.....","919","","1439","True","True","False","","100","212.76.116.131","0","73884","שבת|פ ע"א",""),new Message("73985","73984","יישר כח","27/05/20 17:08","ד סיון","תש"פ","17:08","איכא מאן דאמר","שהארת את עיני","998","","1439","True","True","False","","37","213.137.64.87","0","73884","שבת|פ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);