var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73770;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73770","0","ושלא לעבדו בכמה?","24/05/20 12:04","א סיון","תש"פ","12:04","אריה א","לא הבנתי ממ'נ אם עומד לכתוב קמיע על עור זה בוודאי ששיעורו "כדי לעשות קמיע" ואם אינו עומד לעשות מזה קמיע א''כ שנא ושנא!!","1068","","1444","True","True","False","","442","88.104.220.120","0","0","שבת|עט ע"א",""),new Message("73772","73770","לענין השיעור ל"ש","24/05/20 12:27","א סיון","תש"פ","12:27","אבי גרינבלט","ויעשה קמע על העור ללא עיבוד ובזה מחשיבו למוכן לשימוש ומחוייב בהוצאתו.
בכל מקרה בהמשך דברי הגמרא יש התייחסות ספציפית לעור לא מעובד ומסקנה שונה לגמרי.","539","","1444","True","True","False","","58","77.125.40.226","0","73770","שבת|עט ע"א",""),new Message("73773","73772","לא הבנתי.","24/05/20 12:49","א סיון","תש"פ","12:49","אריה א","","1068","","1444","False","True","False","","28","88.104.220.120","0","73770","שבת|עט ע"א",""),new Message("73777","73773","ראה בהמשך דברי הגמרא","24/05/20 13:01","א סיון","תש"פ","13:01","אבי גרינבלט",""דאמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא בשלשה עורות הן מצה וחיפה ודיפתרא מצה כמשמעו דלא מליח ודלא קמיח ודלא עפיץ וכמה שיעורו תני רב שמואל בר רב יהודה כדי לצור בו משקולת קטנה וכמה אמר אביי ריבעא דריבעא דפומבדיתא חיפה דמליח ולא קמיח ולא עפיץ וכמה שיעורו כדתנן עור כדי לעשות קמיע דיפתרא דמליח וקמיח ולא עפיץ וכמה שיעורו כדי לכתוב עליו את הגט"

וכך גם פוסק הרמב"ם
"המוציא עור שלא נתעבד כלל אלא עדיין הוא רך שיעורו כדי לצור משקולת קטנה שמשקלה שקל. היה מלוח ועדיין לא נעשה בקמח ולא בעפצה שיעורו כדי לעשות קמיע. היה עשוי בקמח ועדיין לא נתעבד בעפצה שיעורו כדי לכתוב עליו את הגט. נגמר עיבודו שיעורו חמשה על חמשה"

מסקנה - בודאי שיש הבדל בין עור מעובד לשאינו מעובד","539","","1444","True","True","False","","71","77.125.40.226","0","73770","שבת|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);