var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73734;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73734","0","בין מאמצין ובין מעמצין","24/05/20 01:08","א סיון","תש"פ","01:08","קותי","דברים טו(ז)
לֹא תְאַמֵּץ אֶת לְבָבְךָ וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת יָדְךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן:
כלומר, לא תסגור את לבבך ולכן אין מאמצין
אבל מעמצין זה להיפך
בראשית יח
(יח) וְאַבְרָהָם הָיוֹ יִהְיֶה לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם וְנִבְרְכוּ בוֹ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ:
עצום= עוד יותר גדול כלומר, המובן הזה מנותק מההקשר ולכן אינו בא בחשבון.
אם כך מה עושים עם הפסוק?
ישעיהו לג, 15
אֹטֵם אָזְנוֹ מִשְּׁמֹעַ דָּמִים וְעֹצֵם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרָע:
כלומר, מגדיל עיניו.
זה כמו
תהלים קא
(ז) לֹא יֵשֵׁב בְּקֶרֶב בֵּיתִי עֹשֵׂה רְמִיָּה דֹּבֵר שְׁקָרִים לֹא יִכּוֹן לְנֶגֶד עֵינָי:
כלומר, הוא דואג שלא יהיו דוברי שקרים לנגד עיניו וזה יכול להתבצע רק אם העיניים פקוחות.
כלומר, וְעֹצֵם עֵינָיו שינה משמעות ממגדיל למקטין כמו, שלקלס הפך מקללה לשבח.","217","","1434","True","True","False","","534","109.66.6.98","0","0","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73771","73734",">>>","24/05/20 12:15","א סיון","תש"פ","12:15","אבי גרינבלט","מחילה אבל מעמצין לא קשור למילה עצום שא"כ , שאלת הגמרא כלל לא מתחילה
ראה אקדמיה

ראה דברים המיוחסים לגר"א על הפסוק "ועצומים כל הרוגיה" בדיוק באותו ענין.","539","","1434","True","True","False","","64","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73775","73771","לא כל מה שמיוחס אכן מיוחס","24/05/20 12:58","א סיון","תש"פ","12:58","קותי","אין תחת ידי פירוש המיוחס לגר"א . אם תחת ידך תשתף את כולם.
למרות שאני מבין למה אתה מתכוון.
בכל מקרה האסמכתא שלך באה ממילון ההווה. מדובר במשנה בת 2000 שנה.
מה הקשר?
המפרשים מחפשים מופע נוסף במובן של עצימת עיניים והסימוכין שמביאים אינם מספיקים.
שאלת הגמרא מתחילה גם מתחילה כי היה בידם פסוק עוצם עיניו מראות ברע.
היות ויש בפסוק "אוטם אוזנו" אז עוצם עיניו דומה. אבל לא זאת היתה כוונת הנביא.

האם יש מופע נוסף במקרא עם המלצה לעצימת עיניים?","217","","1434","True","True","False","","166","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73784","73775","לא הבנתי","24/05/20 13:17","א סיון","תש"פ","13:17","אבי גרינבלט",""והסימוכין שמביאים אינם מספיקים" , לדעת מי ?
הפסוק "עוצם עיניו" גרם לשאלה בדבר הקריאה הנכונה.

ישעיה כט,י "כִּי נָסַךְ עֲלֵיכֶם יְהוָה רוּחַ תַּרְדֵּמָה וַיְעַצֵּם אֶת עֵינֵיכֶם אֶת הַנְּבִיאִים וְאֶת רָאשֵׁיכֶם הַחֹזִים כִּסָּה"
מצודת דוד "הוא סגר את עיניכם עד שלא תבחינו אף בדבר הנראה לעינים"","539","","1434","True","True","False","","52","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73787","73784","גם לדעת המפרשים עצמם","24/05/20 13:23","א סיון","תש"פ","13:23","קותי","אם אינם רואים בתרדמה מה זה שונה מזה שה' סוגר את עיניהם?
להיפך. הוא פותח את עיניהם ואינם רואים.
גם הנביאים אין ראשם מכוסה ובכל זאת אינם רואים.
ראית העין נתונה לשיפוט המוח אם המוח מוטעה העין אינה רואה
כמו הגורילה באמצע החדר.","217","","1434","True","True","False","","136","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73788","73787","וכל זה קשור לעצימת עיני הנפטר ?","24/05/20 13:28","א סיון","תש"פ","13:28","אבי גרינבלט","","539","","1434","False","True","False","","61","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73790","73788","אין מילה מיוחדת לעצימת עיני נפטר.","24/05/20 13:38","א סיון","תש"פ","13:38","קותי","בעברית שלנו עצימת עיניים משמעה סגירת העיניים.
בעברית המקראית אין לזה תקדים.
מדובר במילה שהתחלפה משמעותה עוד בזמן קדום כמו מילים אחרות
נתתי דוגמה במקרא לקלס = לקלל ובלשון חכמים לשבח. זה ניעשה בתיווך היונית שיש בה מילה דומה שמשמעה לשבח.","217","","1434","True","True","False","","156","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73791","73790","במילים אחרות","24/05/20 13:40","א סיון","תש"פ","13:40","אבי גרינבלט",""בעברית המקראית אין לזה תקדים" , כיצד אתה מתמודד עם 2 פסוקים ?","539","","1434","True","True","False","","62","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73792","73790","להשלמת התמונה","24/05/20 13:59","א סיון","תש"פ","13:59","קותי","תראה בקורקונדנציה כמה ע.צ.מ במובן של חוזק גודל וכמה מילים יש במובן של סגירת עיניים אז תסכים מי צריך להתיישר לאיזה כיוון.","217","","1434","True","True","False","","146","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73797","73792","ראה אבן עזרא על הפסוק","24/05/20 15:29","א סיון","תש"פ","15:29","אבי גרינבלט","ונראה לי שנסכים כנראה שלא להסכים.
בזדמנות , צריך להבין מנין בכלל ההו"א שאומרים "מאמצים" בהקשר לעיני הנפטר אבל זה כבר כנראה דיון אחר.","539","","1434","True","True","False","","78","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73799","73797","אימוץ= סגירה כמו לא תאמץ לבבך","24/05/20 16:13","א סיון","תש"פ","16:13","קותי","ולא תקפוץ ידך.
לכן מאמצים את עיניו של המת.
לכן צריך לכתוב באל"ף
ברור שראיתי את אבן עזרא
הוא מביא סיועו מן האוזן במקום מכל המקומות בהם עוצם משמעות של חוזק .","217","","1434","True","True","False","","141","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73800","73799","אליבא דשיטתך","24/05/20 16:20","א סיון","תש"פ","16:20","אבי גרינבלט","כמה פעמים זה מופיע בתנ"ך בהקשר לעינים כמו העצימה ?","539","","1434","True","True","False","","70","77.125.40.226","0","73734","שבת|עו ע"ב",""),new Message("73801","73800","אימוץ= סגירה לכל עניין. עיצום אינו סגירה","24/05/20 16:27","א סיון","תש"פ","16:27","קותי","לשום עניין. אז למה לעיניים?","217","","1434","True","True","False","","158","79.176.90.52","0","73734","שבת|עו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);