var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73696;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73696","0","הלכות "שיעורים"","22/05/20 09:16","כח אייר","תש"פ","09:16","אבי גרינבלט","יש"כ לר' יוסי זילבר שעורר את הבירור בשאלה מדוע הרמב"ם בלבד נקט להלכה את כל שיעורי ההוצאה המוזכרים החל מהמשנה בדף עו,א.
הסברא אולי היותר מקובלת היא היות ואלו הלכות לימות המשיח , מהרה ייבנה הבית ותחזור עבודת הקרבנות ויהיה נפק"מ מי מחוייב בקרבן וממילא בימינו באיסורי דרבנן עסקינן וגם אם ח"ש מה"ת , בודאי שאינו מחוייב בקרבן וכל הוצאה נאסרה , רק הרמב"ם דן בזה והשו"ע לא.
גם ערוך השולחן (סימן שא) דן בזה במיוחד לאור זאת שערך את ערוך השולחן העתיד.","539","","1437","True","True","False","","493","77.125.40.226","0","0","שבת|עז ע"א",""),new Message("73698","73696","מדוע זה רק","22/05/20 10:04","כח אייר","תש"פ","10:04","חוקר","איסור דרבנן היום ? ואם זה דרבנן האם אין נפק"מ אם עשה מלאכה גמורה מדרבנן או פחות מכך שזה רק חצי שיעור במלאכות ? [חצי שיעור במלאכות אולי זה מותר וגם אם אסור אז זה הרי פחות חמור ממלאכה ממש דרבנן ונפק"מ לגבי הקל הקל תחילה]","1045","","1437","True","True","False","","46","213.151.47.221","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73722","73696","אכן כדבריך כותב הטור","22/05/20 16:57","כח אייר","תש"פ","16:57","זילבר פדואל","בפתיחה לסימן שא:

אם באתי לכתוב כל הלכות שבת תרבה עלי המלאכה כי הלכתא רבתי לשבתא (כדאיתא שבת יב א) וגם כי כל ארבעים אבות מלאכות חסר אחת ותולדותיהם ידועות ואיני צריך להאריך בהם ולא בשיעוריהן שלא נאמרו שיעורים אלא לחיוב אבל איסורא איכא בכל שהוא ע"כ לא אכתוב אלא דברים הצריכין ואסדר יחד דברים הדומים ואתחיל בהילוך על סדר הפסוק אם תשיב משבת רגליך היאך יהא הלוכו בשבת ובמה האיש יוצא ותקון בגדיו ובמה האשה יוצאה","504","","1437","True","True","False","","137","82.81.31.217","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73701","73698","דוגמא ?","22/05/20 10:11","כח אייר","תש"פ","10:11","אבי גרינבלט","","539","","1437","False","True","False","","51","77.125.40.226","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73702","73701","אם יש חולה","22/05/20 10:35","כח אייר","תש"פ","10:35","חוקר","שאני חייב להביא בשבילו מרה"ר לרה"י מאכל או משקה מסויים, אבל מספיק בשבילו פחות מכשיעור, אני צריך לדעת מה השיעור כדי להזהר לא להביא באותה כמות

אם החולה חייב כמות מסויימת של אוכל ואפשר להגיע לזה או דרך הכנסה מרה"ר לרה"י או דרך מלאכה אחרת, אם הוא פחות מהשיעור חייב להביא דרך ההכנסה ואם לא לא

[אני לא כותב להלכה כמובן]","1045","","1437","True","True","False","","54","213.151.47.221","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73703","73702","2 תשובות בדבר","22/05/20 11:08","כח אייר","תש"פ","11:08","אבי גרינבלט","א. חצי שיעור חייב מה"ת.
ב. הקל הקל תחילה אכן מובא להלכה בסימן שכח.

אשמח ללמוד על תשובה אחרת לשאלה זו היות וזו הסברה שחשבתי לענ"ד","539","","1437","True","True","False","","63","77.125.40.226","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73706","73703","חצי שיעור אסור אבל פחות חמור","22/05/20 11:29","כח אייר","תש"פ","11:29","חוקר","","1045","","1437","False","True","False","","43","213.151.47.221","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73713","73706","וזה שייך לבנין הבית","22/05/20 14:14","כח אייר","תש"פ","14:14","אבי גרינבלט","","539","","1437","False","True","False","","43","77.125.40.226","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73723","73722","חיוב","22/05/20 17:19","כח אייר","תש"פ","17:19","חוקר","יש רק בשיעור, איסור דאורייתא יש אפילו בפחות משיעור, יש נפק"מ גם בזמננו ולא רק לגבי קרבן, כי חצי שיעור הוא פחות חמור ולכן יש בזה דיני הקל הקל תחילה כדוגמאות שכתבתי לעיל. ברמת העיקרון זו שאלה מדוע לא נשנו דיני השיעורים בטור ושו"ע שהרי יש בהם נפק"מ גם כיום כנ"ל, אבל הטור הנ"ל מגלה לנו את התירוץ, שכיון שבין כך אסור אף בחצי שיעור ואין 'כל כך' נפק"מ בין חצי שיעור לשיעור שלם אלא במקרים מיוחדים לכן העדיף הטור לקצר מיראת האריכות.","1045","","1437","True","True","False","","48","212.76.101.245","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73724","73722","יש"כ לך כפי שציינתי","22/05/20 17:34","כח אייר","תש"פ","17:34","אבי גרינבלט","אתה התחלת את החקירה ולך השבח!
על שאלת "חוקר" כבר עניתי שבזה השוע דווקא עוסק אבל לא בענין השיעורים כפירוטו של הרמב"ם.","539","","1437","True","True","False","","49","77.125.40.226","0","73696","שבת|עז ע"א",""),new Message("73725","73724","ייש"כ כפול ומכופל לשתיכם","22/05/20 17:58","כח אייר","תש"פ","17:58","חוקר","למרות שהמו"מ לא נתברר לעיל כלל","1045","","1437","True","True","False","","66","212.76.101.245","0","73696","שבת|עז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);