var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=73692;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("73692","0","המתכוין לכתוב חי"ת וכתב שני זייני"ן","21/05/20 21:19","כז אייר","תש"פ","21:19","עלי","חייב, כך פוסק הרמב"ם.
אולם מה הדין במי שמוחק חלק קטן מראשה של חי"ת ויוצאות לו שני זיינין ?
האם בזה מחק כבר את כל האות חית או שמעשית מחק רק חלק קטנטן מראשה, והאם כתב בזה שתי זיינין או שלא כתב אותן למעשה כלל ?
לבסוף פסק הרמב"ם
המגיה אות אחת ועשה אותה שתים כגון שחלק גג החי"ת ונעשה שני זייני"ן חייב. וכן כל כיוצא בזה.
יוצא שהתוצאה קובעת ולא המעשה כשלעצמו.
במאמר בחלון 'להעמיק' כאן בפורטל 'להוציא תבן לגמל' של הרב אברהם סתיו מטעם 'דף יומיומי' ( יעויי"ש במאמרו ) כותב מחבר המאמר, שהמחלוקת בין רבה לרב יוסף היא בשאלה אם הולכים 'לפי מעשה ההוצאה הטכני או לפי מטרות המוציא' ואנחנו פוסקים כרבה שפוסק לפי מעשה ההוצאה הטכני. ונראים הדברים דומים ובכ"ז כאן פוסקים לפי התוצאה ולא לפי המעשה הטכני.
מדוע ?
אשמח לקרא הסבר כי שמא לא הבנתי משהו.","209","","1446","True","True","False","","542","141.226.61.129","0","0","שבת|עו ע"א",""),new Message("73695","73692",">>>","22/05/20 08:21","כח אייר","תש"פ","08:21","אבי גרינבלט","על ההלכה שהבאת ברמב"ם מובא ב'מרכבת המשנה'
"בתוספתא כתב אות אחת ועשאו שתים חייב ואקומתא דרבא איירי בהגיה אות אחת והשלימו לספר ולא חש רבנו להאריך דפשוט הוא דדין הגהה כדין הכתיבה"
מדובר כאן על השלמת ספר תורה.

לגבי מחלוקת רבה ורב יוסף (במועד קטן) , ההלכה אינה כרבה אלא כרב יוסף (הל' שבת ח,ב) וגם כאן , הפסיקה היא במבחן התוצאה הסופית (היינו זריעה לצורך גידולי קרקע)

בהקשר לזה אולי אפשר להוסיף את מחלוקת ת"ק ור"י בדף עח,ב לגבי הוצאת שטר חוב וגם שם כל עוד לשטר יש תוקף ומשמעות , חל איסור בהוצאתו (ולא על עצם ההוצאה "הטכנית")","539","","1445","True","True","False","","53","77.125.40.226","0","73692","שבת|עו ע"א",""),new Message("73704","73695","מתי פוסקים כרבה ומתי כרב יוסף","22/05/20 11:10","כח אייר","תש"פ","11:10","עלי","האם יש כללים בזה ? חשבתי שתמיד כרבה ומתברר שלא.","209","","1445","True","True","False","","109","194.114.146.227","0","73692","שבת|עו ע"א",""),new Message("73708","73704","ראה תוספות גיטין עד ב","22/05/20 11:57","כח אייר","תש"פ","11:57","יום יום ידרשון",""הא קיי"ל הלכתא כרבה - מכאן משמע דבכולי הש"ס הלכתא כרבה לגבי רב יוסף מדלא קאמר והא בהא קיי"ל כרבה כדקאמר ובהא לא קיי"ל כרשב"ג ודלא כאומר הא דקאמר הילכתא כרבה לגבי רב יוסף בר משדה ענין ומחצה היינו דוקא במילי דאיפלגו בבבא בתרא. והא דאיצטריך הש"ס לפסוק הלכה בקידושין בפרק קמא (דף ט.) כרבה גבי שיראי לא צריכי שומא פירשנו שם".","919","","1445","True","True","False","","108","188.64.207.166","0","73692","שבת|עו ע"א",""),new Message("73709","73708","אם כן מה אתה עונה","22/05/20 13:21","כח אייר","תש"פ","13:21","עלי","לגרינבלט שהביא שנפסק כרב יוסף ?","209","","1445","True","True","False","","104","141.226.61.129","0","73692","שבת|עו ע"א",""),new Message("73718","73709","לא עיינתי בסוגיה","22/05/20 15:53","כח אייר","תש"פ","15:53","יום יום ידרשון","אבל בכל אופן תוס' עצמו מביא שיש חולקים עליו, אולי הרמב"ם בכללם","919","","1445","True","True","False","","87","188.64.207.166","0","73692","שבת|עו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);