var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("735","0","פשט הגמרא...","29/08/09 21:29","ט אלול","תשס"ט","21:29","עומר","בס"ד

אני מתנצל על האיחור אבל ניסיתי מספר פעמים להבין ולא הבנתי את הקטע המצוטט:

"אי תנא אותו, ה"א במסיפס בעלמא קמ"ל כותל"

תודה ושבוע טוב!","59","","5363","True","True","False","","926","79.180.21.19","0","0","בבא בתרא|ב ע"ב",""),new Message("736","735","אם כשכתוב במשנה "מחיצה"","29/08/09 22:15","ט אלול","תשס"ט","22:15","רחמים","הכוונה לכותל אז היה צריך לשנות :

"השותפין שרצו לעשות מחיצה (= כותל) בונים אותו באמצע"

תירוץ :

אם היה כתוב "אותו" היתי חושב שנסתפק במחיצה מינימלית כמסיפס קמ"ל שכופין אחד על

השני לבנות כותל אבנים

שבוע טוב ומבורך !","92","","5363","True","True","False","","176","85.250.73.81","0","735","בבא בתרא|ב ע"ב",""),new Message("740","735","פשט הגמרא","29/08/09 23:49","ט אלול","תשס"ט","23:49","נפתלי","שאלת הגמרא:

אם נאמר ש"מחיצה" היא גודא, דהיינו כותל, אזי לשון המשנה "השותפים שרצו לעשות מחיצה... בונין את הכותל באמצע" תמוהה, כיון ש"מחיצה" ו"כותל" הם אותו הדבר, ונכון יותר היה לומר "השותפים שרצו לעשות מחיצה בונין אותה באמצע".

עונה הגמרא:

אם היה כתוב רק "בונין אותו באמצע" ולא היה כתוב שמדובר ב"כותל" - יכולנו לפרש ש"מחיצה" היא מסיפס, גדר דקה ונמוכה, והיינו מבינים שרק במקרה בו השותפים הסכימו לעשות גדר כזו יהיה עליהם לעשות אותה באמצע, אבל אם הסכימו לבנות כותל יוכל האחד לטעון 'אמנם הסכמתי לבנות כותל, אבל לא על חשבון השטח שלי'.

לפיכך צריך לכתוב "בונין את הכותל", כדי שנדע שגם אם התרצו לבנות כותל ברוחב של כמה טפחים - בונים אותו באמצע.

(ועל זה שואלים הראשונים: איך אפשר להבין ש"רצו לעשות מחיצה" הוא במסיפס, הרי כדי לבנות מחיצה של מסיפס אין צורך בהסכמה ויכול כל אחד לכפות את השני לעשות מחיצה כזו. רש"י מתרץ שההו"א לתירוץ זה היא שההתרצות היא לחלוקת חצר שאין בה כדי חלוקה. תוספות מתרצים שהתרצו לבנות מסיפס גבוה ועבה יותר מזה שחייבים בו בלא התרצות.)","91","","5363","True","True","False","","298","94.159.214.222","0","735","בבא בתרא|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);