var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7280;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7280","0","מה הראיה שאין עשה דוחה את ל"ת שבמקדש?","15/02/11 23:29","יא אדר א","תשע"א","23:29","שלמה שטרסברג","רבא הוכיח שאין עשה דוחה את ל"ת שבמקדש "שנאמר ועצם לא תשברו בו" וביאר ר"ש בן מנסיה שהכוונה גם לעצם שיש בתוכה מוח (בשר שבתוך העצם)

והרי גם שם ניתן היה לומר שיבוא עשה של אכילת קורבן פסח וידחה את ל"ת של "עצם לא תשברו בו" ולכן יהיה מותר לשבור עצם שיש בה מוח כדי לאכול את הבשר, אלא הסיבה שלא אומרים כך כי אין אומרים עשה דוחה ל"ת שבמקדש.

ולכאורה אין מכאן כל ראיה שהרי אכילת קורבן פסח הייתה בכל ירושלים וא"כ שבירת העצם אם הייתה נעשית, היא בירושלים ולא בתוך המקדש.

ועדין קשה מדוע לא נאמר יבוא עשה וידחה את ל"ת ויהיה מותר לשבור את העצם כדי לאכול את הבשר?

וכמו"כ אין ראיה לרבא שמקדש שאני","205","","4826","True","True","False","","1029","212.76.106.25","0","0","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7282","7280","תשובות","16/02/11 00:10","יב אדר א","תשע"א","00:10","דוד כוכב","לשאלה א. כיון שהשחיטה בעזרה זה נחשב למצוה שבמקדש.
לשאלה ב. אילו לאו זה היה אכן נדחה מתי היו מקיימים אותו? ומדוע אם כן כתבה אותו התורה?
לשאלה ג. כיון שבעלמא קי"ל שעשה דוחה לא תעשה, על כרחך החילוק הוא שמקדש שאני.","125","","4825","True","True","False","","131","212.76.122.137","0","7280","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7287","7282","ועדיין יש להשיב","16/02/11 01:56","יב אדר א","תשע"א","01:56","שלמה שטרסברג","א. מדוע לומר שהשחיטה בעזרה תחשיב את האכילה שהיא מחוץ למקדש כל"ת
שבמקדש? במיוחד לפי הסברה שהבאת לחילוק בין מקדש לחוצה לו מצד "הקריבהו
נא לפחתך" שזה שייך דווקא במקדש עצמו ולא מחוצה לו
ב.הלאו יכול להידחות ביחס לבשר שבתוך העצם ולהתקיים בעצמות יבשות שאין בהם
בשר שבהם נאמר "ועצם לא תשברו בו"
ג. אולי גם במקדש עשה דוחה ל"ת והביאור הוא כמו רב אשי שכאן זה עשה ול"ת ולכן לא נידחה","205","","4825","True","True","False","","202","212.76.106.25","0","7280","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7289","7287","המשך","16/02/11 03:05","יב אדר א","תשע"א","03:05","דוד כוכב","א. בשר הקרבן הנאכל - "משלחן גבוה קא זכו" (מסכת קידושין דף נב ע"ב), לכן: "המקדש בחלקו, בין קדשי קדשים בין קדשים קלים - אינה מקודשת" (שם במשנה).
אכילת הקרבן היא איפא המשך העבודה. והפחה יקפיד אם בסעודה שלפניו יתערב דבר בו הימרו את דבריו.

ב. רש"י שמות פרק יב פסוק מו:
"ועצם לא תשברו בו - הראוי לאכילה, כגון שיש עליו כזית בשר יש בו משום שבירת עצם, אין עליו כזית בשר אין בו משום שבירת עצם".
רשב"ם: "ועצם לא תשברו בו - כדרך אכילת חיפזון".
חזקוני: "ועצם לא תשברו להוציא ממנו המוח שלא תבואו לידי איחור כי כל עניינו דרך חפזון".
כל עניין הלאו הוא דרך חירות, שלא לשבור עצם על מנת לאכול את הקשה לאכילה, ואם יותר לשבור יתבטל עיקר טעם הלאו.

ג. מ"ד החולק על רב אשי סובר שאין לפרש שיש כאן עשה.","125","","4825","True","True","False","","120","212.76.122.137","0","7280","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("39230","7287","תשובה לשאלה א'","26/03/15 11:08","ו ניסן","תשע"ה","11:08","איש ספר","יעויין בעולת שלמה שעמד בזה.","479","","3326","True","True","False","","99","46.19.86.36","0","7280","זבחים|צז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);