var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=72641;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","73"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("72641","0","אות גדולה וקטנה ?","20/05/20 18:42","כו אייר","תש"פ","18:42","עלי","האם אות גדולה היא למשל ח שכאשר מוחקים אותה יש מקום לשני ווין ? או ת שכאשר מוחקים אותה יש מקום לר ונ ( אם כן מחיקת כל אות כזו אסורה וא"כ רק מי שמוחק ו או י או ז או ג או נ אינו חייב ( סימן : זיוג"ן - של שתי אותיות )?
או שהכוונה שהאות כתובה בגדול בעמוד המשורטט למשל ח שכתובה כאשר ראשה מתוח כדי שתי אותיות ואם מחקה יש מקום לכתיבת שתי אותיות במקומה למשל חט ?
בד"כ בכתיבת אות גדולה בספר תורה פשוט כותבים את ראש האות מעל שורת ראשי האותיות הרגילות אך לא כותבים אותה ארוכה מהרגיל.
אם אמנם מדובר באות שכתובה ארוכה מהרגיל מדוע קוראת לה הגמרא גדולה ולא ארוכה ?
אם מדובר בכתיבת אות ממש גדולה בכל מידותיה שלאחר מחיקתה יש מקום לכתיבת שתי אותיות הרי כל אות שתימחק אפשר לכתוב במקומה שתי אותיות ובלבד שייכתבו קטנות ... ?
אבקש מחכמי הדף להסביר אפוא את הגמרא לשוטה כמוני...","209","","1448","True","True","False","","617","141.226.61.129","0","0","שבת|עה ע"א",""),new Message("72642","72641","מוסיף על שאלתך-","20/05/20 19:08","כו אייר","תש"פ","19:08","יום יום ידרשון","גם במחיקת האות ג' יש מקום לכתיבת שתי י' אם תסובב את הדף.
א"כ נשארה רק האות י' קטנה שאין במקומה לכתוב שתי י', ורק עליה דיברה המשנה. וקשה לומר דבר כזה.","919","","1448","True","True","False","","85","46.19.85.15","0","72641","שבת|עה ע"א",""),new Message("72643","72642","ראיתי עכשיו בר"ן","20/05/20 19:14","כו אייר","תש"פ","19:14","יום יום ידרשון",""שיהא מקום כעין אותה שמחק לכתוב שתי אותיות בינוניו' מאותו אות שמחק, שאם הוא אל"ף שיהא מקום לכתוב שני אלפין בינוניים, ואם הוא בי"ת שיהא מקום לכתוב שני ביתין בינוניים, או אחרות דומיא דהני. דאי לא אין לך מוחק אות אפי' בינונית שלא יהא בה לכתוב שני ווין או שני יודין ומאי גדולה דקתני, דאין לומר מאי גדולה ה"ה בינונית ולאפוקי וא"ו או יו"ד קא אתי שאם מחקם אינו חייב משום דלא הוו גדולות דזה דחוק הוא מאוד".","919","","1448","True","True","False","","93","46.19.85.15","0","72641","שבת|עה ע"א",""),new Message("72671","72642",""שהמחיקה אין חיובה אלא על דעת הכתיבה"","21/05/20 11:57","כז אייר","תש"פ","11:57","Almuaddib","לפי המאירי, הכל תלוי בכוונת הכתיבה שלו.

אם כאשר מחק, מחק על מנת לכתוב באותו המקום שנמחק שתי אותיות - הרי זו המחיקה עליה מתחייב.

"שהמחיקה אין חיובה אלא על דעת הכתיבה העתידה לבוא, והרי כיוון לכתוב שתיים, וזה חומר במוחק מבכותב".","107","","1447","True","True","False","","106","77.125.244.60","0","72641","שבת|עה ע"א",""),new Message("72669","72643","לענ"ד","21/05/20 11:18","כז אייר","תש"פ","11:18","איכא מאן דאמר","ההגדרה של מוחק על מנת לכתוב, פירושה שהאדם המוחק מתכנן לכתוב במקום המחיקה משהו אחר ורק אז מתחייב.
הרצון לכתוב לא חייב להיות לכתיבה מיידית או לאחר זמן, אך כל מטרת המחיקה היא הכתיבה במקום, וזה תלוי מה הוא רוצה לכתוב שם.
ועל כן אם מחק אות גדולה והוא מתכנן לכתוב במקומה שני אותיות הוא יתחייב, משא"כ אם מתכנן לכתוב במקומה אות אחת, אף אם רוצה לכתוב לידה (במקום ריק ללא צורך במחיקה) אותיות רבות נוספות, הוא יהיה פטור על המחיקה.
זהו כל הגדרת מוחק על מנת לכתוב לענ"ד ובזה הכל מובן.
וסייעתא לדבריי מצאתי במשנ"ב סי' ש"מ ס"ק י"ג עיי"ש.
אם למישהו יש מראי מקומות בעניין אשמח מאוד","998","","1447","True","True","False","","53","213.137.64.87","0","72641","שבת|עה ע"א",""),new Message("72670","72669",">>>","21/05/20 11:25","כז אייר","תש"פ","11:25","יום יום ידרשון","אמנם בר"ן שהבאתי רואים שלא כדבריך (שלא משנה מה מתכוין לכתוב, צריך שיעור של אותה אות שמחק), אך להלכה נפסק שחייבים לא רק על מחיקת אות אלא גם על מחיקת כתם דיו ע"מ לכתוב שתי אותיות (כפי שהובא בשרשור אחר כאן), וזה שלא כדברי הר"ן הנ"ל (כי שיעור האיסור שלו אינו מתאים במקרה זה).
ממילא להלכה נראה שדבריך צודקים, יישר כח!","919","","1447","True","True","False","","89","46.19.85.170","0","72641","שבת|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);