var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7257;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7257","0","רב אשי אמר יקדש עשה הוא","15/02/11 18:00","יא אדר א","תשע"א","18:00","שלמה שטרסברג","למדנו מדברי התורה "כל אשר יגע בבשרה יקדש" ש שאם חתיכת הקורבן הייתה פסולה גם החתיכה שנגעה בה נפסלה

שאלה הגמרא מדוע תאסר החתיכה באכילה יבוא עשה של אכילת בשר קרבן כשר וידחה את הל"ת של אכילת קרבן פסול?.

רבא תירץ שאין עשה דוחה את ל"ת שבמקדש

רב אשי תירץ שהמילה "יקדש" מוסיפה עשה נוסף שחתיכה שנגעה בחתיכה פסולה פסולה וא"כ זה עשה מול ל"ת ועשה ולכן לא דוחה.

ולכאורה פשט התורה הוא שהמילה יקדש היא תוצאה של הנוגע בבשרה אין כאן מצווה שכך יקרה . מה בפסוק הביא את רב אשי לחדש שיש כאן מצוות עשה?","205","","4826","True","True","False","","897","212.76.106.25","0","0","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7281","7257","קְדֹשִׁים תִּהְיוּ","16/02/11 00:03","יב אדר א","תשע"א","00:03","דוד כוכב","נלמד ממשמעות הכתוב.
כיון שנצטווינו קְדֹשִׁים תִּהְיוּ הרי שמשמעות 'יקדש' שנצטווינו להתרחק מאותה חתיכה.

יש עוד מקומות בהם יש ספק אם לפרש את הפסוק כמצווה.
ראה מחלוקת במסכת יומא דף יט ע"ב:
"אמר רבא: השח שיחת חולין - עובר בעשה, שנאמר ודברת בם - בם ולא בדברים אחרים.
רב אחא בר יעקב אמר: עובר בלאו, שנאמר (קהלת א) כל הדברים יגעים לא יוכל איש לדבר".

במדבר לג, נג וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ.
לרש"י ברכה. לרמב"ן מצוה.

אבן עזרא - הפירוש הקצר שמות פרק כ פסוק ח:
ששת ימים תעבד - מותר לך לעבד ואיננו מצוה.
מכילתא דרבי שמעון בר יוחאי פרק כ פסוק ט:
"ששת ימים תעבד ר' אומר הרי זו גזירה אחרת שכשם שנצטוו ישראל על מצות עשה שלשבת כך נצטוו על המלאכה".
אבות דרבי נתן נוסחא ב פרק כא ד"ה אהוב את המלאכה:
"ועוד היה רבי אליעזר אומר גדולה היא מלאכה שכשם שנצטוו ישראל על (התורה) [והשבת] כך נצטוו על המלאכה שנאמר ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך (שמות כ' ח')".","125","","4825","True","True","False","","131","212.76.122.137","0","7257","זבחים|צז ע"ב",""),new Message("7284","7257","הסבר והערה נוספת","16/02/11 00:27","יב אדר א","תשע"א","00:27","המכריע","א. הכוונה של רב אשי שזה לאו הבא מכלל עשה. אין לתורה ענין לומר יקדש להיות כמוה אם לא להוראה מעשית.
ב. אבל תימה על דברי ר""א דהרי התוס' שאלו על קושיית הגמ' גזיה"כ הוא, והשיבו די"ל דקרא רק על חולין בקדשים. וא"כ מה אמר ר"א יקדש מ"ע, הא זה גופא הנידון דלא קאי כלל על שלמים בחטאת. וצ"ע.","199","","4825","True","True","False","","115","212.76.123.132","0","7257","זבחים|צז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);