var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=72479;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("72479","0","והעושה שְּׁתִי/שני בתי נירין","17/05/20 21:59","כג אייר","תש"פ","21:59","מרדכי דב זינגר","דלא נראה לגרוס שתי (2) בתי נירין אם בית זה זכר.
אז...
או שני (2) בתי נירין
או שתי (ולא ערב) בתי נירין

וכך גם מסתלקת שאלת התוס' על עצם מיספור בתי הנירין.","807","","1463","True","True","False","","480","213.151.58.200","0","0","שבת|עג ע"א",""),new Message("72487","72479","ואולי בכלל במקור היה כתוב ב'","17/05/20 22:59","כג אייר","תש"פ","22:59","אבי גרינבלט","ראה רש"י שמסביר על שני חוטים
מזכיר את דברי הגמרא בר"ה "האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיו בני ובשביל שאזכה בה לחיי העולם הבא הרי זה צ"ג" , ברגע שפתחו את הר"ת , התחילה "החגיגה".....","539","","1463","True","True","False","","72","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72507","72479","העושה שני בתי נירים","18/05/20 10:16","כד אייר","תש"פ","10:16","Almuaddib","ראשית, אין כאן שתִּי בלוואי לערב - על כך אין בכלל שאלה. לכו"ע - 2.

בכתבי היד של המשנה, הגרסה היא "שני בתי נירים" - גם בכתב יד קאופמן, גם בכתב יד פרמה.

מנגד, בכל כתבי היד של התלמוד שראיתי, הנוסח הוא "שתי בתי נירין".

ואל תתמה על כך, שיש לנו דוגמאות רבות לכך שההקפדה שאתה מקפיד - ככולנו - בין זכר לבין נקבה, היתה פחות קשיחה בלשון חז"ל. הרי הראיה שתי כסף, וכן כתל שבין שתי מקוות, וכן שתי הלחם, ושתי הגרנות, עוד.

ואף בתנ"ך, למרות שזה נדיר יותר, יוצאות שתיים דובים.


אלא, כפי שניסח זאת הראב"ע לגבי כל שמות העצם "זכרהו ונקבהו".

יש עוד להעיר כי כנראה היו גרסאות שונות למשנה, והבדלים בין נוסח המשנה שבידינו לבין נוסחה כפי שהיא בתלמודים - הם דבר מצוי ביותר.","107","","1462","True","True","False","","197","77.125.244.60","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72489","72487","איך עוד אפשר לפתוח צ"ג?","17/05/20 23:02","כג אייר","תש"פ","23:02","איתיאל","חוץ מ"צדיק גמור"?","842","","1463","True","True","False","","101","","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72508","72487","במקור לא היה ר"ת ולא ב'. ראה בהודעתי","18/05/20 10:17","כד אייר","תש"פ","10:17","Almuaddib","למטה.","107","","1462","True","True","False","","209","77.125.244.60","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72492","72489","'צדקה גמורה' ואז הכל מסתדר","17/05/20 23:06","כג אייר","תש"פ","23:06","אבי גרינבלט","איזה צדיק הוא זה ???","539","","1463","True","True","False","","57","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72501","72489","צ'ווי ג'וים בבטנך","18/05/20 01:30","כד אייר","תש"פ","01:30","מרדכי דב זינגר","","807","","1462","True","True","False","","56","213.151.58.200","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72502","72492","מנין לך להמציא שזה היה בראשי תיבות?","18/05/20 06:35","כד אייר","תש"פ","06:35","יום יום ידרשון","זה בכלל לא דבר שמקובל לכתוב בר"ת.
מפירוש רש"י רואים שהבין אחרת (או שתגיד שגם הוא לא ידע לפתוח ראשי תיבות).
אם בעניני זכר ונקבה עסקינן, לדבריך היה צריך לכתוב 'זו' ולא 'זה' (או שגם זה היה בראשי תיבות ה"ז...).","919","","1462","True","True","False","","126","213.151.44.235","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72503","72502","תודה על המחמאה !","18/05/20 06:38","כד אייר","תש"פ","06:38","אבי גרינבלט","ראה ח"ח עה"ת","539","","1462","True","True","False","","56","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72525","72502","יש הרבה דוגמאות","18/05/20 16:57","כד אייר","תש"פ","16:57","איתיאל","יש גמרא בבבא בתרא שם רש"י כותב שגובה ההיכל היה ארבעים אמה.

במקור היה "מאה אמה". המדפיס קיצר ל"מ' מאה". בשלב הבא פתחו לארבעים אמה","842","","1462","True","True","False","","113","","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72510","72503",">>>","18/05/20 12:21","כד אייר","תש"פ","12:21","יום יום ידרשון","לא יודע לאיזה ח"ח בדיוק התכוונת, עכ"פ בספרו אהבת חסד (ח"ב, פרק כג סעי' ב) טרח ליישב למה כאשר נותן צדקה בשביל שיחיה בנו הרי זה צדיק גמור.","919","","1462","True","True","False","","83","46.19.85.66","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72521","72507","אז אתה מסכים שיש שתי גירסאות.","18/05/20 13:16","כד אייר","תש"פ","13:16","מרדכי דב זינגר","","807","","1462","False","True","False","","48","213.151.58.200","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72511","72510","עכשיו מצאתי","18/05/20 12:30","כד אייר","תש"פ","12:30","יום יום ידרשון","בהערה מדברים שבע"פ בסוף פרשת צו.
צ"ע מה עדיף בדברי הח"ח, תורה שבכתב או שבע"פ...
עכ"פ זה כתוב שם בדרך אפשר, וזה באמת קצת דחוק לענ"ד, אפשר ככה להמציא ראשי תיבות רבים נוספים ולפתוח אותם כאוות רצוננו (אולי תתרץ אחרת, במקום 'שיחיו בני' היה כתוב 'שי"ב' והכונה היא בשביל 'שעניים יהיו בריאים', הרי זה צדיק גמור, לא?).","919","","1462","True","True","False","","96","46.19.85.66","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72512","72510","כעת מצאתי גם ר"ח כך שהמחמאה עצומה!","18/05/20 12:30","כד אייר","תש"פ","12:30","אבי גרינבלט","וכעת מסתבר שגם המאירי כותב כך","539","","1462","True","True","False","","44","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72513","72511",">>>","18/05/20 12:32","כד אייר","תש"פ","12:32","אבי גרינבלט","מניסיון קצר , ממליץ לך לכתוב נטו לגופו של ענין (לא עבורי כי אינני צד בענין) אבל כעצה טובה קמ"ל","539","","1462","True","True","False","","53","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72514","72512","הוא כותב 'יש מפרשים' ולא 'יש גורסים'","18/05/20 12:33","כד אייר","תש"פ","12:33","יום יום ידרשון","","919","","1462","False","True","False","","76","46.19.85.66","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72516","72513","מסכים לגמרי","18/05/20 12:35","כד אייר","תש"פ","12:35","יום יום ידרשון","התכוונתי רק לחדד את דעתי שדרך זו מסוכנת מאוד, סליחה אם היה נשמע זלזול בדברי","919","","1462","True","True","False","","110","46.19.85.66","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72515","72514","על סמך מה יפרשו כך ?","18/05/20 12:34","כד אייר","תש"פ","12:34","אבי גרינבלט","","539","","1462","False","True","False","","41","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72517","72515","על סמך קושייתך","18/05/20 12:35","כד אייר","תש"פ","12:35","יום יום ידרשון","אבל לא שינו את הגירסא משום כך","919","","1462","True","True","False","","82","46.19.85.66","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72522","72516","נחשב כצ"ג באיתון דחות בפילולי עקלתון","18/05/20 13:27","כד אייר","תש"פ","13:27","מרדכי דב זינגר","אולי זה מה מה מבקשים בנעילה ....
תחשיב אותנו כצדיקים גמורים....
נסחפתי...","807","","1462","True","True","False","","62","213.151.58.200","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72519","72517","אליבא דשיטתך","18/05/20 12:37","כד אייר","תש"פ","12:37","אבי גרינבלט","ואכמ"ל","539","","1462","True","True","False","","41","77.125.9.90","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72524","72521","יש לנו הוכחה חזקה יותר מכך שיש שתי גרסאו","18/05/20 15:34","כד אייר","תש"פ","15:34","Almuaddib","ת.

שים לב, שהגמרא שואלת על כך שכתוב זורע לפני חורש.

במשנתנו - כפי שגם ניתן לראות בצילומי כתבי היד - כתוב חורש לפני זורע!

ומאחר והגמרא שואלת על כך, אין מדובר בטעות המעתיק, אלא בוודאי בגרסאות שונות.","107","","1462","True","True","False","","125","77.125.244.60","0","72479","שבת|עג ע"א",""),new Message("72526","72525","באותו עניין","18/05/20 17:11","כד אייר","תש"פ","17:11","איכא מאן דאמר","קראתי פעם מאמר על אחד מרבני איטליה (איני זוכר את שמו) שבפתח ספרו הדפיס תמונה של עצמו עם הכיתוב "בן מא"ה שנה אנכי היום", המדפיסים במהדורה הבאה לא הבינו מדוע בתמונה הוא נראה צעיר מידי, על כן הם הוסיפו לתמונתו שערות לבנות סימני שיבה.
אך האמת שהוא היה בן 46 שנים כמניין מא"ה..","998","","1462","True","True","False","","41","213.137.64.87","0","72479","שבת|עג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);