var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=72330;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("72330","0","בקידושא ואבדלתא","14/05/20 15:16","כ אייר","תש"פ","15:16","אבי גרינבלט","וכתב רש"י "לזיכרון עלמא"
האם משמע שאסור להזכיר שם ומלכות מאידך קידוש זו מצווה מדאורייתא ומספק יקדש בכל יום ?","539","","1450","True","True","False","","410","77.125.9.90","0","0","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72332","72330","השאלה מהי הגדרת קידוש","14/05/20 16:31","כ אייר","תש"פ","16:31","איכא מאן דאמר","בהלכות ספירת העומר כותב ה"דבר אברהם" שמי שמסתפק כמה היום, שלא יאמר את כל הימים מסופקים, כיוון שהגדרת ספירה היא שכל יום סופר אחד, אך כשאומר היום שלושים ושלושה ואח"כ אומר היום שלושים וארבעה זה לא נחשב שספר כלל. (ויש שחלקו עליו בזה ואכמ"ל)

אולי אפשר להשתמש עם העיקרון הזה גם לגבי קידוש, כל העניין של "זכור את יום השבת לקדשו" פירוש שהוא מקדשו יותר משאר הימים, ואם יעשה בכל יום קידוש הרי שלא קידש אף יום יותר מהאחרים, בעוד שכאשר סופר ימים לפחות מקיים את העניין ביום אחד בשבוע שאולי הוא שבת, וכפי שתקנו חז"ל.

לגבי הזכרת שם ומלכות לכאורה לא אמורה להיות בעיה, כיוון שזה יום השבת שלו על פי תקנת חז"ל, וכמו ביו"ט שני וכדומה","998","","1450","True","True","False","","70","213.137.64.87","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72344","72330","השמטת את המשך דברי רש"י","14/05/20 18:31","כ אייר","תש"פ","18:31","יום יום ידרשון",""לזכרון בעלמא, שיהא לו שם יום חלוק משאר ימים"
אם יקדש בכל יום, לא יתקיים ענין זה. אכן עדיין צריך בירור מהו בדיוק ענין זה.","919","","1450","True","True","False","","80","46.19.85.14","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72345","72330","וראה עוד בריטב"א","14/05/20 18:33","כ אייר","תש"פ","18:33","יום יום ידרשון","שמקשה בדיוק הפוך, הרי זה ברכה לבטלה ועדיף שלא יקדש כלל. ומתרץ "י"ל דספק ברכה לבטלה איסורא דרבנן הוא, [אי נמי] בלא ברכה קאמר, אבל הראשון נראה יותר נכון".","919","","1450","True","True","False","","80","46.19.85.14","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72334","72332",">>>","14/05/20 16:57","כ אייר","תש"פ","16:57","אבי גרינבלט","ספירת העומר מדרבנן (אליבא דרוב הפוסקים) כך שההשוואה אולי לא שייכת.

א. אם הספק דאורייתא , מדוע לא לקדש כל יום מספק ?
ב. לשון הרמב"ם - "ומקדש שביעי ומברך בו ברכות היום ומבדיל במוצאי שבת" , האם הכוונה בהכרח לברכת הקידוש ?","539","","1450","True","True","False","","57","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72335","72332","לפי דבריך","14/05/20 17:17","כ אייר","תש"פ","17:17","אברך אחד","איך שייך לעשות קידוש ביו"ט שני הרי אינו שונה מהיום שלפניו","1012","","1450","True","True","False","","40","213.137.64.108","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72341","72332","ראה רמב"ם הל' יו"ט א,כד","14/05/20 18:04","כ אייר","תש"פ","18:04","אבי גרינבלט","","539","","1450","False","True","False","","44","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72338","72334","הוא כותב זאת אף לשיטת הרמב"ם","14/05/20 17:48","כ אייר","תש"פ","17:48","איכא מאן דאמר","שזה מהתורה
כך שכנראה לא זה החילוק

ודאי שיש מקום לחלק ואשמח שמי שיש לו שיכתוב, אני חשבתי להיפך, שאפילו אם נאמר שבספירה המצוה היא האמירה והרי אמר
בקידוש המצוה היא לקדשו משאר ימים ולא הנוסח, ומשכך בקידוש אם מקדש כל יום לא יצא בכלל","998","","1450","True","True","False","","43","213.137.64.87","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72339","72335","שאלה יפה מאוד","14/05/20 17:51","כ אייר","תש"פ","17:51","איכא מאן דאמר","אולי אפשר לחלק בין שבת ליום טוב
שבשבת זוהי מצווה מהתורה שמטרתה לזכור את יום השבת וכנ"ל.
וביום טוב אין את הדין הזה אלא חז"ל תיקנו קידוש כמו שתיקנו להזכיר בתפילות וכדומה.
וצ"ב","998","","1450","True","True","False","","50","213.137.64.87","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72340","72338","אולי חילוק","14/05/20 17:58","כ אייר","תש"פ","17:58","אבי גרינבלט","לגבי ספירת העומר כידוע נחלקו האם כל יום מצווה לעצמו או שכל הספירה כאחד נחשבת למצווה ארוכה.
שבת קביעא וקיימא יום אחד בלבד.

לגבי הסיפא בדבריך עדיין יש לשאול , שהרי אם מקדש בכל יום , אחד הימים בודאי עולה לו , אם מקדש יום אחד בלבד אולי הוא ביום חול ?","539","","1450","True","True","False","","51","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72342","72340","תראה שוב את הודעתי הראשונה","14/05/20 18:07","כ אייר","תש"פ","18:07","איכא מאן דאמר","בה הסברתי מדוע אם יקדש כל יום לא יחול עליו כלום

כמובן שכל סברתו של ה"דבר אברהם" מחודשת, ודבריי בנוים על דבריו, ואפשר בכלל להתווכח עם כל היסוד כולו.

בכל אופן פשטות דברי הגמרא שאין עושים קידוש אלא ביום המיועד, ולפי דבריי מתורצת שאלתך מדוע אין אומרים ספיקא לחומרא.","998","","1450","True","True","False","","49","213.137.64.87","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72343","72341","מה נלמד משם?","14/05/20 18:09","כ אייר","תש"פ","18:09","איכא מאן דאמר","אשמח אם תבאר יותר את דבריך","998","","1450","True","True","False","","43","213.137.64.87","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72350","72343","2 הימים שונים","14/05/20 18:51","כ אייר","תש"פ","18:51","אבי גרינבלט","בהערה לדברי האומר שאין הבדל ביניהם , קדושה נפרדת בין הימים.","539","","1450","True","True","False","","39","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72346","72344","הציטוט שהבאתי עונה","14/05/20 18:34","כ אייר","תש"פ","18:34","אבי גרינבלט","השאלה שלי כדי להבין כיצד מסתדרים עם ספק דאורייתא ביחד עם דברי רש"י (פשוט שרש"י התייחס לזה)","539","","1450","True","True","False","","49","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72347","72345","יש"כ","14/05/20 18:35","כ אייר","תש"פ","18:35","אבי גרינבלט","לפחות ההתלבטויות נתלות בענקי עולם...","539","","1450","True","True","False","","53","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72348","72346","אני מבין אחרת ברש"י","14/05/20 18:36","כ אייר","תש"פ","18:36","יום יום ידרשון","'זכרון בעלמא' היינו שאין זה קידוש באמת, כי רוב הסיכויים שזה לא שבת, ואעפ"כ תקנו לו בתור זכרון בעלמא, כדי שיהיה לו שם יום חלוק משאר ימים ולא תשתכח תורת שבת ממנו.","919","","1450","True","True","False","","70","46.19.85.14","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72380","72347","ברכה לבטלה בקידושו","15/05/20 13:17","כא אייר","תש"פ","13:17","חוקר","הריטב"א מתרץ על קושייתו שני תירוצים א' שספק ברכה לבטלה דרבנן ב' שמקדש ללא ברכה, אבל עדיין יקשה על הרמב"ם שמפורש בדבריו שמברך וזה דלא כתירוץ השני, גם התירוץ הראשון לא שייך לדעתו שסובר בעלמא שברכה לבטלה דאורייתא, ואין לומר שעכ"פ הוא 'ספק' ברכה לבטלה ולכן האיסור רק מדרבנן, משום דבפשוטו כאן נוקטים שמסתמא יום זה אינו שבת דהלך אחר הרוב שזהו 'בפשטות' הטעם שאין מחייבין אותו לקדש כל יום כפי מה שביאר הרב 'יום יום' לעיל.
[ותירוצו של הרב 'איכא' שדומה ליו"ט שני, אינו נראה לענ"ד הפעוטה, שיו"ט שני שוויוה רבנן כיו"ט ממש לכל דיניו, משא"כ כאן יום זה וימים האחרים של השבוע שוים לגמרי שבכולם יש עליו חשש שבת כיון שאינו יודע מתי שבת ופורש ממלאכה, ו'כולה' רק דין עשיית זכר שלא תשכח תורת שבת ממנו].
ומכאן מסתמא יכריח הרב 'איכא' כדבריו שבאמת הוא ספק גמור ולא הולכין אחר הרוב, ומה שאין מקדשין כל יום הוא מטעם חידושו המפולפל עפ"י הדבר אברהם, ואין דעתי הפעוטה נוחה בסברא זו אבל מי אני.","1045","","1449","True","True","False","","64","212.76.107.13","0","72330","שבת|סט ע"ב",""),new Message("72349","72348","מקדש כדי לזכור","14/05/20 18:49","כ אייר","תש"פ","18:49","אבי גרינבלט","לגבי הברכה (כפי ששאלתי בהודעתי הראשונה) , אליבא דהריטב"א כפי שהובא כאן , אין בזה ברכה לבטלה ובזה מענה לשאלתי זו.","539","","1450","True","True","False","","51","77.125.9.90","0","72330","שבת|סט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);