var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=72113;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("72113","0","שלש שיטות תנאים בעניין-נשיאת רומח בשבת","08/05/20 18:03","יד אייר","תש"פ","18:03","מרדכי דב זינגר","בהנחה שחכמים אינם ת"ק...
אז נראה לי שיש כאן ג' שיטות
ת"ק - חייב חטאת
ר"א - תכשיטין הן לו ופטור אבל אסור
וחכ"א - אינן אלא לגנאי ומותר ...כמו מקלקל...

מה דעת רבותינו ?","807","","1452","True","True","False","","441","212.76.97.23","0","0","שבת|סג ע"א",""),new Message("72116","72113","שאלת התו"י ותשובתו - היינו ת"ק","08/05/20 18:49","יד אייר","תש"פ","18:49","אבי גרינבלט","אלא שהוסיפו טעם לדבריהם","539","","1452","True","True","False","","56","77.124.40.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72183","72113","לא שייך כאן דין מקלקל","10/05/20 23:13","טז אייר","תש"פ","23:13","איכא מאן דאמר","כיון שהפעולה היא פעולת הוצאה
וההוצאה אינה קלקול
רק זה לא משמש כתכשיט כיון שהוא גנאי

אם האדם היה מוציא את הרומח על מנת להתקשט בו
אולי היינו יכולים לדון שמא זה מקלקל
אך כיון שנשיאת הרומח גם מגינה על האדם מיד שודדים ורוצחים
הרי שעיקר הפעולה היא פעולת מלאכה

כך נראה לענ"ד","998","","1450","True","True","False","","50","213.137.64.87","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72172","72116","משום מה אני לא מוצא את התוס' הנ"ל.","10/05/20 18:39","טז אייר","תש"פ","18:39","מרדכי דב זינגר","אשמח למיקוד.","807","","1450","True","True","False","","64","95.86.127.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72173","72172","בבקשה תוס' יו"ט","10/05/20 18:41","טז אייר","תש"פ","18:41","אבי גרינבלט",""וחכמים אומרים אינו אלא לגנאי שנא' וכו'. חכמים היינו תנא קמא ולא באו אלא לפ' הטעם"","539","","1450","True","True","False","","62","77.124.40.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72175","72173","יישר כח, א"כ אפשר לחלוק עליו","10/05/20 18:58","טז אייר","תש"פ","18:58","מרדכי דב זינגר","להגיד כזה דבר לדעתי זו פרווילגיה מיוחדת לאמוראים.
אני לא שולל את דעתו
אך אקבל גם דעה שתגיד שיש כאן ג' דעות.","807","","1450","True","True","False","","78","95.86.127.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72177","72175","אתה חולק על תוס יו"ט ?","10/05/20 19:11","טז אייר","תש"פ","19:11","אבי גרינבלט","","539","","1450","False","True","False","","53","77.124.40.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72184","72177","אני מציע תרוץ אחר.","10/05/20 23:33","טז אייר","תש"פ","23:33","מרדכי דב זינגר","ויש עדיין מקום לעוד 68 תרוצים ... (:

ואם אנו מדברים בעניין זה אשאל גם על אביי שאומר
רבי. ור' אליעזר. ור' שמעון בן אלעזר.
כולהו סבירא להו דכל מידי דמיגניא ביה לא אתיא לאחויי

ואינו מביא את חכמים דידן לגבי כלי מלחמה שאומרים אינן אלא לגנאי.
אלא...יתכן...
שהוא סובר כהתויו"ט שחכמים היינו ת"ק
ואע"פ שזה גנאי יש איסור בהוצאת קשת ורומח.
(אא"כ נימא שאביי מיירי רק באשה דאין דרכה במחלמה)","807","","1450","True","True","False","","69","95.86.127.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72185","72183","אכן חשבתי ע"כ בשבת","10/05/20 23:35","טז אייר","תש"פ","23:35","מרדכי דב זינגר","אך כן אפ"ל שיהיה מותר מצד שאין לחשוש שיוריד מגופו ויראה לחברו...דגנאי.","807","","1450","True","True","False","","79","95.86.127.103","0","72113","שבת|סג ע"א",""),new Message("72188","72185","החשש הוא במה שיש בו דין מלבוש","11/05/20 00:09","יז אייר","תש"פ","00:09","איכא מאן דאמר","כגון תכשיטים
ומדאורייתא מותרים
ורבנן אסרו שמא יראו

אך דבר שאינו תכשיט יהיה אסור מדאורייתא
ומהיכי תיתי להתיר אם לא יראה לחבירו

חיפשתי עם יש מישהו שמדבר על זה (מלבד התוי"ט)
ומצאתי א. שהמלאכת שלמה נשאר בצ"ע על כך שחכמים היינו ת"ק.
ב. על פי כללי הפסיקה הלכה כחכמים (בדרך כלל) וכן כתב כאן הרי"ף שהלכה כחכמים, והרמב"ם והשו"ע נקטו בפשיטות שחייב חטאת, ואף אחד ממפרשיהם לא נתעורר בזה שפסקו כשיטת ת"ק ודלא כרבנן, הרי שכל אלה למדו בפשיטות בשיטת חכמים שחייב חטאת.

על כל פנים יישר כח על ההערה היא עוררה לחשוב בצורה מקורית יותר","998","","1449","True","True","False","","44","213.137.64.87","0","72113","שבת|סג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);