var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71947;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71947","0","גזרות לשעות חרום -סנדל מסומר","05/05/20 23:07","יא אייר","תש"פ","23:07","הודו_כי_טוב","הרי ברור ומוסבר שהסכנה היא בשעת חרום
כמו שבשעת חרום ההיא שהזיתים היו נדירים
לא היתה שיכחה בזיתים (מסכת פאה)

כמו שהיום יש גזרה של תפילה מחוץ לבית הכנסת
לימוד מחוץ בית המדרש
הרי בחלוף המגפה לא ימשיכו בחוץ את התפילות
וגם לא יחבשו מסכות
(את השטריימלים בשבתות כן כי זו גזרה עתיקה
של זנב שועל ומזל שלא ממשיכים לקיים את גזרת
הצאר אולי זה אפילו אותו צאר
של גיוס מכסת ילדים בני תשע ל 25 שנה לצבא הרוסי
ושם לא יצאו להפגין)","207","","1459","True","True","False","","537","109.67.98.248","0","0","שבת|ס ע"א",""),new Message("71949","71947","הירושלמי אומר:","05/05/20 23:16","יא אייר","תש"פ","23:16","מאורות החיים","כיון שגזרו גזרו, ואף שהטעם בטל הגזירה לא בטלה. (כמו מים אחרונים).
והריטב"א מבאר שחכמים לא רצו שאנשים ילבשו בשבת את הסנדל ויזכרו במעשה שקרה בשעת השמד ויבואו לידי צער בשבת.
אגב מה שקורה עכשיו בבתי כנסיות זה לא גזירת חכמים אלא מניעה שלא ידבקו מפני פיקו"נ.","973","","1459","True","True","False","","67","213.137.64.73","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71951","71947","אתה מתכווין לשאול מדוע הגזירה נשארה?","05/05/20 23:23","יא אייר","תש"פ","23:23","איכא מאן דאמר","פשוט מרוב תיאור על השטריימל והצאר לא ברור מה השאלה.

לגבי תירוץ, השאלה היא מה טעם הגזירה

הראשונים (הריטב"א ועוד) מסבירים שזה מפני שזה יזכיר להם את הצער של האסון בשבת ויום טוב, ולפי"ז מובן שחז"ל רצו שיהיה לנו זיכרון ארוך ום היום כשנראה סנדלים מסומרות ניזכר בהרוגים...

השפת אמת כותב (צוטט כאן בפורום) שכל שלושת הגירסאות קרו, ובאו לידי תקלה מה פעמים ולכן תיקנו, אפש"ל שגם זה שייך בכל זמן שיכולים לבוא תקלות ע"י הסנדל. ויש לדון בזה.

ביאור נוסף של הרב חנוך ארנטרוי (מופיע כאן בפורטל במדור מאמרים על הדף) שזה היה לבושם של היוונים והרומאים, וגם לזה י"ל שלא ראוי גם היום שנלבש בגדים שהיו הסמל של שונאינו (כמו שכולם מבינים שיש בעיה ללבוש מדי נאצים)","998","","1459","True","True","False","","82","213.137.64.87","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71952","71947","הגזירה היא זכר","05/05/20 23:28","יא אייר","תש"פ","23:28","אברך אחד","ע"כ הגזירה היתה רק זכר למה שקרה דא"כ בחול נמי לגזר","1012","","1459","True","True","False","","51","213.137.64.108","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71955","71947","בסוף כל גזירה חשבו שזו היתה האחרונה","06/05/20 05:01","יב אייר","תש"פ","05:01","דוד כוכב","ואז הגיעה גזירה נוספת.
גם היום איננו יודעים, איפה, מתי, איזה סוג גזירה, ואם בכלל, תהיה הגזירה הבאה.

וכך אמרו במסכת ביצה דף ד ע"ב:
"שלחו מתם: הזהרו במנהג אבותיכם בידיכם, זמנין דגזרו שמדא ואתי לאקלקולי".","125","","1458","True","True","False","","206","95.86.101.40","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71966","71949","מה שהרב קנייבסקי אומר זה לא גזרה?","06/05/20 07:54","יב אייר","תש"פ","07:54","הודו_כי_טוב","גם שם זה היה בגלל פיקוח נפש","207","","1458","True","True","False","","175","109.67.98.248","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71969","71951","כדאי לדייק בשפת אמת","06/05/20 08:53","יב אייר","תש"פ","08:53","אבי גרינבלט","משמע מדבריך שהכל קרה והשפת אמת סובר שמתוך ריבוי המקרים נגזרה הגזירה ולא משמע כך מדבריו.","539","","1458","True","True","False","","58","77.124.40.103","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71988","71966","לא כל הוראה של חכמים נחשב לגזירה!","06/05/20 11:11","יב אייר","תש"פ","11:11","מאורות החיים","ידועה פסיקתו של הרב עובדיה לגבי שהיה בשבת שבימינו לא גוזרים גזירות חדשות.
ולכן בימינו אין מושג גזירת חכמים, גם שחכמים אומרים למשל לא להשתמש בטלפון לא מוגן זה לא גזירה אלא הוראה חד משמעית בגלל הקילקולים הנובעים מכך! לו יצויר שבהמשך המצב ישתנה חכמים יתירו.","973","","1458","True","True","False","","73","213.137.64.73","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71982","71969","אני לא רואה בו הסבר אחר","06/05/20 10:36","יב אייר","תש"פ","10:36","איכא מאן דאמר",""אפשר שכל אלו היו והכל אמת, ולכן כיון שבג' פעמים אלו היה הסיבה על ידי הסנדל המסומר, לכן גזרו עליו"","998","","1458","True","True","False","","47","213.137.64.87","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("71987","71982","אשריך","06/05/20 11:10","יב אייר","תש"פ","11:10","אבי גרינבלט","","539","","1458","False","True","False","","47","77.124.40.103","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("72034","71988","ברוך המבדיל בין גזרה להוראה","07/05/20 06:54","יג אייר","תש"פ","06:54","הודו_כי_טוב","התוכל אולי להבהיר בייתר בהירות את ההבדל ?
ובקשר לטלפון שציינת
אני גם זה לא מבין.
למה צריך להתאמץ לשים מסנן בשרותים שאני לא נכנס לשם.","207","","1457","True","True","False","","177","109.67.98.248","0","71947","שבת|ס ע"א",""),new Message("72042","72034","הסבר","07/05/20 11:25","יג אייר","תש"פ","11:25","אור חדש","יש שני מנגנוני הנהגה תורנית

יש את התפקוד הבסיסי של המנהיג הרוחני תורני של הקהילה שמקובל על חברי קהילתו וממילא יכול להורות להם כטוב בעיניו לפי הכרתו את צאן מרעיתו כוחם ויכולתם לעלות בתורה ויר"ש הוראותיו לא מחייבות באופן פורמלי אלא מתקבלות כי הרב מקובל על הנשמעים לו
כמובן שהוראות אלו כמו שלא מחייבות בזמנן גם לא יחייבו בעתיד

ויש את הסמכות התורנית שאנו מייחסים לחזל
סמכות זו כללה יכולת להורות הוראות מחייבות ולא רק מחייבות לשעתן אלא אף לעתיד ולא רק זה אלא אף אם בטל טעם הגזרה והתקנה נשארו מחייבות
שני מנגנוני ביטול יש לחיוב הנל:
א: בד הגדול מהראשון בחכמה ומניין יכול לבטל
ב: אם מתברר שהגזרה לא נהוגה ברוב ישראל הריהי מתבטלת מאיליה","458","","1457","True","True","False","","105","147.161.15.8","0","71947","שבת|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);