var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71869;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71869","0","סתירה בדברי רבי יוחנן","04/05/20 12:24","י אייר","תש"פ","12:24","מאורות החיים","לכאורה אפשר לתרץ שדברי רבי יוחנן בזוג נאמרו לגבי טומאה חדשה ודברי רבי יוחנן בטומאת מת נאמרו לגבי טומאה ישנה. מדוע הגמרא נדרשה לתרץ איפוך קמייתא","973","","1461","True","True","False","","386","213.137.64.73","0","0","שבת|נט ע"א",""),new Message("71889","71869","מה החידוש בזה ?","04/05/20 15:01","י אייר","תש"פ","15:01","אבי גרינבלט","","539","","1461","False","True","False","","41","77.124.40.103","0","71869","שבת|נט ע"א",""),new Message("71905","71869","שאלה טובה","04/05/20 22:40","י אייר","תש"פ","22:40","איכא מאן דאמר","לכאורה צ"ל שהזוג וודאי לא מקבל טומאה מטעם שראוי לגמע בו מים לתינוק, כי א"כ וודאי מקבל טומאה חדשה ומה ההו"א (וראה בתוס' ד"ה ר' יוחנן בטעם מדוע זה לא יקבל טומאה)
אלא וודאי שמקבל טומאה מדין כלי לשעבר שעדיין ראוי לשימוש, והשאלה האם השימוש שעדיין ראוי לו צריך שיהיה מעין מלאכה ראשונה או לא, ולפי"ז אין סברא לחלק בין טומאה חדשה לישנה, ששניהם צריכים להשאר מקבלים טומאה ושניהם זה מכח השימוש הראשון.","998","","1461","True","True","False","","45","213.137.64.87","0","71869","שבת|נט ע"א",""),new Message("71914","71905","למעשה","05/05/20 01:13","יא אייר","תש"פ","01:13","מאורות החיים","לאחר עיון בשאלתי היא לא קיימת, מכיון שבדברי ר יוחנן בזוג חייב להיות שמדובר בסוף טומאה כיון שזה בעצם היה התירוץ של ר יוחנן להסביר את הברייתא שאומרת שהטומאה נשארת למרות שהענבל נשבר. וממילא קשה מדברי ר יוחנן שסובר שבסוף טומאה הטומאה הולכת מכיון שאומרים עמוד ונעשה מלאכתנו.
רש"י מתייחס לנקודה בדברי ר יוחנן, שבעמוד ונעשה מלאכתנו חייב להיות שמדובר על סוף טומאה כי אחרת כלי אף פעם לא יקבל טומאה חדשה אם נשתמש בסברא של עמוד ונעשה מלאכתנו.
ואולי בעצם לדברי אלו התכוון מעלת כבודו.","973","","1460","True","True","False","","50","213.137.64.73","0","71869","שבת|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);