var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71772;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71772","0","חטאו של ירבעם ובת פרעה","01/05/20 18:34","ז אייר","תש"פ","18:34","איכא מאן דאמר","הגמרא כותבת שכאשר נשא שלמה את בת פרעה, נעץ גבריאל קנה בים, וכאשר העמיד ירבעם את העגלים נבנה צריף אחד, שכאשר בסוף קמה שם מלכות הרשעה.

לכאורה מה הקשר בין שני המעשים, ומדוע לא מצינו חטאים נוספים שהשפיעו על הקנה המדובר מלבד זה של ירבעם.

אנו רואים בנביא ובחז"ל שירבעם מחה בשלמה על נשיאתה של בת פרעה, ולפיכך זכה במלוכה, ולפי זה צ"ל שכאשר חטא אף הוא, הרי הוכיח שגם מחאתו אינה מחאה, ואף הוא שותף לחטא שגרם לנעיצת הקנה.","998","","1457","True","True","False","","505","213.137.64.87","0","0","שבת|נו ע"ב",""),new Message("71780","71772","על שהוכיחו ברבים","02/05/20 20:54","ח אייר","תש"פ","20:54","אבי גרינבלט","","539","","1456","False","True","False","","33","77.124.40.103","0","71772","שבת|נו ע"ב",""),new Message("71820","71780","על כן הוא נענש","03/05/20 11:34","ט אייר","תש"פ","11:34","איכא מאן דאמר","אך הוא זכה למלוכה על עצם התוכחה
סנהדרין קא:","998","","1455","True","True","False","","34","213.137.64.87","0","71772","שבת|נו ע"ב",""),new Message("72004","71820","מתוך להעמיק - דיוק וחידוש בדברי רש"י","06/05/20 18:50","יב אייר","תש"פ","18:50","איכא מאן דאמר","רש"י ד"ה איטליא של יון. כרך גדול שגדל בשביל עון מנשה שבשעה שהכניס צלם בהיכל ירד גבריאל ונעץ קנה בים וגדל עליו חלקה גדולה ונבנה לשם איטליא של יון מאיי אלישה (יחזקאל כז) מתרגמינן מנגוות איטליא:
רש"י מסביר באיזה זמן נוצר איטליא של יון בשעת החטא של מנשה שהכניס צלם בהיכל, ולכורה דבר זה תמוה מאוד שרש"י ציין זמן זה והלה גמרא ערוכה לנו במסכת שבת דף נ"ו ע"ב בגמ' אמר רב יהודה אמר שמואל בשעה שנשא שלמה את בת פרעה הכניסה לו אלף מיני זמר ואמרה לו כך עושין לעבודה זרה פלונית וכך עושים לע''ז פלונית ולא מיחה בה אמר רב יהודה אמר שמואל בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול [של רומי] במתניתא תנא אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון.
וברש"י שם איתא
רש"י ד"ה נעץ קנה. ושרטון מדבק בו עד שנוסף והולך וגדל שרטון חול ורפש וטיט שהים גורש: כרך גדול של רומי. שהוא מיצר לישראל והוא (איטליא) של יון במסכת מגילה (דף ו:): ביום שהעמיד ירבעם את העגלים נבנה צריף אחד. באותו שרטון שגדל שם בימי שלמה צריף כוך קטן מציידין שעושין מן קנים ומן ערבה ומאז נתוספו בתים על בתים: איטליאה. שם העיר והיא ממדינת יון וכשנטלה רומי מלכות יוונים לכדוהו ונהפך להם:
הנה לנו שרש"י עצמו מציין למסכתינו מגילה וע"פ דבריו איטליא של כאן ואיטליא של שבת מקום אחד הם, וליישב הדברים נקדים עם הפעם הראשונה שרש"י מביא את איטליא של יון בפירושו עה"פ וַיַּעַן יִצְחָק אָבִיו וַיֹּאמֶר אֵלָיו הִנֵּה מִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ יִהְיֶה מוֹשָׁבֶךָ וּמִטַּל הַשָּׁמַיִם מֵעָל (בראשית פרק כ"ז פסוק ל"ט) מפרש רש"י משמני הארץ וגו' זו איטליאה של יון: ועמדו על כך מפרשי רש"י מדוע נזקק למדרש זה בכדי לפרש את משמני הארץ, ומתרצים שמאחר ויצחק אבינו ע"ה בירך גם את יעקב ב"משמני הארץ" וכי איך יכול להיות שנותן לשניהם את המובחר שבארץ אלא מאחר ודבר זה איטליא של יון עדיין לא היתה והיא נוצרה בגלל חטא של בני יעקב ע"כ יכל לברכו בכך וזה גם חלק מענין והיה כאשר תריד וכו', ומכאן רש"י בונה יסוד ע"פ דברי הגמרא שבת שהגורמים לענין זה של איטליא של יון הם דווקא מלכים ובשני סוגי חטאים המערבבים בין יהודי לגוי שעיקרם חטא עבודה זרה כי האיסור לא תתחתן בם הוא גם משום החשש שע"י כך יעבדו ע"ז וע"כ בשעה ששלמה המלך נשא בת פרעה וכמו שהגמרא עצמה מתארת ואמרה לו כך עושין לעבודה זרה פלונית וכו', בעקבות זאת נוצר כרך גדול של רומי ולאחר כמה שנים מועטות ירבעם בן נבט (היה מלך ישראל הראשון וחי בזמן שלמה המלך) הכניס שני עגלי זהב אז ע"פ דברי הגמרא וכפי שרש"י מסביר שבאותו כרך של רומי נוצר צריף קטן והוא איטליא של יון, אלא שבגמרתינו אנו רואים שאותה איטליא של יון הופכת ברבות הימים להיות כרך גדול של רומי ומקום שווקים גדול מאוד ולכך רש"י מצא חטא עבודה זרה נוסף שנעשה על ידי מלך בשנים מאוחרות יותר וזהו חטאו של מנשה בן חזקיהו שהעמיד צלם בהיכל ורש"י אף מביא סימוכין לדבריו מדברי יחזקאל הנביא שנאמרו בשנים הסמוכין למנשה והוא שיביאו תכלת מאיי אלישא ותרגומו איטליא ומכאן אנחנו רואים שעיר זו הפכה למרכז גדול שסיפק תכלת ועוד לכל העולם.

לקוח מכאן
https://daf-yomi.com/DYItemDetails.aspx?itemId=27909","998","","1452","True","True","False","","111","213.137.64.87","0","71772","שבת|נו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);