var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71620;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71620","0","והתניא מחט בין נקובה ובין אינה נקובה","28/04/20 00:35","ד אייר","תש"פ","00:35","מאורות החיים","מותר לטלטלה בשבת.
מדוע במחט נקובה אין דין מוקצה והלא מלאכתה לאיסור?
ואם נאמר שאפשר ליטול בה את הקוץ, וכי כל כלי שמלאכתו לאיסור נאמר שהוא לא מוקצה בגלל שיש לו שימוש של היתר? בדרך כלל הוא אסור למעט אם לוקחו לשימוש היתר ולא היתר גורף","973","","1480","True","True","False","","432","213.137.64.73","0","0","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71625","71620","אכן מוקצה לחוד וכלי שמלאכתו לאיסור לחוד","28/04/20 03:27","ד אייר","תש"פ","03:27","דוד כוכב","","125","","1480","False","True","False","","198","95.86.101.40","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71628","71625","לא הבנתי את כוונתך","28/04/20 10:30","ד אייר","תש"פ","10:30","מאורות החיים","","973","","1480","False","True","False","","26","213.137.64.73","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71629","71628","אין דבר כזה 'מוקצה שמלאכתו לאיסור'","28/04/20 10:33","ד אייר","תש"פ","10:33","יום יום ידרשון","אע"פ שלשון זו שגורה בפי העם (וגם קצת בספרים).
יש דין מוקצה (שנחלקו בו ר' יהודה ור' שמעון וכו'), ויש דין כלי שמלאכתו לאיסור, שגזרו חכמים שלא לטלטלו מחמה לצל, אלא רק לצורך גופו ומקומו.","919","","1480","True","True","False","","84","188.64.206.212","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71630","71629","מנין לך זאת?","28/04/20 11:52","ד אייר","תש"פ","11:52","מאורות החיים","יכול להיות שזה היה בשני זמנים, אבל להגיד שאין קשר בין מוקצה לכלי שמלאכתו לאיסור מנין? הסתכלתי באנציקלופדיה ערך כלי שמלאכתו לאיסור הוא כותב שזה חלק מגדרי מוקצה
איך שלא יהיה- איך הגמרא מתירה לטלטל מחט שהיא כלי שמלאכתו לאיסור","973","","1480","True","True","False","","34","213.137.64.73","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71631","71630","זכורני שכך משמעות ביאור הגר"א לשו"ע","28/04/20 12:06","ד אייר","תש"פ","12:06","דוד כוכב","גם לשון "אין מוקצה לרבי שמעון" אלא בדבר שדחאו בידים, והלכה כמותו. וכי אין לו איסור כלי שמלאכתו לאיסור?
ואגב גם כלי שמלאכתו להיתר הוא בכלל איסור גזירת כלים, אך רק לענין שאסור לטלטלו ללא צורך כלל.","125","","1480","True","True","False","","176","95.86.101.40","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71645","71631","ההיתר לטלטל מחט","29/04/20 00:06","ה אייר","תש"פ","00:06","איכא מאן דאמר","לרב דוד כוכב ולרב יום יום ידרשון
זה לא כל כך משנה עם קוראים לזה מוקצה או לא עדיין דבר שמלאכתו לאיסור אסור בטלטול וכיצד מותר לטלטל מחט?

התשובה פשוטה, דבר שמלאכתו לאיסור מותר בטלטול לצורך גופו, כלומר לצורך שימוש של היתר (כמבואר בשו"ע סי' שח ס"ג עיי"ש).
בזמנם השתמשו במחט בלבוש לתפוס בו את השיער וכדומה כמבואר להלן בפרק במה אשה ושם הנידון מתי מותר לצאת עם זה לרה"ר ונחשב כלבוש ומתי לא, אך עצם השימוש ודאי מותר בשבת","998","","1479","True","True","False","","58","213.137.64.87","0","71620","שבת|נב ע"ב",""),new Message("71647","71645","נכון מאוד","29/04/20 01:49","ה אייר","תש"פ","01:49","דוד כוכב","","125","","1479","False","True","False","","181","95.86.101.40","0","71620","שבת|נב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);