var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=7148;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("7148","0","מעיל שנטמא","13/02/11 23:25","ט אדר א","תשע"א","23:25","המכריע","מעיל שנטמא (הנמצא חוץ לעזרה, ומותז עליו דם חטאת) מכניסו בפחות משלש על שלש (היינו אצבעות, עי' תוס' בארוכה, אבל כן הפשטות שהרי זו שאלת הגמ' בסמוך שמכיון שזה עבה יהא שיעורו בשלשה טפחים).
יש כאן חידוש. שהרי היה מקום לחקור, בגד גדול שיש בו שיעור להיטמא ונטמא, לכאורה הטומאה נמצאת עכשיו בכל משהו שבו, אע"פ שאילו לא היה בו ג' אצבעות לא היה נטמא כלל, אבל עכשיו שהוא טמא, אין זה שיעור בטומאה אלא בבגד. וכל אצבע יש בה טומאה שלימה. ולפי זה גם כשמכניס פחות מג' אצבעות הריהו מכניס טומאה למקדש.
ורואים כאן ששיעור זה אינו רק בבגד לקבל טומאה, אלא גם שרק בשיעור זה הטומאה שבו נחשבת טומאה, אבל בכל קטע של הבגד בפני עצמו אף כשהוא מחובר ונשאר טמא, בקטע הקטן מג' אצבעות - אין טומאה. (יש כאן גם שאלה פילוסופית אם כל פחות מג' אצבעות זו לא טומאה, א"כ מהיכן הטומאה בכולו, אבל זה אכ"מ).","199","","4830","True","True","False","","927","212.76.112.14","0","0","זבחים|צה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);