var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71345;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71345","0","מוקצה מחמת איסור","20/04/20 00:24","כו ניסן","תש"פ","00:24","משה בוק","ב"ה

מה ההגדרה המדויקת של מוקצה מחמת איסור?
בגמ' זה מובא לגבי דברים שונים בתכלית.
לגבי נר שדלק בשבת, וכן לגבי חבית של יין טבל שנשברה, וכד'
ולכאו' אינו דומה כלל...בטבל יש איסור לאוכלו ולכן בגלל האיסור אכילה האדם מקצה זאת מדעתו,
אבל בנר לכאו' עצם זה שיש נר דולק אין בזה שום איסור ומותר אף להנות מן הנר, א"כ מה האיסור שבגלל זה אדם מקצה דעתו מזה...?
ואם נאמר משום איסור כיבוי או הבערה אז זה חשש אחר לגמרי ומה זה קשר למוקצה כלל?
ואם נאמר שאכן כל האיסור מוקצה בנר שדלק שבשת הוא משום בסיס...בגמ' אינו משמע כלל כך...לגבי פמוט מבארת הגמ' שאף שאין איסור משטום מיאוס יש מוקצה מחמת איסור...ורק אח"כ מבארת הגמ' את העניין של מיגי דאיתקצאי ביו השמשות וכו...


תודה מראש לכל מי שיאיר את עיני","706","","1479","True","True","False","","448","212.76.121.221","0","0","שבת|מה ע"א",""),new Message("71346","71345","ההגדרה","20/04/20 00:49","כו ניסן","תש"פ","00:49","המכריע","מחמת האיסור לטלטל את הנר ולהסתפק ממנו בזמן בעירתו, מחשש כיבוי, לכן הוא מקצה את הנר ותכולתו מדעתו.","199","","1479","True","True","False","","148","37.60.42.3","0","71345","שבת|מה ע"א",""),new Message("71416","71345","עיין במנחת שלמה או"ח סימן יד'","21/04/20 01:12","כז ניסן","תש"פ","01:12","משה בוק","דן באריכות בזה באופן נפלא ביותר","706","","1478","True","True","False","","62","95.86.89.1","0","71345","שבת|מה ע"א",""),new Message("71349","71346","יום טוב","20/04/20 01:02","כו ניסן","תש"פ","01:02","משה בוק","אם כל האיסור מוקצה בנר הוא משום חשש כיבוי למה ביו"ט מותר לטלטל את הנר אף בשעה שדולק...הרי כיבוי אסור אף ביו"ט?","706","","1479","True","True","False","","58","212.76.121.221","0","71345","שבת|מה ע"א",""),new Message("71355","71346","חוששני שלא דקת כאן כלל","20/04/20 09:42","כו ניסן","תש"פ","09:42","Almuaddib","האיסור לטלטל את הנר הוא בגלל שהוא מוקצה, הוא לא מוקצה בגלל האיסור לטלטל את הנר.

האיסור כאן, שבגללו 'מוקצה מחמת האיסור' - הוא האיסור לכבות את הנר.","107","","1479","True","True","False","","124","87.71.101.198","0","71345","שבת|מה ע"א",""),new Message("71393","71355","מדוע ביו"ט מותר לטלטל את הנר הדלוק..","20/04/20 17:57","כו ניסן","תש"פ","17:57","משה בוק","והרי מוקצה הוא אף ביו"ט?","706","","1479","True","True","False","","53","212.76.120.84","0","71345","שבת|מה ע"א",""),new Message("71395","71355","יירגע חששך במטותא.","20/04/20 18:05","כו ניסן","תש"פ","18:05","המכריע","מבואר דלרבי יהודה ור"מ נר שהודלק בשבת אסור בטלטול כל השבת, אף לאחר שכבה, ומשום מוקצה מחמת איסור.","199","","1479","True","True","False","","192","213.151.57.122","0","71345","שבת|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);