var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71218;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71218","0","הטמנה בהשהיה לרש"י?","16/04/20 20:30","כב ניסן","תש"פ","20:30","איתיאל","עוד שאלה:

בשהיה, בפשטות החשש הוא משום בישול ממש בשבת. שמא יחתה למהר בישולה.

אך רש"י לאורך הסוגיה משתמש במונחים של הטמנה:

בדף לו: במשנה ד"ה עד שיגרוף: משום דמוסיף הבל.

בדף לז. ד"ה לא שנו: על גבה דלא נפיש הבחא כולי האי.
ד"ה היינו דשאני: דכי משהי לתוכה דשאינה גרופה מטמין ממש ברמץ (סברא שהובאה בהטמנה).
ד"ה משהין ע"ג גרופה וקטומה: דלא חיישינן משום דסליק לה הבלא מאידך.

***

בפשטות הסברה בהיתר גריפה וקטימה הוא משום שעושה סימן בכך ולא יבוא לחתות.

מרש"י משמע שסברת ההיתר הוא ביטול חשש הטמנה, שאינו מוסיף הבל או שלא יבוא להטמין ברמץ.

נשמע ערבוב בין שתי סוגיות שלא קשורות זו לזו","842","","1478","True","True","False","","447","","0","0","שבת|לז ע"א",""),new Message("71221","71218","הראשונים כבר תמהו על כך","16/04/20 20:50","כב ניסן","תש"פ","20:50","יום יום ידרשון","כגון בתוס' על המשנה ד"ה 'לא יתן'.
הפנ"י האריך לבאר שיטת רש"י. וכן עוד אחרונים.","919","","1478","True","True","False","","100","212.76.107.83","0","71218","שבת|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);