var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71210;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71210","0","שיטת רבי יוחנן בשהיה","16/04/20 19:37","כב ניסן","תש"פ","19:37","איתיאל","מי יכול לעשות לי סדר בשיטת רבי יוחנן בשהייה?

בתחילת לז: למעלה:

אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן: קטמה והובערה - משהין עליה חמין שהוחמו כל צורכן ותבשיל שבישל כל צרכו.

*משמע שאין משהין אלא מבושל כ"צ (ואינו מקל במצטמק ויפה לו, אלא רק כשקטמה לפני כן)*.

בהמשך הדף:

אמר רב ששת אמר רבי יוחנן: כירה שהסיקוה בגפת ובעצים - משהין עליה חמין שלא הוחמו כל צרכן, ותבשיל שלא בישל כל צרכו.

*משמע כחנניה, שמשהין במאכל בן דרוסאי*.

ושוב בהמשך:

אמר רב שמואל בר יהודה אמר רבי יוחנן: כירה שהסיקוה בגפת ובעצים - משהין עליה תבשיל שבישל כל צרכו וחמין שהוחמו כל צרכן, ואפילו מצטמק ויפה לו.

*משמע שאין משהין אלא במבושל כל צרכו, ומקל במצטמק ויפה לו*.

נמצא שמצינו שלוש עדויות שונות מה סבר רבי יוחנן:
כמאב"ד, כ"צ ואפילו מצטמק ויפה לו, כ"צ ודווקא שאינו מצטמק ויפה לו!","842","","1472","True","True","False","","470","","0","0","שבת|לז ע"ב",""),new Message("71214","71210","רש"י ד"ה 'משהין'","16/04/20 20:16","כב ניסן","תש"פ","20:16","יום יום ידרשון",""ואמוראי נינהו אליבא דר' יוחנן"","919","","1472","True","True","False","","81","212.76.107.83","0","71210","שבת|לז ע"ב",""),new Message("71215","71214","עדיין תמוה","16/04/20 20:20","כב ניסן","תש"פ","20:20","איתיאל","ועדיין תמוה, שלוש שיטות שונות , מהקצה עד הקצה, באדם אחד? איך זה קורה?

ומוסיף עוד על זה:

בסוגיה המקבילה בירושלמי, אמנם רבי יוחנן לא מופיע, אבל הוא מריה דירושלמי. וגם ניתן לראות מהאמוראים שם מה נהגו בארץ ישראל.

ושם הסוגיה נוקטת בפשטות בלי "חסורי מחסרא":
כיני מתניתא: מקיימין עליה תבשיל.

וכל הסוגיה עוסקת מה גדר גרוף וקטום - משמע שזה למעשה אצלם (ויש שם גם מעשי-רב), אחרת מה אכפת להם אם זה גרוף או לא, משהין ממה-נפשך. וכן עוסקים בגדר מצטמק ויפה לו - משמע שאוסרים בזה.

ומאידך בפרק א' במשנת החררה סוגיה דירושלמי:

ר' בון בר כהנא בשם רבנן: תבשיל שנתבשל כל צורכו מותר לשהותו על גבי כירה שאינו קטומה.
ר' זעירא בעי בשר בצל וביצה מצטמק ורע לו. וזה מצטמק ויפה לו, ואת אמר הכין? דילמא דלא איתאמרת אלא חמין.
אתא רבי שמואל בעי רבי זעירא: חמין שהוחמו כל צורכן אסור לשהותן ע"ג כירה שאינה קטומה.
*ר' ביבי בשם ר' יוחנן: תבשיל שור שנתבשל כאכילת בן דרוסאי מותר להחזירו ע"ג כירה קטומה*.
ותייא כיי דמר רבי יעקב בר אדא בשם ר' יוחנן: השופת את הקדירה ע"ג גחלים מתרין בו לכשיתבשל כאכילת בן דרוסאי אסור.
ר' אחא רבי תנחום בר חייא בשם ר' שמעון ברבי: חמין שהוחמו כל צורכן מותר להחזירן ע"ג כירה שאינה קטומה.

*בקיצור, יש בלאגן...*","842","","1472","True","True","False","","91","","0","71210","שבת|לז ע"ב",""),new Message("71217","71215","אכן","16/04/20 20:25","כב ניסן","תש"פ","20:25","יום יום ידרשון","אמנם מצאתי בחיפוש מהיר 12 פעמים שבהם הגמ' עצמה אומרת "אמוראי נינהו אליבא דר' יוחנן" (חלק חוזרים על עצמם, לא טרחתי לבדוק), כנראה שזה היה מצוי.
זה יכול להיות מובן דוקא בהתחשב בזה שהוא היה בא"י, וא"כ השמועות שלו שהגיעו לבבל יכלו להתבלבל הרבה בדרך. וגם בהתחשב בפער הדורות.","919","","1472","True","True","False","","90","212.76.107.83","0","71210","שבת|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);