var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71168;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","38"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71168","0","בתוס' ד"ה ב"ה אומרים","15/04/20 23:46","כא ניסן","תש"פ","23:46","אביעד","בס"ד
מישהו הבין מה הסברא שהחזרה מערב שבת חמורה מהשהײה באותו זמן?","656","","1474","True","True","False","","387","213.151.36.118","0","0","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71182","71168","נראה שפנ"י מתייחס לזה","16/04/20 08:13","כב ניסן","תש"פ","08:13","אבי גרינבלט","","539","jpg","1473","False","True","False","","47","77.125.31.173","0","71168","שבת|לו ע"ב","0-jpg"),new Message("71188","71168","יש חילוק בדין","16/04/20 10:11","כב ניסן","תש"פ","10:11","יום יום ידרשון","החזרה היא בשעה שכבר לא יכול להספיק להרתיח, והשהייה היא קודם לכן. ממילא אפשר להבין שאם יש לו זמן להרתיח והוא בכל זאת מניח ע"ג גרו"ק, כנראה שהוא לא מעונין ברתיחה, אבל אם אין לו זמן להרתיח יש חשש שיבוא להרתיח לתוך השבת.","919","","1473","True","True","False","","83","213.151.45.57","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71190","71188","לא הבנתי","16/04/20 11:24","כב ניסן","תש"פ","11:24","אביעד","בס"ד
אם הבנתי נכון אתה בעצם טוען שהחילוק בין החזרה להשהיה הוא רק הזמן בו הוא שם את הקדירה על האש, בלי קשר עם היא הייתה קודם והורידה.
דבר זה תמוה מאד כי אין זה הלשון של החזרה והשהיה, והיה צ"ל שם את הקדירה מאוחר/ מוקדם. וא"כ תוס' היה צריך לומר זאת בפירוש","656","","1473","True","True","False","","55","213.151.36.118","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71192","71190","לגבי החזרה תוספות כותב בפירוש","16/04/20 11:54","כב ניסן","תש"פ","11:54","יום יום ידרשון","שהאיסור הוא דוקא סמוך לשבת בשעה שלא יספיק לרתוח.
אם אתה מבין שבשעה זו רק להחזיר אסור, אבל מותר לשים תבשיל פעם ראשונה, זה תמוה לגמרי, ולא נראה לי שתוס' היה צריך לכתוב את זה.
לגבי שאלתך מהלשון, נראה פשוט, שברגע שמגיעה אותה שעה שבה לא מספיק התבשיל לרתוח, אז תלוי הדין אם התבשיל כבר נמצא על הכירה מקודם ורק משהים אותו, או שהוא אינו על הכירה וצריך להחזיר אותו (כלומר שהיה היא במה שכבר מונח, והחזרה במה שלא מונח, וממילא זה מוקדם/מאוחר).","919","","1473","True","True","False","","89","213.151.45.57","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71193","71192","לא מסכים","16/04/20 12:23","כב ניסן","תש"פ","12:23","אביעד","בס"ד
השאלה ששאלת מה חמור החזרה מהשהיה- היא בדיוק השאלה ששאלתי, ואם הבנתי נכון את דברי הפנ"י, הוא מתרץ בשם הרא"ש שבהחזרה שייך לגזור ערב שבת משום שבת.
מה שתרצת על הלשון החזרה- לשיטתך היה צריך לכתוב "שימה מלכתחילה" לעומת השהיה, ולא לשון החזרה","656","","1473","True","True","False","","44","213.151.36.118","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71194","71193","צריך שיהיה מבושל","16/04/20 12:28","כב ניסן","תש"פ","12:28","יום יום ידרשון","לפחות שליש בישול אם לא בישול גמור, וממילא תמיד מדובר בהחזרה של דבר שכבר התבשל ולא 'שימה לכתחילה'.
לא ירדתי לעמקם של דברי הפנ"י, אך גם אם אתה צודק, זה לא מוכרח בדברי התוס' שלא כתב גזירה זו (וגם לא התיר להחזיר בפחות ממאכל בן דרוסאי כמו שכתב הפנ"י).","919","","1473","True","True","False","","87","213.151.45.57","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71209","71194","לא צריך","16/04/20 19:28","כב ניסן","תש"פ","19:28","אביעד","בס"ד
שליש בישול אמרנו, לעניות הבנתי, רק בדין השהיה- לחנניה, ולא הבנתי למה אתה מכניס את זה לדיני החזרה","656","","1473","True","True","False","","40","213.151.36.118","0","71168","שבת|לו ע"ב",""),new Message("71213","71209","ודאי שגם בהחזרה צריך שיהיה מבושל","16/04/20 20:13","כב ניסן","תש"פ","20:13","יום יום ידרשון","הרי המשנה מדברת על תבשיל, שהוא כידוע לי דבר מבושל. תוספות (בד"ה חמין) מחדש שמדובר לא רק במבושל כל צרכו אלא גם כמאכל בן דרוסאי, אבל ודאי שכל המשנה מדברת על דבר שהתבשל באיזושהי צורה. לא כך?","919","","1473","True","True","False","","92","212.76.107.83","0","71168","שבת|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);