var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71161;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71161","0","בישול בכלי שני /שלישי","15/04/20 21:05","כא ניסן","תש"פ","21:05","עלי","בדיוני היום עולה כמה פעמים היסוד שכלי שני אינו מבשל אלא בדבר קל הבישול מפני שעדיין היד סולדת ממנו, ותהיתי מה יהא הדין בכלי שלישי ( וכן הלאה ) שהיד סולדת ממנו, וכי הוא מבשל פחות מכלי שני ?","209","","1478","True","True","False","","503","141.226.60.205","0","0","שבת|מ ע"א",""),new Message("71163","71161","כרגיל, מחלוקת","15/04/20 21:10","כא ניסן","תש"פ","21:10","יום יום ידרשון","המשנ"ב מפנה לפרי מגדים, וז"ל הפמ"ג:
"ואם יש לחלק בין כלי שני לכלי שלישי, עיין ב"י [עמוד תיא ד"ה ומה], וב"ח [שם ד"ה ומ"ש] כתב דאין לחלק, אפילו כלי רביעי ככלי שני חשיב. ועיין סימן תמ"ז במ"א אות ט' משמע עירוי מכלי שני הוה ככלי שלישי, ואין אוסר כלל בחמץ, וכל שכן בשאר איסורין, אף למאן דאמר דכלי שני מפליט ומבליע, עירוי שלו אין מפליט. ובשבת למאן דאמר בסעיף ה' דאוסר פת בכלי שני, הא כלי שלישי בט"ע וכדומה, שמערה ממים טמונים לכלי שני ומשם לקערות קטנים, דיש להקל".","919","","1478","True","True","False","","107","212.76.121.69","0","71161","שבת|מ ע"א",""),new Message("71165","71161","רגילים העולם","15/04/20 22:56","כא ניסן","תש"פ","22:56","אור חדש","לספר מעשה הבא:
"בהגיע אחד ה'גדוילים' לעולם האמת היה בטוח שיתקבל כיאה ויובל אחר כבוד לישיבה של מעלה
לרוב תמהונו הובילו אותו לסיר מלא מים רותחים וציוו עליו להכנס פנימה
על מה ולמה זעק?
'כלי שני לא מבשל אה?' היתה התשובה של המלאך...

אומנם למרות שבמבט ראשון צודק הסיפור שבא להעביר ביקורת על כל מי שסופר כלים ומקל ע"י כך בהלכ' שבת בכ"ז המעיין יראה היכן הטעות
הרי ברור לנו שלמרות שהיה חש הגדויל אי נעימות גדולה ואף כוויות בדרגה מסויימת הרי ש'בישול' לא היה מתקיים כאן ללא שהה הסיר על אש ממש לפרק זמן מסויים
וכיוון שהמלאכה בשבת זה בישול ולא גרימת אי נוחות או כווית האפידרמיס הרי שצודקים סופרי הכלים","458","","1478","True","True","False","","103","46.116.143.81","0","71161","שבת|מ ע"א",""),new Message("71170","71161","מחלוקת הרב פיינשטיין וערוך השולחן","16/04/20 00:10","כב ניסן","תש"פ","00:10","איתיאל","כמה אחרונים הסתפקו בזה. אם באנו להביא אחרונים שמחזיקים בצורה מוחלטת לכל צד, יש מצד אחר את הגרמ"פ ומהצד השני ערוך השולחן.

הגרמ"פ דייק שמה שאמרו בקלי בישול שמתבשלים בכלי שני - היינו למעט שלישי.

וערוך השולחן כתב שהמשמעות היא שקלי בישול מתבשלים גם ללא כלי שהיה על האש. וא"כ אין בדבר חילוק בין כלי שני לכלי מאה, כל זמן שהיס"ב.

והביא ראיה: שעינינו הרואות שמכינים תה בכלי שלישי והוא מקבל צבע וטעם.

השיב הגרמ"פ שמה שאנו רואים צבע וטעם אינו ראיה כלל, שוודאי התה צובע ונותן טעם, אפילו במים פושרים (אם נחכה מספיק זמן). ובישול הוא עניין אחר מנתינת צבע וטעם.

ונראה לענ"ד שהכוונה:
ודאי שבישול ממש נעשה רק על האש (ואפילו לא בכלי ראשון שהוסר מהאש). ואמנם תהליך כלשהו של בישול יכול לקרות כל עוד המים חמים. ולעניין זה חשוב מעלות החום ולא מספר הכלי (וכפי שהקשה תוס', שיתכן כלי שני שחם יותר מכלי ראשון - ועדיין נפסוק שראשון מבשל ולא שני).

אלא יש לומר ש"מלאכת מחשבת" של בישול היא בישול כדרך שבני אדם עושים. ואין זה משנה אם החומר מתבשל, אם זה נעשה בצורה חריגה.

ולפיכך מותר בישול בחמה, שאינו דרך בישול.

והנה ברוב המאכלים - לא נמצא דרך בישול מחוץ לכלי ראשון.

ואמנם בקלי הבישול מצוי שמכינים אותם בכלי שני. והראיה: שאכן מכינים תה בכוס, שהיא כלי שני.

ובכלי שלישי, אמנם הוא יכול להתבשל, אבל אין דרך בישול בכך. שאין אדם שבחול יכין תה בכלי שלישי.

וכמדומני שכן כוונת הרב אליעזר מלמד שליט"א בפניני הלכה.","842","","1477","True","True","False","","107","","0","71161","שבת|מ ע"א",""),new Message("71177","71170","רק קשה מאיסור והיתר","16/04/20 08:06","כב ניסן","תש"פ","08:06","איתיאל","המהלך נהדר. יש רק קושיה אחת, והיא שאנחנו משתמשים בכלל "כלי שני אינו מבשל" גם בהלכות איסור והיתר (לעניין בשר וחלב ושאר מאכלות אסורות). ושם לכאורה לא אכפת לנו מה דרך הבישול, אלא האם בפועל נתבשל. וא"כ קשה - הרי ודאי שהתהליך המדעי שקורה בכלי ראשון רותח שאינו על האש - קורה גם בכלי שני רותח. וכן בשלישי וכו' כל זמן שרותחים.","842","","1477","True","True","False","","121","","0","71161","שבת|מ ע"א",""),new Message("71191","71177","יו"ד קה","16/04/20 11:39","כב ניסן","תש"פ","11:39","אבי גרינבלט","משמע שגם שם מחמירים","539","","1477","True","True","False","","56","77.125.31.173","0","71161","שבת|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);