var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=71070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","76"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","65"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("71070","0","תמיהה בגזירה בשהיה","13/04/20 22:11","יט ניסן","תש"פ","22:11","שימי","איתא בגמ' מאי גזירתא דאמר רב יהודה בר שמואל א''ר אבא אמר רב כהנא אמר רב בתחילה היו אומרים המבשל בשבת בשוגג יאכל במזיד לא יאכל וה''ה לשוכח משרבו משהין במזיד ואומרים שכחים אנו חזרו וקנסו על השוכח
מבואר בגמ' שגזרו על המשהים בשוגג אטו משהים במזיד ובאותה מימרא נאמר שהמבשל בשבת בשוגג מותר לאכול, ולכאורה ייצא שיותר קל המבשל ממש שזה איסור דאורייתא מאשר המשהה בשבת!!!
ולכאורה זה קצת נראה כ"חוכא ואטלולא"","968","","1490","True","True","False","","411","195.60.235.69","0","0","שבת|לח ע"א",""),new Message("71073","71070","מבואר בגמ","13/04/20 22:46","יט ניסן","תש"פ","22:46","אור חדש","שראו לחזק דבריהם יותר משל תורה, כי פחות חוששים שיעשה במזיד עברה דאו' משיעור על דרבנן","458","","1490","True","True","False","","82","89.139.37.222","0","71070","שבת|לח ע"א",""),new Message("71074","71073","מבואר בגמ'","13/04/20 22:54","יט ניסן","תש"פ","22:54","שימי","בסוגיא דהמדביק פת בשבת מבואר דאם יש חשש של חוכא ואטלולא אז רבנן לא אוסרים לרדות מבעו"י כפירוש התוס' שם עיין - ולרשב''א נראה דשפיר גריס ליה דממאי דלא משני איפכא ליכא למיפשט דסברי בני בית המדרש דלא התירו דהא דלא משני איפכא לפי שאין נראה סברא לעולם לומר משחשיכה לא קנסוה מבעוד יום קנסוה דאי משחשיכה לא קנסוה שוב אין לומר מבעוד יום קנסוה דהוי כחוכא ואטלולא ואע''פ שאין שייך טעם משחשיכה לומר כמבעוד יום
וא"כ יש לדון האם גם כאן זה נראה כחוכא ואטלולא ???
שזה די מתמיה שהמשהה אסור והמבשל (בשוגג) מותר","968","","1490","True","True","False","","90","195.60.235.69","0","71070","שבת|לח ע"א",""),new Message("71079","71074","המשהה והמבשל","13/04/20 23:33","יט ניסן","תש"פ","23:33","אבי גרינבלט","המשהה לא עושה מעשה ולמעשה "מיתמם" שוכח להסיר בכניסת שבת
מבשל כדברי רש"י "לא נחשדו ישראל על השבתות" במעשה בידיים - בישול.","539","","1490","True","True","False","","57","77.125.31.173","0","71070","שבת|לח ע"א",""),new Message("71080","71074","חילוק","13/04/20 23:58","יט ניסן","תש"פ","23:58","אור חדש","בין שתי גזרות מדרבנן שייך לדון אם נראה חוכא
ברגע שגוזרים על עניין מדרבנן יותר מבשל תורה ומסבירים זאת בהסבר המובן שלא חוששים שיעברו על של תורה אין כל חוכא","458","","1490","True","True","False","","80","89.139.37.222","0","71070","שבת|לח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);